Mitä ajastimella tekee pyykkikonessa?
Ajastettua ohjelmaa en koskaan käyttänyt. Konehan ei saisi olla päällä esim kun nukkuu aamulla tai kun itse on poissa kotoa eli ei voi pyöriä ilman valvontaa
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihan varma, että kukaan teistä jeesustelijoista ei seiso siinä koneen vieressä sitä vahtimassa (te, jotka olette pauhaamassa, että sitä ei saa jättää valvomatta päälle...) joten kyllä se kone siellä kylppärissä pesee pyykit silloin kun sähkön hinta on otollisinta oli sitten yö tai päivä.
Köyhien ongelmia. Minä pesen pyykit silloin, kun on aikaa, en minkään "edullisen" sähkön mukaan. Ei kukaan koneen vieressä seiso, mutta nopeuttaa mahdollisen palon tms. havaitsemista, kun on kotona ja hereillä!
Vierailija kirjoitti:
Toivon todella, että te yöpesijät ette asu kerrostalossa tai rivarissa. Selvää on, että vesivahingon maksat sinä.
Minkä ihmeen vesivahingon? Asun kyllä omakotitalossa ja pesen pyykkiä juurikin öisin. Pyykkinkone on vanhaan tekniseen tilaan rakennetussa kodinhoitotilassa. Lattiat on vesieristetty ja aikanaan huone on paloeristetty. Meillä on myös palohälyttimet, joten nukun yöni aivan rauhassa. Jos pesen esim. pyyhkeitä ja laitan koneesta myös kuivauksen päälle, niin pesuohjelman läpiviemiseen menee noin 6 h. Joten en mitenkään voi seistä koneen vieressä vahtimassa koko pesuohjelmaa läpi.
En tiedä millaisia vesivahinkoja täällä jotkut kuvittelee syntyvän. Mikäli pyykkikone on vesieristetyssä viemäröidyssä tilassa, niin vesivahinkoa ei kyllä pääse syntymään, mikäli viemäri vetää normaalisti. Sitä voi vaikka kokeilla. Pistäkää hana vuotamaan täysiä ja katsokaa imeekö viemäri kaiken. Tietenkin eri asi on, jos ette huolehdi viemäreiden puhdistuksesta ja ne pääsevät tukkeutumaan. Silloin pienikin määrä vettä jää lainehtimaan lattialle.
En ole perehtynyt omaan ajastimeeni vielä mutta on se kätevä ja sitä oken välillä kaivannut.
Tarvii siis varmaan kaivaa ohjekirja esille.
No joka tapauksessa. Tykkään makoilla aamulla sängyssä kuten nytkin. Olen ollut hereillä kuudesta lähtien. Olisi kiva vaan pistää puhelimella kone pyörimään. Siellä ne likaiset pyykit odottaa että saan koneen päälle. Jis olisi ajastin niin kone olisi jo pessyt pyykit ja saisin ne kuivuriin kun kohta tästä viitsin nousta.
Ei ole maailmanloppu ettei ajastinta ole mutta on se kätevä kyllä olla olemassa.
Pieniä arjen helpottajia.
Ei sitä ajastinta ole pakko käyttää jos ei koe sitä tarpeelliseksi.
Miksi ei saisi olla päällä kun nukkuu ? Ei ole kiellettyä. Ehkä eri asia kun poistuu kotonta tunneiksi. Itse pesen silloin kun siltä tuntuu. Yöllä sähkö halvempaa
Miten te tulipalojen pelkääjät toimitte muiden sähkölaitteiden kanssa? Mikä tahansa sähkölaite voi sytyttää tulipalon, eikä pyykikone ole siinä suhteessa yhtään riskialttiimpi kuin mikään muukaan laite. Sammutatteko ilmalämpöpumput, ilmastointilaitteet ja kaiken muun talotekniikan aina kun lähdette pois kotoa ja menette nukkumaan? Entäpä tv:n valmiusvirran (aika usea tulipalo on saanut alkunsa tästä), tietokoneen vlamiusvirran, jouluvalot jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihan varma, että kukaan teistä jeesustelijoista ei seiso siinä koneen vieressä sitä vahtimassa (te, jotka olette pauhaamassa, että sitä ei saa jättää valvomatta päälle...) joten kyllä se kone siellä kylppärissä pesee pyykit silloin kun sähkön hinta on otollisinta oli sitten yö tai päivä.
