Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys toimeentulotuesta, auttakaa :(

Vierailija
04.02.2015 |

Olen ollut puolisen vuotta toimeentulotuen asiakas, uusin päätös on tehty tammi-maaliskuulle. Jokaisessa päätöksessä on ollut ilmoitus siitä, että myös sähkölasku maksetaan. Olen vienyt sähkölaskut sosiaalivirastoon ja ne on sieltä maksettu.

Nyt kävi niin, että sain lindorffilta katkaisuilmoituksen. Tätä ennen sain muistutuksen, vein sen sosiaalivirastoon kun he eivät olleet maksaneet sähkölaskuani. Myönsivät virheensä toki, mutta taaskaan laskua ei oltu maksettu! Oudointa oli se, että sähkölaskussa oli eräpäivä eilen. Laskun sain vasta tänään. Maksoin laskun ite korkoineen ja muistutuskuluineen ja laskuun hupeni kahden viikon ruokarahat. Toki kaapissa on ruokaa, mutta 150€ lohkaisu yhdeltä istumalta on minulle hurjasti.

Maksaako sosiaalivirasto minulle sähkölaskun takaisin? Jos vien tämän tänään tulleen maksumuistutuksen sekä kuitin siitä, että maksoin koko laskun itse? Yritin etsiä tietoa netistä ja jossain luki, että tämä otettaisi huomioon vasta myöhemmissä päätöksissä menoksi. En kai minä joudu lapsineni elämään nyt pyhällä hengellä, voiko tuon rahan saada hetimmiten kun lasku ja kuitti on käyty läpi? Ahdistaa :( 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvittävät sen sinulle kuittia vastaan.

Vierailija
2/9 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 17:59"]

Hyvittävät sen sinulle kuittia vastaan.

[/quote]

Eli ei tarvitse odottaa seuraavaa päätöstä? Huh, sydän on kurkussa kun yritin laskea budjettia uudestaan :(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt varma että sähkölasku no maksettu suoran virastolta vai olisiko se hyvitetty tilillesi niin että sinun olisi pitänyt maksaa ne itse? 

Meidän kunnassa itse pitää maksaa omat laskut, ne vain hyvitetään asiakkaan tilille. Ja vain ne laskut hyvitetään, jotka erääntyvät alkuperäisinä myönteisille hakukuukausille. 

Vierailija
4/9 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita puh.ajalla sinne.

Vierailija
5/9 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 18:04"]

Oletko nyt varma että sähkölasku no maksettu suoran virastolta vai olisiko se hyvitetty tilillesi niin että sinun olisi pitänyt maksaa ne itse? 

Meidän kunnassa itse pitää maksaa omat laskut, ne vain hyvitetään asiakkaan tilille. Ja vain ne laskut hyvitetään, jotka erääntyvät alkuperäisinä myönteisille hakukuukausille. 

[/quote]

Sama täällä Tampereella.

Vierailija
6/9 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Helsingissä sosiaaliviraston maksatus maksaa laskut niiden eräpäivänä suoraan laskuttajalle. Olen saanut aina alkuperäisen laskun postissa takaisin ja siinä lukee, minä päivänä se on maksettu. Paitsi nyt. Sama lääkärilaskujen kanssa. 

ap

Vierailija
7/9 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä minä olisin huomannut, jos lasku olisi hyvitetty tililleni että itse sen maksan. Olen hyvin tarkka ja budjetoin joka kuukauden menot ja tulot. 

ap

Vierailija
8/9 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 18:13"]

Täällä Helsingissä sosiaaliviraston maksatus maksaa laskut niiden eräpäivänä suoraan laskuttajalle. Olen saanut aina alkuperäisen laskun postissa takaisin ja siinä lukee, minä päivänä se on maksettu. Paitsi nyt. Sama lääkärilaskujen kanssa. 

ap

[/quote]

Minä olin toimeentulotuella helsingissä joskus 2005-2007 välillä ja maksoin itse vuokran, sähkölaskun ja mahdolliset terveyskeskuslaskut. Laitoin näistä aina maksukuitit ja sain takaisin tilille.

Käy siellä toimistossa tai soita niin selviää miksi eivät ole maksaneet. Voit saada tuon summan heti takaisin eikä tarvitse liittää seuraavaan hakemukseen. Toivottavasti eivät uusi virhettään.

Vierailija
9/9 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan huomenna tietysti, tämä asia vain vaivaa minua juuri nyt niin siksi kyselin täällä. Minäkin maksan itse vuokran, mutta nuo laskut olen vienyt suoraan sosiaalivirastoon. Kiitos teille!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi