Edith Julianna, olisiko kaunis yhdistelmä?
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 20:36"]
Ihana nimi oli sukunimi mikä tahansa!
[/quote]
Eedit Juliaana Saastamoinen
Jätä se 'anna' pois. Edith Julia on nätti :)
Tuo Edith Julianna nimi kuulostaa joltain leivonnaiselta tai vanhan tädin pitämältä kulmakunnan kahvilalta jossa kiva mutta jotenkin nuhjaantunut tunnelma :DDD
Laittaisin tyttären nimeksi mieluiten Eedla Juulia. Jos ylipäätään saisin lapsia.
Edith on kovasti nousussa, tulee olemaan suosituimpien listalla, ei toki kärkipäässä. Sitä annetaan just nyt paljon.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 19:57"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 19:48"]Millaisia mielikuvia? [/quote] Pitääkö etunimi sitten lausua "iidith" ? Voi luoja näitä erikoisuuksien tavoittelijoita...
[/quote]
Ei kun lausutaan ihan "Eedit" vaan.
Edith ei ole mikään erikoinen nimi vaan todella vanha ja oli ennen erittäinkin yleinen.
Oma sukukirjani on pullollaan Edithejä, niin on myös miehenikin oma, eli ei mikään uus keksintö.
Nätti nimi on, niinkuin tuo Juliannakin.
Täysin suomenkielisen suuhun tuo yhdistelmä ei ehkä istu mutta jos ruotsikin vääntyy niin sopii nätisti.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 20:05"]
Ei ole, en tykkää Julianna nimestä yhtään. Jotenkin teennäinen, tulee eräs yliblondattu pinkkiin pukeutunut sisarpari mieleen.
[/quote]
Mulle tulee mieleen jotkut kouluttamattomat brittiläiset ylimeikatut tekotukkaiset överikiertolaissiskokset (tiedättehän ne överit tv-sarjat?) joiden nimet on Julianna ja Nicolette, jotka pukeutuu kuin pikkuhorot :DDDDD
On mielestäni todella kaunis nimi. Edith, Ester ja Edla ovat henk.koht. kauneimpia suomalaisia nimiä.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 20:33"]
Julianna <3
[/quote]
Tuosta kommentista huomaa että sydänhymiöPISSIKSET tykkää juuri tuollaisesta teennäisestä barbinukkenimestä, joten jos haluaa lapsesta halvan näköisen pissis-idolin niin kannattaa ehdottomasti laittaa tuollainen nimi. Jos haluaa lapsesta älykkään ja kauniin niin kannattaa laittaa juurikin joku Edit tms.
Edith on aivan ihana nimi! Ja Julianna sopii hyvin sen kanssa. :)
Ei sovi nimet yhteen. Jotenkin tosi tönkkö
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 20:27"]
Vähän sellainen mielikuva tulee, että lapsen vanhemmat yrittivät hakemalla hakea jotain fiiniltä kuulostavaa nimeä. Ihan ookoo nimi, jos olette ruotsalaisia. Muuten turhan wannabee-yläluokka.
[/quote]
Taidat nyt sekoittaa ruotsalaiset ja ruotsinsuomalaiset keskenään.
Ja tää sun "svenska talande bättre folk" -käsityksesi on huvittava.
Itse olen täysin kaksikielinen, niin on myös perheeni mutta isälleni puhun ruotsia ja äidilleni suomea.
Olen käynyt ruotsinkieliset koulut mutta äidinkieleni on virallisesti suomi.
Näitä "bättre folk" huutajia on tullut vastaan aina välillä ja poikkeuksetta huutajat ovat aina olleet suomenkielisiä.
Tuo sanonta ja käsitys on ihan täysin suomenkielisten itse luoma mielikuva.
Ruotsinkieliset/kaksikieliset SUOMALAISET eivät todellakaan pidä itseään parempana tai ylemmässä asemassa kuin pelkkää suomea taitavat. Nauretavaa moinen.
Jos vastaasi on joskus tullut henkilö joka piti itseään sinua parempana ihmisenä ja hän ihan sattumoisin puhui ruotsia niin ei sillä kielellä ole siinä mitään tekemistä vaan silloin on tuolla henkilöllä ollut vikaa ihan jossain muualla.