Köyhien ongelmia. Minä pesen pyykit silloin, kun on aikaa, en minkään "edullisen" sähkön mukaan. Ei kukaan koneen vieressä seiso, mutta nopeuttaa mahdollisen palon tms. havaitsemista, kun on kotona ja hereillä!
En todellakaan ole köyhä, mutta käytän sähköä silloin mieluiten kun se on halvempaa
Aikuiset laittaa pyykit koneeseen ja ajastuksen päälle vaikka sovitusti niin, että joku murkuista on silloin kotona, kun kone pesee. En itse ainakaan antaisi lasten pestä pyykkejä. Täytyy vaan opastaa mitä tulee tehdä jos jotain ei toivottua alkaa tapahtua.
En tunne ketään, jolle olis tullut vesivahinko pesukoneesta. Montako te tiedätte?
Vierailija kirjoitti:
En tunne ketään, jolle olis tullut vesivahinko pesukoneesta. Montako te tiedätte?
Olen kuullut pelkästään tiskikoneiden vesivahingoista.
Vierailija kirjoitti:
Tulovesiletku oli jäänyt löysälle tai löystynyt ja siitä noppasi vettä sopivan vähän, että ei näkynyt lattialla, mutta imeytyi kodinhoitohuoneen väliseinään.
Hei te yöpesijät. Sulkeutuuko vesihana teillä automaattisesti pesun jälkeen?
Minä laitan usein ajastimen ja hiljaisen yöohjelman päälle pyykkikoneessa illalla. Tasaan näin sähkönkulutusta yön hiljaisille tunneille. Aamulla on pyykit pesty ja käynnistän linkoamisen, kun naapuritkin ovat jo heränneet!
Vierailija kirjoitti:
En pesukoneesta, tiskikoneesta useammankin. Mutta palosetien kanssa olen joskus jutellut ja he sanovat, että aika hämmästyttävän moni kotitulipalo alkaa kodinkoneista, pyykkikone aika usein. Ja toinen mitä ihmiset ei usein ajattele niin autot syttyvät usein palamaan parkissa.
Vierailija kirjoitti:
Postipoika käy sulkemassa, samalla kun ajelee nurmikon ja kurkkaa mummon ikkunasta tilanteen. :D
Vierailija kirjoitti:
Ei sulkeudu. Suljen sen aamulla. Vesieristetyssä tilassa ei ole katastrofi, jos hana vuotaisikin. Meillä hanan/letkujen paikka on koneen etupuolella/sivulla seinässä, joten mahdollisen vuodon kyllä havaitsee heti, vaikka olisikin vain tihkuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Yösähkö. Eli pesen öisin vaikka nukun ja jopa kun olen poissa kotoa.
Joo, joskus ennen yösähkö oli edullisempaa.
Nykyään kannattaa pestä kun paneelien tuotto on parhaimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Yksi kotityö aamulla vähemmän. Tuohon aikaan minulla on muutoinkin kädet täynnä kotihommia. On kätevä, ettei pyykkikoneesta tarvi enää huolehtia. Ehtii ruokkia lasta rauhassa, tiskailla ja siistiä paikkoja.
Siis mitä? Jos sen koneen lataa illalla täyteen, niin ei se nyt ihan mahdoton työ ole käydä painamassa napista se päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On näppärä kun ohjelma on lopetellut kun herään. Sit vaan kuivuriin laitto niin kotiin tullessa on puhtaat valmiina kaappiin laittoon.
Eli sulla on koko yön se vesiliitäntä auki?
Meillä on aina auki
Ulkomailla ei niissä ole mitään sulkuja, katsoivat kuin hullua kun kwrron että täällä manmat istuu koneen vieressä
Toivon todella, että te yöpesijät ette asu kerrostalossa tai rivarissa. Selvää on, että vesivahingon maksat sinä.