Vauva 10kk nukahtaa yleensä vain tissille.
Tiedän tehneeni virheen, sitä ei tarvitse tulla sanomaan. Miten pääsisimme tästä tavasta eroon?
Kommentit (6)
Sama homma mutta vauva 7kk.hän on oppinut että tissi liittyy nukahtamiseen eikä osaa nukahtaa muuten.
hän on oppinut sen niin voi oppia poiskin.
maitohanat kiinni yöllä. Silitä, rauhoita jne. Varmasti protestoi muutaman yön. Parempi jos isä olisi tekemässä tätä eytei maito ole lähellä kiusaamassa. Lopettakaa sängyssä syöminen kokonaan. Vauva ei ymmärrä miksi joskus saa joskus ei..
Meillä 8kk sama mutta nyt muutamana viikkona olen nostanut nukahtamishetkellä kauemmas niin on nukahtanut itse! toki päästän aina takas jos haluaa, mutta edistystä on tapahtunut.
Ehkä vauvat itsestään jossain vaiheessa oppii nukahtamaan ilman tissiä, mutta mistäs sitä tietää oppiiko oma vauva pian vai ei itsekseen koskaan. Minäkin suosittelisin unikoulua isän pitämänä. vauvasta riippuen pari yötä - pari viikkoa jaksaa huutaa, sitten oppinee uuden nukahtamistavan. Ei tuo tapa vauvallekaan hyödyllinen ole, kun aina tarvitsee tissiä luputtaa unen saamiseksi oli tarve tai ei. mukavampi varmaan olisi väsyneenä osata itse jatkaa unia ilman sinun herättämistä.
Tsemppiä ja tapauksessa, valitsit minkä tien vaan.
Ei huolta. Meilläkin neiti nukahti vuoden ikäiseksi tissille jonka jälkeen vähitellen korvasin tissittelyä sylissäpitämisellä ja jutustelulla ennen sänkyyn menoa. Nukahtaminen omaan sänkyyn vei aikaa, mutta vähitellen neiti siihen tottui. Olin aina vieressä silittämässä ja rauhoittelemassa. Loppujenlopuksi näin toista lasta odottaessani ajattelen että saa tämäkin vauva oppia nukahtamaan tissille jos nukuttaminen helpoiten niin sujuu. Kyllä siinä vuoden paikkeilla siitä tavasta sitten jämäkkänä pysymällä pääsee irti.. ja vauva on saanut kaipaamaansa ihanaa läheisyyttä unen tullessa <3
Unikoulun avulla. Laita isi nukuttamaan lapsi ja katoa paikalta. Näin teette niin ja joka ilta, kunnes ei iltaisin enää tissiä kaipaile.