Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiantuntija jolla ajatus laukkaa... Kuinka pysyä jutun juuressa ja asiakastapaamiset aikataulussa?

Vierailija
16.11.2021 |

Ihan nolottaa kysyä, mutta toivon asiallisia vastauksia, koska asia vaivaa, enkä ole kehdannut kysyä työnohjaajalta.

Minulla on asiakastapamiseen varattu aika, jossa on onneksi joustoa, mutta huomaan että pyrin "tyhjentävään vastaukseen", tarkoitan että selvitän asiaa juurta jaksaen, koen että ajatukseni lähtee lentoon ja teen lisäksi syrjähyppyjä aiheen viereen.

Sitäpaitsi olen niin intohimoinen aiheeni suhteen, etten taida antaa asiakkaalle puheenvuoroa ja keskeytän heidät jatkaakseni monologiani.

Minulla on halu auttaa ja antaa asiakkalle kokemus että heidän investoimansa aika asiantuntijan pakeilla on sen satsauksen väärtti.

Onko muilla samoja kokemuksia? Kuinka olet ratkaissut ongelmaa? Pitääkö vaan skarpata ja ottaa iisimmin ja luottaa että viesti menee perille ihan omalla painollaan? Ettei tarvitse vääntää rautalangasta kuten nyt koen.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä eri ongelma kun on ollut motivaatiovaikeuksia niin, aika minimissä olleet jutut. Tsemppiä

Vierailija
2/9 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaisiko olla bipoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö selvittää tai onko se sittenkin stressiä sulla vaan

Vierailija
4/9 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä vastakohtasi, sillä yritän aina ilmaista itseni mahdollisimman lyhyesti ja selkeästi. Koen sen muiden kunnioittamisena, kun taas tuollainen kuvailemasi papattaminen, rönsyäminen ja muiden keskeyttäminen on ainakin minusta ihan uskomattoman rasittavaa (siis jos toinen käyttäytyy noin).

Hyvä, että olet nyt kuitenkin tiedostanut ongelman. Mieti vaikka etukäteen ydinviestisi ja sitten pidä huoli, että et keskeytä toista.

Vierailija
5/9 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano jo alussa, että laitat yhteenvedon perässä sähköpostilla. Sitten pitäydyt aikataulussa, annat asiakkaalle tilaa ja käytät aikaa myöhemmin sähköpostin laatimiseen.

Itse olen huomannut käteväksi. Asiakkaat arvostavat, kun ei kaikki pointit voi millään jäädä kerrasta mieleen. Itselleki myös hyvää arkistotietoa mistä sovittiinkaan.

Plussaa: copy paste auttaa myöhemmin huomattavasti, kun kokemusta ja caseja on kertynyt.

Vierailija
6/9 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä ja oikeaa tapaa ei ole, osviittaa saa asiakaspalautteesta ja esimiehiltä jos ei osaa päätellä asiakkaan naamasta. 

Vierailija
7/9 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hah laukkaa

Vierailija
8/9 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat sanovat että, "tulipa paljon tietoa", kiittävät ja ovat pääsääntöisesti olleet tyytyväisiä. Tosin usein huomaan että ihan perusasioita eivät ole sisäistäneet, vaan kokevat että tarvitsevat pian taas uuden tapaamisen. 

Käytän toistoa, vertauksia, sanon asian monella tavalla, kuvailen ja annan esimerkkejä, siitä se oma kokemus siitä rönsyilystä tulee myös. Työssäni suuri osa on koulutuksellista asenteisiin ja käyttäytymiseen vaikuttamista.

Vierailija
9/9 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tavallistahan tuokin on, luulisin.