Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko outoa jos 9v ei uskalla mennä kouluterkkarin luo influenssarokotusta ottamaan yksin vaan vanhemman pitää

Vierailija
16.11.2021 |

olla mukana koska lapsi pelkää rokotusta?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole outoa, ihan normaalia että tuonikäinen haluaa vielä vanhemman turvaksi kun pistetään.

Vierailija
2/27 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulee usein teinienkin mukaan verikokeeseen. 9v on minusta aika pieni vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa on, niinkuin nykylapset muutenkin.

Vierailija
4/27 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin ymmärrettävää. Onhan se potentiaalisesti hengen vievä kokemus.

Vierailija
5/27 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa että haluat lapsellesi influenssarokotteen.

Vierailija
6/27 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, tavallista ja suotavaa. Tuo lapsi ei viiltele itseään 10v iässä, kuten niin moni rohkea lajitoverinsa tekee.

Vierailija
7/27 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos se kuolee siihen rokotteeseen? Tai saa seurantasirun elimistöönsä, eikä sirua saa koskaan enää pois?

Ai niin….

Vierailija
8/27 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Ei aikuinenkaan välttämättä uskalla.

Vierailija
9/27 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä on outoa? Mäkin olen ensi viikolla kärräämässä kaikki 3 lastani rokotukseen. Kerro nyt nopeasti miksi niin ei kannattaisi tehdä? Saan vähän nauraa täällä sitten.

Vierailija
10/27 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtään outoa, että haluaa vanhemman tuekseen.

Vierailija
11/27 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida kuulua mulle

Vierailija
12/27 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten piikkipelko syntyy ?

Itse pelkään ampiaisia, jotka nekin pistävät niin että tuntuu. Rokotuspiikkihän ei edes tunnu, se itse litku tuntuu enemmän.

Onko kyseessä opittu reaktio ? Täti työntää siellä sinuun sellasen neulan, mutta ei se satu . Eikä muuten satukaan.

Vierailija
13/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä on outoa? Mäkin olen ensi viikolla kärräämässä kaikki 3 lastani rokotukseen. Kerro nyt nopeasti miksi niin ei kannattaisi tehdä? Saan vähän nauraa täällä sitten.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3404712/

Increased Risk of Noninfluenza Respiratory Virus Infections Associated With Receipt of Inactivated Influenza Vaccine

"We randomized 115 children to trivalent inactivated influenza vaccine (TIV) or placebo. Over the following 9 months, TIV recipients had an increased risk of virologically-confirmed non-influenza infections (relative risk: 4.40; 95% confidence interval: 1.31-14.8). Being protected against influenza, TIV recipients may lack temporary non-specific immunity that protected against other respiratory viruses."

Ole hyvä ja naura.

Vierailija
14/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on viisas, ota hänestä vaarin ja jätä turhat piikit

Vierailija
15/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 13v kans kun laitettiin influenssarokotus. 

Reipas tyttö, mutta halusi mut mukaan lähelle. En pitänyt sitä outona asiana vaan ymmärsin, että tyttöä jännittää vaikka on pistetty sama ennenkin eikä ongelmia ole ikinä ollut. 

Mä olen äiti ja tyttö on vielä "pieni" joten on aina lähellä kun tyttö tarvitsee. 

Vierailija
16/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18838647/

Influenza vaccine effectiveness among children 6 to 59 months of age during 2 influenza seasons: a case-cohort study

"Conclusion: In 2 seasons with suboptimal antigenic match between vaccines and circulating strains, we could not demonstrate vaccine effectiveness in preventing influenza-related inpatient/ED or outpatient visits in children younger than 5 years. Further study is needed during years with good vaccine match."

Vierailija
17/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole outoa; 16-vuotias tyttäreni oli viime keväänä parinkin ystävänsä "tukena" rokotuksessa, kun näitä pelotti. Yksin eivät halunneet mennä ja tyttäreni meni mielellään mukaan, hän kun ei piikkejä pelkää, on jopa rohkeampi kuin minä. Itse katselen aina verikokeissa ja rokotuksissa muualle, mutta tytär katsoo suoraan neulaan eikä kuulemma hirvitä yhtään.

Vierailija
18/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole outoa, ihan normaalia että tuonikäinen haluaa vielä vanhemman turvaksi kun pistetään.

samaa mieltä!

Vierailija
19/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos se kuolee siihen rokotteeseen? Tai saa seurantasirun elimistöönsä, eikä sirua saa koskaan enää pois?

Ai niin….

Mun teininörttini oli pettynyt kun ei saanut sirua. Olisi kyllä halunnut väh.2 teraa tallennustilaakin.

Vierailija
20/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3404712/

Increased Risk of Noninfluenza Respiratory Virus Infections Associated With Receipt of Inactivated Influenza Vaccine

"We randomized 115 children to trivalent inactivated influenza vaccine (TIV) or placebo. Over the following 9 months, TIV recipients had an increased risk of virologically-confirmed non-influenza infections (relative risk: 4.40; 95% confidence interval: 1.31-14.8). Being protected against influenza, TIV recipients may lack temporary non-specific immunity that protected against other respiratory viruses."

Ole hyvä ja naura.

Ymmärsitkö tuon julkaisun sisällön, merkityksen ja kontekstin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi