Neuvolassa uskonnollista symboliikkaa!
Tänään lasta neuvolassa käyttäessä huomasin seinälle ilmestyneen jeesusta ja äiti-mariaa reliefin seinällä.
Onko tällainen sallittua?
Kommentit (38)
1. Valtio ja kirkko erotettava toisistaan.
2. Kirkon tehtävät otettava valtiolle.
3. Uskonnon opetus kouluissa ja yliopistoissa lopetettava.
4. Kirkon verotusoikeus ja valton maksama korvaus lopetettava.
Sitten saa uskovat kerätä kolehtia keskenään ja vastata kustannuksista
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:54"]
[/quote]
Kerro tämä eduskuntavaaliehdokkaallesi.
No voi apua!
Luulen, että lapsesi tulee menemään pilalle ihan muista syistä kuin siitä että hän on joskus neuvolassa kohdannut universaalin rakkauden ja anteeksiannon sanomaa.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:56"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:54"]
[/quote]
Kerro tämä eduskuntavaaliehdokkaallesi.
[/quote]
Täällä yksi, joka tulee äänestämään vahvasti tuon perusteella. Muutokset on tapahduttava nopeasti, ennen kuin lapseni on kouluikäinen.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:37"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:32"]Suurin osa suomalaisista uskoo ev.lut. kirkkoon. Ap:n täytyy vaan kestää tämä tosiasia. [/quote] Uskokoon siellä kirkossa keskenään. Miksi sitä symboliikkaa pitää tunkea valtion julkisiin tiloihin meidän muiden silmien eteen? Miten sinun uskontosi liittyy tai pitäisi liittyä minun lapseni neuvolakäyntiin?
[/quote]
Menitkö Sinä ja lapsesi pilalle?
[/quote]
Ei muuten mutta aina kun joku rupee puhumaan jeesuksesta ja jumalasta niin mulla vetää vatsan ihan löysäksi, pari jeesusta ja paska lentää, on se kumma... Mikähän tauti tää on, mammat, nyt diagnoosia kehiin.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:56"]No voi apua!
Luulen, että lapsesi tulee menemään pilalle ihan muista syistä kuin siitä että hän on joskus neuvolassa kohdannut universaalin rakkauden ja anteeksiannon sanomaa.
[/quote]
Mitä ihmeen lestahihhuleita täällä oikein liikkuu? Huomaa, ketkä ei ole töissä. (Itse olen äitiyslomalla.)
Eihän pointti ole siinä kestääkö seinällä olevan kuvan tai muuten esille laitetun symbolin vaan siinä mitä symbolin esille laittaminen viestii.
Tällaisessa tilanteessa se viestii sekä tahdittomuutta, että tuputtamisen halua: Katsokaa meidän uskontoa.
Imaami mainittiinkin jo. Toinen esimerkki voisi olla vaikka pentagrammi. Eihän siinäkään pitäisi olla mitään väärää ja kaikkihan sen kestää. Silti älämölö olisi valtava.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:59"]Eihän pointti ole siinä kestääkö seinällä olevan kuvan tai muuten esille laitetun symbolin vaan siinä mitä symbolin esille laittaminen viestii.
Tällaisessa tilanteessa se viestii sekä tahdittomuutta, että tuputtamisen halua: Katsokaa meidän uskontoa.
Imaami mainittiinkin jo. Toinen esimerkki voisi olla vaikka pentagrammi. Eihän siinäkään pitäisi olla mitään väärää ja kaikkihan sen kestää. Silti älämölö olisi valtava.
[/quote]
Laittaisin tähän 10 yläpeukkua jos voisin.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:58"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:37"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:32"]Suurin osa suomalaisista uskoo ev.lut. kirkkoon. Ap:n täytyy vaan kestää tämä tosiasia. [/quote] Uskokoon siellä kirkossa keskenään. Miksi sitä symboliikkaa pitää tunkea valtion julkisiin tiloihin meidän muiden silmien eteen? Miten sinun uskontosi liittyy tai pitäisi liittyä minun lapseni neuvolakäyntiin?
[/quote]
Menitkö Sinä ja lapsesi pilalle?
[/quote]
Ei muuten mutta aina kun joku rupee puhumaan jeesuksesta ja jumalasta niin mulla vetää vatsan ihan löysäksi, pari jeesusta ja paska lentää, on se kumma... Mikähän tauti tää on, mammat, nyt diagnoosia kehiin.
[/quote]
Jeesusallergia.
Kyllä pitää sietää erilaisuutta.
Vaikka itse oliskin se kaapista hyppelevä tantra hihhuli, pitää pystyä kuunella myös kristillistä kasvatusta.
Valitettavasti Suomi on samaa sarjaa Iraneiden ja Irakien kanssa siinä että meillä on vielä 2010 luvulla valtionkirkko. Hihhulimaa.
eroakirkosta.fi
Uskonnoilta pitää riisua valta pois.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 10:07"]Kyllä pitää sietää erilaisuutta.
Vaikka itse oliskin se kaapista hyppelevä tantra hihhuli, pitää pystyä kuunella myös kristillistä kasvatusta.
[/quote]
Miksi pitää? Perustele.
Kuinka monta kertaa vuodessa itse kuuntelet - tai laitat lapsesi kuuntelemaan! - tantrahihhulikasvatusta?
Onko ap ihan varma, että kyseessä oli Mariaa ja Jeesusta esittävä kuva eikä jokin muu äiti ja lapsi-aihe?
Samantapaisis symboleja on sallittua pitää näkyvillä muissakin tiloissa, ei se lapsi mene neuvolassa pilalle tai hurahda uskoon, vaikka seinällä on uskonnollinen kuva, ei siitä tule leppäkerttuakaan vaikka seinällä on eläinjulisteita. Jos neuvolan th alkaa antamaan ohjeita lapsen kristillisestä kasvatuksesta, kasteen merkityksestä jne. voit ilmoittaa napakasti, että tämä asia ei kuulu neuvolan toimenkuvaan millään tavalla.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:32"]
Suurin osa suomalaisista uskoo ev.lut. kirkkoon. Ap:n täytyy vaan kestää tämä tosiasia.
[/quote]
Soopaa. Kirkkoon kuuluu yli 70%, mutta niihin oppeihin ei usko kuin kourallinen. Itse asiassa luterilaiset opit tiukasti uskovista taitaa olla suurin osa jo eronnut liian liberaaliksi kokemastaan kirkosta.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 10:14"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:32"]
Suurin osa suomalaisista uskoo ev.lut. kirkkoon. Ap:n täytyy vaan kestää tämä tosiasia.
[/quote]
Soopaa. Kirkkoon kuuluu yli 70%, mutta niihin oppeihin ei usko kuin kourallinen. Itse asiassa luterilaiset opit tiukasti uskovista taitaa olla suurin osa jo eronnut liian liberaaliksi kokemastaan kirkosta.
[/quote]
Näin on, kirkkoon kuulutaan koska on kasteessa väkisin liitetty. Kirkosta erotaan semmoita tahtia että kohta on kyseenalaista vaatia kirkolle mitään erioikeuksia.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 10:07"]Kyllä pitää sietää erilaisuutta.
[/quote]
Kyllä meillä siedetään erilaisuutta. Kuunnellaan gospeliakin kaiken muun seassa. Mitenkäs teillä?
Alla pieni näyte tästä gospelista, vaikkapa lapsesi tuutulauluksi. (Sentenced - Ever-Frost)
The accusations and the blame,
True or false, they seem the same.
Filthy fingers, rise in rows
And out of shit a flower grows.
I'm amazed,
How damn low people can go only by being themselves.
Those with hearts of ever-frost,
Will always know we never lost.
Flame rose high. Not enough to melt the ice.
Tiny minds and virtuous whores,
A bunch of morons with a cause.
Jesus saves? We will piss upon your graves!
Three wise men came to the north,
On their donkeys they rode forth.
Whining I'd committed sins,
Moaning I'm too everything.
Still amazed,
How a whole trio of men can only have two brain cells.
Those with hearts of ever-frost,
Will always know we never lost.
Acid rain: Urine on your flames.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:39"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:27"]
Millainen elämä pitää ihmisellä olla, että jaksaa välittää..?
[/quote]
Sulle on siis ihan ok että imaami tulsi pitämään rukoushetkeä ja kertomaan että Allah on suurin?
[/quote]
Tuskin tuo neuvolassa puhunut pappi sentään rukoili tai julisti Jumalan olevan suurin. Nro 2 voi korjata, jos hän näin tekikin.