Mitä tuli yläasteluokkasi parhaimmista oppilaista?
Kommentit (173)
Minusta tuli ensin työtön laskentatoimen merkonomi (valmistuin -91, jolloin lama oli vienyt kaikki alan työpaikat) ja sittemmin tietojenkäsittelyn tradenomi. Nykyisessä työssä tosin enemmän hyötyä aikaisemmasta koulutuksesta.
Oho - meijän luokalla ei ollut virallista hikkeä, muutama sai vähällä työllä 9. DI tuli yhdestä, yksi nai rahaa, tutkija tuli yhdestä. Loput luokalla oli tuurijuoppoja :D
Mun luokkakavereista tuli 6 lääkäriä: 2hammaslääkäriä, yksii psykiatri, lastenlääkäri, sisätautilääkäri ja työterveyslääkäri. Meitä oli reippaasti yli 30, osasta en tiedä. Pari ekonomia, yksi lastentarhanope, jalkahoitaja, lähihoitaja (aiemmin oli pankissa), labrahoitaja, graafisen alan työntekijä, fysioterapeutti, 3 hotelli- ja ravintola- alalla, pari dip. Insniä, yksi kuljetusalan yrittäjä, yksi maajussi, yksi mielisairaanhoitaja ja yksi ainakin tappanut itsensä. Ja mä olen sanomalehdentoimittaja.
En tiedä, en ole ollut missään tekemisissä yläasteluokkieni kanssa.
Kympin tytöistä toisesta tuli lääkäri ja toisesta diplomi-insinööri. Aika monesta muustakin luokkatoverista tuli ilmeisesti DI.
Luin uudelleen aloituksen.. Siis minusta tuli arkkitehti. En ajatellut että ammatti oli se "pointti". Ehkä tämän takia olin kiusattu? Oikeampi sana olisi rääkätty. Terveisiä tutuille:). 42
Voin varmaan laskea itseni ja yhden toisen kaverin parhaiksi, koska me saatiin kolmen yläastevuoden aikana kaikki stipendit mitä jaossa luokan kesken oli. Minusta tuli DI (tutkijan ammatissa tällä hetkellä) ja tästä toisesta valtiotieteen maisteri (on ollut mm. ministerin erityisavustajana). Mainittakoon, että luokkamme taso oli varsin matala, meidän luokalta meni kolme lukioon! (Meitä oli noin 20)
Käytiin sama lukiokin, sai paremmat paperit sieltäkin kun mä. Mä lähdin yliopistoon, hän keskiasteelle (en muista koulua, mutta tradenomiksi piti valmistua). Bongasi kaupungin pahimman naistenmiehen (jolla oli lapsia jo muutamankin naisen kanssa) tekaisi tälle lapsen alle parikymppisenä. Vuosia myöhemmin kävelin Yves Rocherin myymälän ohi ja ko neito näytti olevan siellä töissä...
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 22:40"]
Hän oli jo yläasteella aivan pakkomielteinen opiskelun suhteen. Lukiossa jo anorektikko. Meni tietysti lääkikseen heittämällä sisään. Näin häntä muutama vuosi sitten. Tuskinpa 40kg painoi. Nyt vähän lihonut. Kuulemma tuleva psykiatri. Siinä kohtaa mietin, ettei suutarin lapsella ole kenkiä...
[/quote]
Jep, mutta tuohan on aika yleinen ilmiö...Ala vetää puoleensa henkilökohtaisista syistä. Esim. ravitsemustieteen opiskelijoissa on todella paljon syömishäiriöisiä jne.
Opettajia tuli sekä yläasteen parhaista että lukion monen ällän ylioppilaista.
Vahinkovauvan yksinhuoltaja ja on nykyään töissä puhelinlaitoksen jonain myyjä/sihteerikkönä.
Luokan parhaasta pojasta tuli joku moottorisuunnittelija ja on töissä isoja kaivoskoneita valmistavassa puljussa.
Yläasteelta luokkakaverini pääsi yli 9 keskiarvolla. Opettajat suosittelivat lukiota, mutta duunariperheen tyttö ei nähnyt sitä minään vaihtoehtona. Tämä ysin tyttö opiskeli ensin vuoden tarjoilijaksi, kunnes keskeytti. Opiskeli media-assistentin ammattitutkinnon, ei työllistynyt sillä. Aloitti lähihoitajaopinnot, jotka kuitenkin keskeytti ensimmäisen vuoden jälkeen. Nyt on ollut pari vuotta työttömänä.
Todella harmi, että vanhemmat eivät kannustaneet lahjakasta lastaan opintojen pariin. Kaveri siis sanoi meille muille, että miksi hän jatkaisi lukioon, kun hänen vanhempansakin ovat päässeet ok töihin ammattikoulupohjalta.
Lääkäri ja poliitikko. Oltiin tuolloin hyviä ystäviä, nykyään ei enää tekemisissä.
Ollaan kummatkin nyt lukiolaisia, 17-v anolesboja :) Mutta tää toinen tyttö on vain jotain niin upeaa. Itse tahtoisin lääkkikseen.
Minulla oli yläasteella luokan paras keskiarvo (lukuaineissa 10,0), valmistun pian DI:ksi.
Minusta teinipissiksestä tuli juristi, kuulin huhuja että luokan paras on merkonomi.
Terveisin, KA 7.1 ja lukiossa 5 ja 6 todistus täynnä. Joku kysyy kuitenkin niin pääsykokeisiin tsemppasin, koska oikeasti halusin. Peruskoulu ja lukio ei kiinnostanut yhtään.
Parhaasta tytöstä tuli lääkäri, parhaasta pojasta eli minusta insinööri+DI. Työtehtäväni ovat hyvin vaihtelevat, palkka on hyvä ja reissua saa tehdä niin paljon kuin haluaa (tämäkin kirjoitettu lentokenttäloungesta odotellessa lentoa kotikylille...)
Tapasin muuten tuon lääkäripimun jokin aika sitten ohimennen kaupungilla ja kävästiin "mitäkuuluu"-kaffilla. Yhtä fiksu ja kaunis kuin silloin joskus. Edelleen nelikymppisenä sinkku kun ei löydy miestä jonka kanssa jakaa elämä. Sanoi tosin minulle, että jos olisin vapaa niin voisi kokeillakin, kun ällöttävästä teinipitkätukkahevaristi on kasvanut fiksu ja komea mies....uuuuuuuuh. Olen muutenkin heikkona oikeasti älykkäisiin naisiin ja nyt tuollaista tulee puhumaan.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 21:30"]Ollaan kummatkin nyt lukiolaisia, 17-v anolesboja :) Mutta tää toinen tyttö on vain jotain niin upeaa. Itse tahtoisin lääkkikseen.
[/quote]
Anolesbo = anoreksikko + lesbo
Minusta, kiusatusta, tuli minä. Olin luokkani paras koko koko yläasteen ajan. Olen onnellinen elämässäni:).