Millaisille ihmisille useamman alkoholiannoksen juominen kuuluu
itsestäänselvänä joka viinkonloppuun, jopa kahtena päivänä peräkkäin?
Kommentit (30)
Täytyy olla joko alkoholiriippuvainen, siis alkoholisti tai WT.
Surullista, että jotkut pienten lasten vanhemmatkin ovat tuossa jamassa. Kiva varmaan lapsille...
Mitä pahaa juomisessa on jos osaa käyttäytyä? Mieluummin mä ryyppään 60-vuotiaaks ja kuolen onnellisena, kuin elän 80-vuotiaaks ja kadun kun elämässä ei ollut sisältöä. Vanhana ei kuiteskaan enää vois edes nussia kun ei mulkku toimis. Juokaa viinaa ja pitäkää hauskaa ihmiset.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:41"]
Mitä tarkoitat millaiselle ihmiselle? Meillä menee pullo punaviiniä ja jokunen (2-4) olut viikonloppuna, kaksi aikuista. Eli annoksina per aikuinen per ilta 1,6, tosin sunnuntaina yleensä ei enää mene alkoholia ollenkaan. Töissä käydään (yhteenlasketut bruttotulot 13.000e/kk), alakouluikäisiä lapsia on kolme, omakotitalossa asutaan pk-seudulla. Korkeakoulututkinto on kummallakin.
[/quote]
Nyt laskut väärin. Viinipullossa on jo kuus annosta pelkästään.
Minä. En ole missään "jamassa". Riippuu tietysti, mitä tarkoitetaan useammalla annoksella. Yli kolme annosta kerralla menee max kerran vuodessa. Mutta se pari, kolme menee kyllä joka viikonloppu ja usein molempina päivinä.
Juopoille.
Kaikki tuntemani monimiljonäärit (4kpl) ovat absolutisteja ja nauttivat maailmasta selvinpäin.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:47"]
Me tehdään itse oman pihan marjoista ja hedelmistä kotiviiniä syksyisin. Juodaan sitä yleensä lasi tai kaksi la-iltana. Jutustellaan, katsotaan telkkua lapsen mentyä nukkumaan ja ollaan rauhassa.
Ollaan yrittäjäpariskunta, asutaan omakotitalossa maalla ja yksi kouluikäinen lapsi löytynee.
[/quote]
Löytynee?? Et ole siis ihan varma, onko teillä lapsi vai ei?
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:00"]
Täytyy olla joko alkoholiriippuvainen, siis alkoholisti tai WT. Surullista, että jotkut pienten lasten vanhemmatkin ovat tuossa jamassa. Kiva varmaan lapsille...
[/quote]
Riippuu ihan täysin siitä, miten määrittelee "useamman alkoholiannoksen". Esim. mun mies nauttii sekä pe- että la-iltaisin laadukasta olutta muutaman tölkin, mutta ei humaltuakseen. Kännissä se on ehkä 1-2 kertaa vuodessa eikä kännää kotona. Itse olen absolutisti.
Mua ei haittaa noin vähäinen ja harmiton alkoholinkäyttö millään muotoa.
Jos ap kysyisi, kuka kiskoo kännin joka viikonloppu, vastaisin kuten sinä: alkoholin suurkuluttaja tai alkoholisti.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:28"]
Täytyy olla joko alkoholiriippuvainen, siis alkoholisti tai WT. Surullista, että jotkut pienten lasten vanhemmatkin ovat tuossa jamassa. Kiva varmaan lapsille...
[/quote]
Riippuu ihan täysin siitä, miten määrittelee "useamman alkoholiannoksen". Esim. mun mies nauttii sekä pe- että la-iltaisin laadukasta olutta muutaman tölkin, mutta ei humaltuakseen. Kännissä se on ehkä 1-2 kertaa vuodessa eikä kännää kotona. Itse olen absolutisti.
Jos ap kysyisi, kuka kiskoo kännin joka viikonloppu, vastaisin kuten sinä: alkoholin suurkuluttaja tai alkoholisti.
[/quote]
Kyllä muutaman tölkkiä olutta humalluttaa jo. Vai lähteekö se ajamaan autoakin ku "en mä oo ku pari kertaa vuodessa kännissä"
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:18"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:41"]
Mitä tarkoitat millaiselle ihmiselle? Meillä menee pullo punaviiniä ja jokunen (2-4) olut viikonloppuna, kaksi aikuista. Eli annoksina per aikuinen per ilta 1,6, tosin sunnuntaina yleensä ei enää mene alkoholia ollenkaan. Töissä käydään (yhteenlasketut bruttotulot 13.000e/kk), alakouluikäisiä lapsia on kolme, omakotitalossa asutaan pk-seudulla. Korkeakoulututkinto on kummallakin.
[/quote]
Nyt laskut väärin. Viinipullossa on jo kuus annosta pelkästään.
[/quote]
Nyt tulkitsit väärin. Tuohan on näpytysvirhe, tarkoitti ilmiselvästi 1-6 eikä 1,6. Tuohon nyt ei tarvittu paljon päättelykykyä.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:20"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:47"]Me tehdään itse oman pihan marjoista ja hedelmistä kotiviiniä syksyisin. Juodaan sitä yleensä lasi tai kaksi la-iltana. Jutustellaan, katsotaan telkkua lapsen mentyä nukkumaan ja ollaan rauhassa.
Ollaan yrittäjäpariskunta, asutaan omakotitalossa maalla ja yksi kouluikäinen lapsi löytynee.
[/quote]
Löytynee?? Et ole siis ihan varma, onko teillä lapsi vai ei?
[/quote]
Mikä teitä hämää tässä sanassa??? Ihan normaali sanonta. Ainakin mä ymmärsin täysin mitä tarkoitetaan, koska käyttäisin itsekin tuota sanaa juurikin noin. Esim. Joku kysyy monta paprikaa sulla on? Vastaus: Yksi löytynee. Mitä outoa tässä on??? En tajua taas.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:31"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä muutaman tölkkiä olutta humalluttaa jo. Vai lähteekö se ajamaan autoakin ku "en mä oo ku pari kertaa vuodessa kännissä"
[/quote]
Ei lähde ajamaan jos on yhtään ottanut, mutta ei humallu. Tiedän kyllä millainen se on humalassa ja minkä verran alkoholia se vaatii. Ei se aina juo työpaikan saunailloissakaan, vaikka muut vetää pään täyteen.
Arvasin että joku tulee viisastelemaan, koska yllättävän monelle vähäinenkin alkoholinkäyttö = alkoholin väärinkäyttö ja hillitön kännäys = alkoholisti. Tätä mieltä olevat ihmiset on aika usein alkoholistiperheestä kotoisin ja siksi heidän on vaikea sietää vähäistäkään alkoholin käyttöä.
[/quote]
[/quote]
Lisäisin tähän vielä opiskelijan tai nuoren. Aktiivinen sosiaalinen elämä ja juhlat kuuluvat monen nuoren arkeen ja elämä rauhoittuu itsestään kun ikää tulee lisää. Ei se järkevää tietenkään ole, mutta ei kovin haitallistakaan jos ei tule ylilyöntejä.
Ainakin minulle, kun ei ole muuta tekemistä t: työtön tahtomattaan
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:38"]Riippuu vähän. Joku kolme annosta perjantaina ei ole paha asia mutta jos puhutaan jostain 8+ annoksesta viikoittain ihmettelen itsekin kuinka joku jaksaa edes.
[/quote]
Seuran takia esimerkiksi.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:35"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei lähde ajamaan jos on yhtään ottanut, mutta ei humallu. Tiedän kyllä millainen se on humalassa ja minkä verran alkoholia se vaatii. Ei se aina juo työpaikan saunailloissakaan, vaikka muut vetää pään täyteen.
Arvasin että joku tulee viisastelemaan, koska yllättävän monelle vähäinenkin alkoholinkäyttö = alkoholin väärinkäyttö ja hillitön kännäys = alkoholisti. Tätä mieltä olevat ihmiset on aika usein alkoholistiperheestä kotoisin ja siksi heidän on vaikea sietää vähäistäkään alkoholin käyttöä.
