Paljonko käytät rahaa ehostautumiseen /kk ?
Lopetin polttamisen muutama vuosi sitten ja näin pienituloisena ajattelin säästämisen muuttuvan helpommaksi. Palkintona itselleni päätin kuitenkin laittaa osan rahasta itseeni; ostaa sen astetta paremman tuotteen ja käydä useammin kampaajalla jne. Noh, edes korona-aika ei ole tuonut säästöjä, what a slippery slope it's been... Kaikki mitä polttamisen lopettamisella säästin, olen sijoittanut ehostautumiseen. Ja näytänkö paremmalta? En niin paljon, että voisin perustella tämän liikkeen itselleni.
Joten, kuulisin mielelläni millaisia summia te käytätte ulkonäköönne, mielellään eroteltuna esim. meikit, hiukset, ripset, kosmetologit, vaatteet yms. Lisäksi jos vielä mainitsette ikänne, tulonne ja hoidatteko kaiken haluamanne, vai haaveiletteko esim. kalliista tuotteista tai ylläpitoa vaativista ripsistä tms.
Itse olen 29-vuotias, elän asumistuella+opintotuella+lainalla.
- meikit 30e
- hiustuotteet 30e
- kampaaja 100e (300e / 3kk)
- vaatteet 150e
No, ainakaan ei ole varaa ryypätä. Mites teillä?
Kommentit (25)
Jos nyt sampoota, saippuaa ja pyykinpesuainetta ei lasketa,
niin 0€ täälläkin.
Shampoo+hoitoaine+Saippua+kuorintavoide ehkä kolme kertaa vuodessa, Kuivashampoo samoin 25€. Hiuksiin jätettävä hoitsikka ja hiuslakka kerran vuodessa 10€. Lähes joka vuosi pitää uusia meikit, kun päivykset menee 50€. Kynsilakka ja sen poistoaine kerran vuodessa tai ehkä harvemmin 10€. Shaveriin teriä kerran vuodessa 20€. Naamarasva ja puhdistusaine pari kertaa vuodessa 20€. Huulirasva 2€/kk, dödö 2€/kk.
= n. 230€/vuodessa
+ kampaaja 100€ kerran vuodessa.
Eli 30€/kk varmaankin, jos joskus tulee ostettua jotain muutakin turhaa.
+Vaatteiden ostoa olen vähentänyt pari vuotta, tänä vuonna en taida olla ostanut mitään, ennen meni keskimäärin 100€/kk. Tämä ihan sen vuoksi, että tila loppui ja nyt laihdutan, niin päätin ostaa uuden vaateparren sitten, kun olen tavoitteessa. Yritän käyttää vanhat pois siinä samalla.
Lidlistä ostettu shampoo pullo riittää aika pitkään. Sillä hoituu myös kainalot.
En ostele kuukausittain mitään ja hiuksetkin leikkaa siskoni, joka on kampaaja. Muuten kävisin kampaajalla varmaan pari kolme kertaa vuodessa. En seuraa meikkien päiväyksiäkään, ostan vasta kun edellinen loppuu. Jos koko vuoden kauneudenhoitomenot laskee yhteen niin ehkä 5 euroa kuukaudessa voisi olla keskiarvo.
Ehostamiseen 0€. Hygieniatuotteisiin ehkä 10€/kk. Kampaajalla käyn kerran-pari vuodessa. Maksaa 15€/kerta.
Hiukset n. 2-3 euroa kuukaudessa(shampoot ja hoitoaine)
Meikit 1-2 euroa kuukaudessa(jos huulirasva sävyllä lasketaan)
Vaatteet arvioin 20e/kk , en osta joka kuukausi kuitenkaan
Kampajaalle en käy leikkaan itse
0/5 Pelkillä tuilla elävällä opiskelijalla ei todellakaan ole varaa käyttää 150€/kk vaatteisiin. Eikä käydä kerran kuussa satasen maksavalla kampaajalla.
Leikkaan ite hiukset.
Ihonhoitoa ostelen, välillä jopa 100ella kuussa... ehkä jotai meikkejä siinä myös
Ehostus eli meikit minulla ehkä euron kuussa keskimäärin. Kampaajalla käyn pari kertaa vuodessa. En ole vielä keksinyt, miten saisin itse leikattua hiukset niin, että näyttäisivät siisteiltä.
Mitä vanhempi sitä enemmän. Aika paljon mennyt viime aikoina, noin 400/kk.
Vierailija kirjoitti:
Ai että vaatteet vielä tähän, no sitten noin 550/kk.
Noin 150 - 250 eur/kk. Tosin olen jo 50v ja käytän laatukosmetiikkaa (Dior, Lancome jne)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihmisestä, en ole koskaan käyttänyt isoja summia koska ei kiinnosta kosmetiikka ja vaatteet ja oon alle 30.v
Ripset, kynnet, kulmat, hiukset, välillä huulitäytteet, ei varmaan 600 riitä kuussa. Plus vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Noin 150 - 250 eur/kk. Tosin olen jo 50v ja käytän laatukosmetiikkaa (Dior, Lancome jne)
Vaatteisiin vielä lisäksi noin 150 eur/kk.
0e
N29