Ihan yhtälailla täysin suomenkieliset voivat olla tuota tarkoittamaasi "yläluokkaa".
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 19:57"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 19:48"]Millaisia mielikuvia? [/quote] Pitääkö etunimi sitten lausua "iidith" ? Voi luoja näitä erikoisuuksien tavoittelijoita...
[/quote]
Mun lähes 70-vuotiaan äidin nimi on Edith ja se oli hänen lapsuudessaan ihan tavallinen nimi ainakin ruotsinkielisellä pohjanmaalla. Ja se lausutaan ihan vaan eedith.
Minusta se on kaunis nimi ja olen edelleen hitusen harmissani, etten itse saanut tuota suvussa pitkään kulkenutta nimeä toiseksi nimekseni.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 20:48"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 20:33"]
Julianna <3
[/quote]
Tuosta kommentista huomaa että sydänhymiöPISSIKSET tykkää juuri tuollaisesta teennäisestä barbinukkenimestä, joten jos haluaa lapsesta halvan näköisen pissis-idolin niin kannattaa ehdottomasti laittaa tuollainen nimi. Jos haluaa lapsesta älykkään ja kauniin niin kannattaa laittaa juurikin joku Edit tms.
[/quote]
Niin koska sehän meneekin sillä tavalla, että jos esim annan pojalleni nimeksi Einstein niin hänestä tulee automaattisesti nero.
Jos taasen Johanna Tukiainen niin läski lehmä..
Mieti nyt vähä hei!
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 21:08"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 20:27"]
Vähän sellainen mielikuva tulee, että lapsen vanhemmat yrittivät hakemalla hakea jotain fiiniltä kuulostavaa nimeä. Ihan ookoo nimi, jos olette ruotsalaisia. Muuten turhan wannabee-yläluokka.
[/quote]
Taidat nyt sekoittaa ruotsalaiset ja ruotsinsuomalaiset keskenään.
Ja tää sun "svenska talande bättre folk" -käsityksesi on huvittava.
Itse olen täysin kaksikielinen, niin on myös perheeni mutta isälleni puhun ruotsia ja äidilleni suomea.
Olen käynyt ruotsinkieliset koulut mutta äidinkieleni on virallisesti suomi.
Näitä "bättre folk" huutajia on tullut vastaan aina välillä ja poikkeuksetta huutajat ovat aina olleet suomenkielisiä.
Tuo sanonta ja käsitys on ihan täysin suomenkielisten itse luoma mielikuva.
Ruotsinkieliset/kaksikieliset SUOMALAISET eivät todellakaan pidä itseään parempana tai ylemmässä asemassa kuin pelkkää suomea taitavat. Nauretavaa moinen.
Jos vastaasi on joskus tullut henkilö joka piti itseään sinua parempana ihmisenä ja hän ihan sattumoisin puhui ruotsia niin ei sillä kielellä ole siinä mitään tekemistä vaan silloin on tuolla henkilöllä ollut vikaa ihan jossain muualla.
Ihan yhtälailla täysin suomenkieliset voivat olla tuota tarkoittamaasi "yläluokkaa".
[/quote]
Sorry, SUOMENRUOTSALAISET..
Där fo de :D
//28
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 19:48"]
Millaisia mielikuvia?
[/quote]
koska en tule tytärtä koskaan saamaan, lahjoitan sinulle isomummu-vainaani nimen:
Edith Elisabeth.
Sen olisin itse antanut tyttärelleni, ehkä väliin laittanut vielä jonkun ihan oman nimen, eli ei noin täysin isomummulta vietyä.
Ja kuulkaas, mummu-vainaan sukunimi oli Jurvanen...
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 19:48"]Millaisia mielikuvia?
[/quote]
Mulle ei rimmaa suuhun eikä sytytä.
Edith Eveliina tai jotai E E kävisi
Edith Juliaana kuulostaa mielestäni pehmeämmältä ja olisi todella kaunis nimi. Jos saisin joskus tyttären, niin aina ennemmin haluaisin hälle nimeksi Edithin kuin jonkun Janette-Jasmin-Jadessa nimen.
Kaunis on. Hiukan erilainen tuo julianna, siksi kiva.