Miesten ja naisten erilaisuus
Puhuin yhden ystäväni kanssa hänen parisuhteestaan. He ovat lähemmäs viisikymppisiä, aktiivisia ja fiksuja ihmisiä, joilla on takanaan jo pitkä avioliitto. (Ja oletettavasti se tulee jatkumaankin.)
Nainen sanoi jossakin kohtaa, että miehet ovat niin simppeleitä olentoja, että niille riittää se, kun huusholli pidetään kunnossa, ruoka laitetaan nenän eteen ja seksiä saa tarpeen mukaan.
Minusta se oli hiukan ikävä arvio miehistä sukupuolena. Millainen kokemus teillä muilla aikuisilla naisilla on miehistä? Voiko miehen kanssa jakaa sisimmän maailmansa vai pitääkö syvällisimpiin keskusteluihin saada toiseksi osapuoleksi nainen, koska miehestä ei ole kuin yksinkertaiseen ajatustenvaihtoon?
Kommentit (4)
Itse en voisi edes harkita suhdetta miehen kanssa, jonka kanssa en voi puhua kaikesta siitä mitä mielessäni liikkuu. Onkohan minulla käynyt ihan mahdoton flaksi, kun olen kuitenkin löytänyt sellaisia miehiä? Vai pitäisikö katse kääntää meihin naisiin: suuri osa naisista on niin pinnallisia, että heillä ei ole tarvetta syvällisiin keskusteluihin?
Tuttavasi on aika yksinkertainen ihminen. Tai kai se oli jonkinlaista huumoria. Kyllä minä voin lähes mistä vaan keskustella poikaystäväni kanssa. Se hänessä onkin parasta. Niin harva ihminen osaa keskustella objektiivisesti. Hänellä on myös paljon suurenpi yleissivistys ja sanavarasto kuin minulla. Opin siis myös paljon. Kyllä sellainen syvällisempi ajattelu on enemmän ihmiskohtaista kuin sukupuolikohtaista. -N20
Suurenpi -> suurempi (pahuksen nakkisormet ja mobiili) -N20
Minä olen aika samaa mieltä sun ystäväsi kanssa, liittäisin siihen vielä sen että nainen pitää pitää itsestään huolta ettei liikaa rupsahda, tarkoitan että kaikkihan me vanhennetaan mutta silti voi pukeutua siististi ja ehostaa itsensä iästä riippumatta. Mitään syvällisiä keskusteluja ei kyllä tunnu onnistuvan miesten kanssa. Varmaan se ajatusmailma on sen verran erilainen.