Mitä ajastimella tekee pyykkikonessa?
Ajastettua ohjelmaa en koskaan käyttänyt. Konehan ei saisi olla päällä esim kun nukkuu aamulla tai kun itse on poissa kotoa eli ei voi pyöriä ilman valvontaa
Kommentit (46)
Yksi kotityö aamulla vähemmän. Tuohon aikaan minulla on muutoinkin kädet täynnä kotihommia. On kätevä, ettei pyykkikoneesta tarvi enää huolehtia. Ehtii ruokkia lasta rauhassa, tiskailla ja siistiä paikkoja.
Rumpukuivurissa se on vielä hullumpi, kuka seisottaa märkiä pyykkejä jopa vuorokauden ennen kuivausta?
Yösähkö. Eli pesen öisin vaikka nukun ja jopa kun olen poissa kotoa.
Mä esimerkiksi laitan ajastimella pyykinpesun alkamaan seitsemältä aamulla, koska en useinkaan ole itse silloin hereillä. Ovat sitten valmiit jo, kun nousen ylös. Lisäksi ajastan toisinaan koneen pesemään pyykkiä niin, että ovat valmiit kun tulen kotiin.
Herättyäni voin heittää puhtaat pyykit kuivausrumpuun.
On näppärä kun ohjelma on lopetellut kun herään. Sit vaan kuivuriin laitto niin kotiin tullessa on puhtaat valmiina kaappiin laittoon.
Mitään laitetta ei varmasti käyttöohjeiden mukaan saa jättää valvomatta koskaan. Omassa talossa, jossa itse vastaa mahdollisesta vesivahingosta tai tulipalosta, voi käyttää omaa harkintaa.
Meillä pesukoneet on tilassa jossa tulviva vesi menee viemäriin eikä tee vahinkoa. On myös palohälyttimet, joista menee suoraan tieto vartiointifirmaan jos savua tai häkää ilmenee.
Näin pidetään turhana vaivana vahtia jokaikistä koneellista paikan päällä. Meillä on myös aurinkopaneelit, joten pestään eniten pyykkiä työpäivän aikana kun sähkö ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Mitään laitetta ei varmasti käyttöohjeiden mukaan saa jättää valvomatta koskaan. Omassa talossa, jossa itse vastaa mahdollisesta vesivahingosta tai tulipalosta, voi käyttää omaa harkintaa.
Meillä pesukoneet on tilassa jossa tulviva vesi menee viemäriin eikä tee vahinkoa. On myös palohälyttimet, joista menee suoraan tieto vartiointifirmaan jos savua tai häkää ilmenee.
Näin pidetään turhana vaivana vahtia jokaikistä koneellista paikan päällä. Meillä on myös aurinkopaneelit, joten pestään eniten pyykkiä työpäivän aikana kun sähkö ilmaista.
Ehkä teillä on pesukone pesuhuoneessa, missä on vesieristeet seinissä. Jos koneesta hajoaa vesiletku, siinä ei pelkkä viemäri auta mitään. Ystävälläni halkesi vesiletku aivan yllättäen suht uudesta pesukoneesta. Vaikka he olivat kotona, kodinhoitohuone meni remonttiin, sillä vettä tuli niin paljon, että se meni pitkin seiniä. ja valui listojen väleistä seinän ja lattian väleihinkin. Siis siitäkin huolimatta, että olivat melko nopeasti paikalla.
Samaa ihmettelen. Laitan usein illalla pesukoneeseen likaiset pyykit ja pesuaineen valmiiksi. Ei ole suuri vaiva vääntää aamulla ohjelmavalitsinta ja painaa nappia. Täytyyhän se siihen ajastimeenkin naputella varmaan se aika jo etukäteen, joten sama vaiva.
Vierailija kirjoitti:
On näppärä kun ohjelma on lopetellut kun herään. Sit vaan kuivuriin laitto niin kotiin tullessa on puhtaat valmiina kaappiin laittoon.
Eli sulla on koko yön se vesiliitäntä auki?
Myös astianpesukoneissa on ajastin, en ymmärrä sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen. Laitan usein illalla pesukoneeseen likaiset pyykit ja pesuaineen valmiiksi. Ei ole suuri vaiva vääntää aamulla ohjelmavalitsinta ja painaa nappia. Täytyyhän se siihen ajastimeenkin naputella varmaan se aika jo etukäteen, joten sama vaiva.
Joutuu kuitenkin nousemaan sängystä vääntämään. Käytän ajastinta.
Niin ja herään, kun pesukone lähtee käyntiin, en vaan halua nousta vielä ylös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monella on 24/7...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuu kuitenkin nousemaan sängystä vääntämään. Käytän ajastinta.
Niin ja herään, kun pesukone lähtee käyntiin, en vaan halua nousta vielä ylös.
Mulla ei ole sellaista ajastinmallia. Eikö niissä täydy itse avata hanaa, vai avautuuko ja sulkeutuuko vedentulokin automaattisesti? Mietin vain, että eikö sängystä pidä nousta sitä hanaa avaamaan?
Mä olen ihan varma, että kukaan teistä jeesustelijoista ei seiso siinä koneen vieressä sitä vahtimassa (te, jotka olette pauhaamassa, että sitä ei saa jättää valvomatta päälle...) joten kyllä se kone siellä kylppärissä pesee pyykit silloin kun sähkön hinta on otollisinta oli sitten yö tai päivä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihan varma, että kukaan teistä jeesustelijoista ei seiso siinä koneen vieressä sitä vahtimassa (te, jotka olette pauhaamassa, että sitä ei saa jättää valvomatta päälle...) joten kyllä se kone siellä kylppärissä pesee pyykit silloin kun sähkön hinta on otollisinta oli sitten yö tai päivä.
En mä siellä vieressä seiso. Mutta en koskaan pese pyykkiä yöllä, enkä jätä konetta päälle päivällä, jos poistun ulko-ovesta. En ole edes selvittänyt, onko täälläpäin jotain yösähköhintoja, kun ei sillä ole omassa elämässä merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, siinä on ohjattava venttiili välissä.
Sitä minäkin olen ihmetellyt. Miksi ajastin?