[/quote]
No ihan varmana muutama olut jo vaikuttaa ihmiseen. Eihän muuten koko promillerajaa olisi rattijuopumuksessa. JOS LÄHTIS AJAMAAN, vois tulla tuomio rattijuopumuksesta. Juopuminen = humala.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:34"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:20"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:47"]Me tehdään itse oman pihan marjoista ja hedelmistä kotiviiniä syksyisin. Juodaan sitä yleensä lasi tai kaksi la-iltana. Jutustellaan, katsotaan telkkua lapsen mentyä nukkumaan ja ollaan rauhassa. Ollaan yrittäjäpariskunta, asutaan omakotitalossa maalla ja yksi kouluikäinen lapsi löytynee. [/quote] Löytynee?? Et ole siis ihan varma, onko teillä lapsi vai ei? [/quote] Mikä teitä hämää tässä sanassa??? Ihan normaali sanonta. Ainakin mä ymmärsin täysin mitä tarkoitetaan, koska käyttäisin itsekin tuota sanaa juurikin noin. Esim. Joku kysyy monta paprikaa sulla on? Vastaus: Yksi löytynee. Mitä outoa tässä on??? En tajua taas.
[/quote]
Hahha! Paprikoiden määrää jääkaapissa ei välttämättä aina tiedäkään tarkasti, mutta lasten lukumäärä noin keskivertokansalaisella on aika hyvin tiedossa!
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:49"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:35"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No ihan varmana muutama olut jo vaikuttaa ihmiseen. Eihän muuten koko promillerajaa olisi rattijuopumuksessa. JOS LÄHTIS AJAMAAN, vois tulla tuomio rattijuopumuksesta. Juopuminen = humala.
[/quote]
Oletko tosissasi sitä mieltä, että jos aikuisella miehellä on veressä 0,5 promillea, se on juovuksissa??
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:50"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:34"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:20"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:47"]Me tehdään itse oman pihan marjoista ja hedelmistä kotiviiniä syksyisin. Juodaan sitä yleensä lasi tai kaksi la-iltana. Jutustellaan, katsotaan telkkua lapsen mentyä nukkumaan ja ollaan rauhassa. Ollaan yrittäjäpariskunta, asutaan omakotitalossa maalla ja yksi kouluikäinen lapsi löytynee. [/quote] Löytynee?? Et ole siis ihan varma, onko teillä lapsi vai ei? [/quote] Mikä teitä hämää tässä sanassa??? Ihan normaali sanonta. Ainakin mä ymmärsin täysin mitä tarkoitetaan, koska käyttäisin itsekin tuota sanaa juurikin noin. Esim. Joku kysyy monta paprikaa sulla on? Vastaus: Yksi löytynee. Mitä outoa tässä on??? En tajua taas.
[/quote]
Hahha! Paprikoiden määrää jääkaapissa ei välttämättä aina tiedäkään tarkasti, mutta lasten lukumäärä noin keskivertokansalaisella on aika hyvin tiedossa!
[/quote]
NImenomaan. Löytynee tarkoittaa, että EHKÄ löytyy tai että LUULISIN että löytyy. Katsopas vaikka jostain kielioppihässäkästä.
En ikinä käyttäisi sanaa noin, koska todellakin on ihan päin persausta, mutta ei se minun maatani kaada, vaikka joku käyttikin. Meinasin itsekin jo kommentoida aiemmin, mutta joku jo ehti :D
Mulle kuului, mutta ryhdistäydyin. Ne parit oluet on sama juoda alkoholittomana.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:08"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:47"]
Me tehdään itse oman pihan marjoista ja hedelmistä kotiviiniä syksyisin. Juodaan sitä yleensä lasi tai kaksi la-iltana. Jutustellaan, katsotaan telkkua lapsen mentyä nukkumaan ja ollaan rauhassa.
[/quote]
Vähän OT, mutta "lapsi löytynee"??? Onko lapsi siis hukassa ja ehkä löytyy, ehkä ei?
[/quote]:D