Vanha kunnon säikäytystekniikka lopettaa koulukiusaaminen, onko kukaan kokeillut?
Onko kukaan käynyt kovistelemassa lastensa kiusaajaa kasvotusten? Onko tehonnut? Tuleeko seurauksia, jos ihan sanallisesti vaan ojentaa, että nyt saa loppua?
Kommentit (8)
Tehoaa jos on tarpeeksi uskottavaa. Pitää pelästyä oikeasti.
Eihän kukaan pysty mitään todistamaan. Pitää huolehtia ettei ole silminnäkijöitä. Siis viittaan nyt ihan sanalliseen pelotteluun.
Lapseni isä kävi ilmoittamassa lapseni kiusaajalle että nyt loppuu. Loppuihan se. Onneksi kyseinen lapsi siirtyi toisaalle tänä lukuvuonna, häiritsi muutenkin opetusta eli koko luokka kärsi tuon yhden tapauksen takia.
En naamatusten mutta puhelimitse. Olen tiukka äiti - mieheni ei pystynyt tähän - ja sain koulukiusaajan ihan sattumalta kiinni kotinumerostaan illalla aikaan jolloin hänen vanhempansa eivät olleet kotona. Vaikka heidän olisi lain mukaan pitänyt. Uhkasin kutsuvani koko luokan kaikki lapset ja vanhemmat erityiskokoukseen, ja kerääväni tarpeeksi todisteita kiusaajan ja parin nimeltä tuntemani kaverin suhteen nostaakseni ensin metelin koulussa ja sitten rikosilmoituksen. Olin niin raivoissani koko puhelun jälkeen että tärisin enkä nukkunut koko yönä. Ja aamulla lähetin lapseni, oma sydän pamppaillen, kouluun. Sieltä hän tuli iloisena kotiin keroen että kiusaaja oli lähettänyt ‚Pillin ja Pullan‘ kertomaan että kukaan ei halunnut yleistä koulukuulustelua eikä poliisia... kiusaaminen loppui siihen.
Toisenkin lapseni takia jouduin kerran menemään kiusaajan kotiin, jossa surkea äiti minulle selitti ettei voinut uskoa mitä kerroin ja että ei hänen poikansa ikinä ja koskaan .... Meni hilhaiseksi kun kerroin tietäväni hänen pojastaan ja kerroin tietäväni, miten monta kertaa tämä äiti oli ollut jo koulussa puhuteltavana. Sanoin ennen lähtöäni että jos tämä poika ikinä koulussa 3 metrin sädettä lähemmäs omaa poikaani tulee, kutsun poliisit paikalle! Loppui sekin kiusaaminen.
Vanhemmat USKALTAKAA olla omien lastenne asianajajia!
Näin se täytyy hoitaa kun puhe ei auta.
No näissä tapauksissahan se puhe auttoi!
🇺🇦🇮🇱
Aikuisten tehtävä puuttua aina kiusaamiseen, ei missään tilanteessa saa syyllistää lasta kiusatuksi tulemisesta. Vaikka sitten tällä tavalla.
Up