Miten auttaa yh-äitiä?
Ystävälläni on pieni vauva ja taapero ja hän on jäänyt näiden kanssa yksin. Tilanne on varmasti paljon rankempi, kuin hän myöntääkään. Rahat on tiukassa, taapero vaatii huomiota ja vauva on itkuinen.
Kertokaa miten voisin parhaiten auttaa häntä? Olen kysynyt, mutta en ole oikein saanut vastausta. Mietin, että voisin aivan hyvin mennä vaikka auttamaan kerran viikossa yhtenä iltana siivoamisessa/lasten hoitamisessa tai nukkumaanlaitossa/ihan missä vaan, mutta mietin, että miten voin ehdottaa sitä. Tuntuuko tällainen avuntarjous holhoukselta vai hyvältä? Koen, että jotenkin ystävää pitää auttaa, ettei hän väsy liikaa taakan alla. Ajatuksia?
Kommentit (12)
Sä voisit vaikka siivota ja tiskata ja pestä vessat. Käydä kaupassa ostamassa vaikka vaippoja paljon ja muuta sellaista mitä tarvitaan usein. Sitten voisit olla hoitoapuna tarvittaessa kun tärkeitä menoja. Noista mä ainakin olisin hyötynyt paljon.
Varmasti kaikki mainitsemasi apu kelpaa. Ehkä ystäväsi ei kehtaa sanoa kun kysyt, vaan kokee olevansa taakka. Olisipa minulla ollut kaltaisesi ystävä kun jäin leskeksi kahden lapsen kanssa :)
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 23:48"]Huoh... Puutut toisen elämään. Se että koet hänen tarvitsen apuja, merkitsee sitä että LUULET ja KUVITTELET asian niin. Sinä itse et pärjäisi ja kuvittelet ystäväsi kärsivän. Ole JUTTUKAVERINA äläkä sekoile ja tyrkytä almujasi!!
[/quote]
Oho, aika rankkaa! En asiaa ihan näin näe. Mä luulen, että ei vaan pysty myöntämään, että tarvisee apua. Hän ei saa hetkenkään rauhaa lapsilta ja nukkuu hyvin vähän, joten ajattelin, että apu voisi olla tarpeen. Mutta ihan hyvä huomio tämäkin!
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 23:48"]Huoh... Puutut toisen elämään. Se että koet hänen tarvitsen apuja, merkitsee sitä että LUULET ja KUVITTELET asian niin. Sinä itse et pärjäisi ja kuvittelet ystäväsi kärsivän. Ole JUTTUKAVERINA äläkä sekoile ja tyrkytä almujasi!!
[/quote]
Suomi olisi paljon parempi paikka jos ihmiset puuttuisivat toistensa elämään paljon nykyistä enemmän. Ystävän apu ei ole mikään almu!
Voi kun olet ihana ihminen♡ kaikkea hyvää sinulle
Oikeasti, kuulostaa NIIN ihanalle. Olisipa kaltaisiasi ihmisiä enemmän maailmassa. Voisithan mennä alkuun vaikka totuttelemaan lapsiin niin, että yhdessä hänen kanssaan olisit, esim leikkisit taaperon kanssa ja veisit esim. ulos ja sitten pikku hiljaa.
Kiitos näistä ajatuksista. Nyt rohkenen kyllä ehdottaa ihan konkreettista apua hänelle! Tämä ystävä on niin tärkeä, että hänellä haluan kaiken olevan hyvin.
Ap
Ihanasti ajattelet, voikun kaikilla olis samanlaisia ystäviä. Mee ihmeessä hoitamaan lapsia ja sano ystävällesi, että ottaa nyt pari tuntia vapaata (olettaen, että hän jättäisi sulle lapset) tai sit vaan meet tekee vaikka ruokaa. Meet "kylään" ostoskassin kanssa ja teet äidille jotain hyvää ruokaa jonka syötte yhessä. Sitte sille ei tuu niin sellanen olo, että sitä holhotaan, mutta saa varmasti iloa ja apua kuitenkin siitä :) myös noi siivoukset kuulostaa tosi hyvältä
Voooi kumpa munkin ystävät olis halunnut auttaa
Lainaa miestäsi muutaman kerran kuukaudessa
Huoh... Puutut toisen elämään. Se että koet hänen tarvitsen apuja, merkitsee sitä että LUULET ja KUVITTELET asian niin. Sinä itse et pärjäisi ja kuvittelet ystäväsi kärsivän. Ole JUTTUKAVERINA äläkä sekoile ja tyrkytä almujasi!!