Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kunnallisella otettu verikoe näyttää ettei B-12 vitam. ole puutosta. Yksityisellä otettu että on puutetta?! MIhinkä luottaa?

Vierailija
16.11.2021 |

Yksityisen tuloksen mukaan minun pitäisi alkaa käyttää reilusti vitamiinilisää kun taas kunnallisella otettu koe on hyvä. Lääkärit ovat eri mieltä, keneen tässä pitäisi uskoa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä kokeet sinulta on otettu ja mitkä tulokset? B12:ta mitataan muistaakseni kolmella eri verikokeella. Onko eri kokeet julkisella ja yksityisellä?

Mulla oli joskus B12 alhaalla, sitä seurattiin hematologialla jonka asiakkaana olin muusta syystä.

Vierailija
2/10 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TC2 pitoisuus ratkaisee onko B12 puutosta. Jos yksityisellä on mitattu B12, mutta julkisella todettu B12 TC2:n pohjalta, ettei ole puutetta?

B12 viiteraja on 180 tuntumassa, mutta jos B12 TC2 on yli 50 ei ole puutosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/10 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä S-B12-Vit. näkyy listassa. En nyt saa tähän hätään kunnallisella otettua lyhennettä. Katson myöhemmin. Yksityisellä tutkitaan mun allergioita ja muitakin vitamiini-arvoja.  ap

Vierailija
5/10 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä S-B12-Vit. näkyy listassa. En nyt saa tähän hätään kunnallisella otettua lyhennettä. Katson myöhemmin. Yksityisellä tutkitaan mun allergioita ja muitakin vitamiini-arvoja.  ap

Mikä arvo tuosta?

Vierailija
6/10 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-B12-TC2 otettiin kunnallisella ja se oli 122!  Yksityisellä otettu ei ole tuo koe. Sen mukaan puutosta kuitenkin olisi. Ala tässä sitten syömään isoa annosta vitamiinia yksityisen lääkärin ohjeesta kun arvo onkin toisessa testissä hyvä, vai mitä ihmettä?   ap

Vierailija
7/10 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-B12-TC2 otettiin kunnallisella ja se oli 122!  Yksityisellä otettu ei ole tuo koe. Sen mukaan puutosta kuitenkin olisi. Ala tässä sitten syömään isoa annosta vitamiinia yksityisen lääkärin ohjeesta kun arvo onkin toisessa testissä hyvä, vai mitä ihmettä?   ap

B12-TC2 on paljon luotettavampi ja sen pitoisuushan on sinulla oikein hyvä, ei edes mikään rajatulos, vaan reilusti hyvä. Ei ole puutosta eikä vitamiinilisän tarvetta.

Vierailija
8/10 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakantaa kun luin niin sielläkin lukee nyt että mulla on tuon vitamiinin puutosta ja tarvitsen sitä lisää . Yksityinen lekuri luottaa täysin heidän tekemiin tuloksiin...  Multa löytyi muitakin puutoksia (yksityisellä) vitamiineissa, voiko nekin arvot olla jotain muuta kuin jos kunnallisella otettaisiin vastaavat kokeet?! En ymmärrä.   ap

Vierailija
9/10 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakantaa kun luin niin sielläkin lukee nyt että mulla on tuon vitamiinin puutosta ja tarvitsen sitä lisää . Yksityinen lekuri luottaa täysin heidän tekemiin tuloksiin...  Multa löytyi muitakin puutoksia (yksityisellä) vitamiineissa, voiko nekin arvot olla jotain muuta kuin jos kunnallisella otettaisiin vastaavat kokeet?! En ymmärrä.   ap

Jos yksityisellä otettiin paljon kalliita vitamiinikokeita, niin ethän vaan käynyt missään ns huuhaapaikassa? Heille varmaan on edullistakin käyttää epätarkempia määrityksiä, jos sitten voivat laskuttaa vitamiinilisistä, jotka oikeasti ovatkin turhia käyttää. Mitä kaikkea sinulta siellä mittailtiin?

Vierailija
10/10 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, mitattiin lukuisia eri vitamiineja, rasvahappoja ja allergioita kun mulla ei imeydy kaikki normaalisti ja joudun syömään hyvin yksipuolista ravintoa. Vitamiinilisät tms. joita pitäisi alkaa syömään ei ole minkään yhden sarjan tuotteita, eri firmojen. Niitä kirjoitettiin reseptilläkin. Lääkäri kyllä vaikutta ihan ammattitaitoiselta, on tehnyt monenlaista työtä ja tutkimusta näiden sairauksien parissa joita itse sairastan. Siksi menin hänen vastaanotolleen. Nyt kuitenkin tuli epäilyttävä tunne että tulokset olisivatkin osittain pielessä? Osa niistä kyllä näytti samaa kuin kuukausia sitten otetut kunnallisella.   ap