koulussa on TAAS täitä.hoitakaa ne pentunne päät!!
ihan tosissaan alkaa vituttamaan, kun taas niitä perkeleitä on liikkellä. niitä oli pitkin syksyä, eikä niistä meinannut päästä eroon millään, kun kaikki ei hoida niitä kakaroidensa päitä. pitääkö ne hoitamattomat päät valella bensalla ja lähettää tulitikkuaskin kanssa kotiin, jotta viesti menee perille???
Kommentit (55)
No en varsinaisesti ihmetttele, että on täitä liikkeellä. Olin itse ala-asteella ysärin puolivälissä. Silloin opetettiin mulle kotona, että ei missään nimessä saa kokeilla toisten pipoja tai huiveja. Huivit ja pipot takin hihaan tai pulpettiin. No eipä se paljoa auttanut kun niin ei taidettu opettaa muille kotona. Luokkatoverit kokeilivat toisten pipoja yms ilman lupaa, eivätkä selkeästi ymmärtäneet, että tuolla tavalla täit tarttuvat.
Nykyaikanakaan en varsinaisesti ihmettele. Kuljen usein koululaisten kanssa samalla bussilla. Täytyy kyllä sanoa, että osalla on niin likaisen näköiset ulkovaatteet, ihan hirvittää. Enkä puhu mistään normaalista lasten leikeissä likaantuneesta piposta/haalarista, vaan vaatteet on oikeesti ihan paskassa. Onko niin vaikea pestä niitä lasten pipoja yms? Olisi myös suotavaa, että vanhemmat opettaisivat lapsia pesemään käsiään ja opettaisivat sen, että toisten pipoja ei kokeilla.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 16:58"]Miksi maksaa itsensä kipeäksi täishampoosta, kun ne lähtevät parin päivän kotonaololla ja kookosöljyllä? Testattu juttu.
[/quote]
Noniin löytyihän se syy miksi niistä täistä ei päästä eroon! Pidä se täipää lapsesi poissa koulusta kokonaan jos et voi hoitaa asiaa niinkuin kuuluu!
Oletteko huomanneet että tytöt leikkivät päät yhdessä ja hiukset ovat pitkään kosketuksissa. Sen takia tytöillä on enemmän täitä. Poikien lyhyisiin hiuksiin ei täit niin helposti tartu.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 16:58"]Miksi maksaa itsensä kipeäksi täishampoosta, kun ne lähtevät parin päivän kotonaololla ja kookosöljyllä? Testattu juttu.
[/quote]
Mihinpä se ei kookosöljy auttaisi..
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 17:13"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 16:58"]Miksi maksaa itsensä kipeäksi täishampoosta, kun ne lähtevät parin päivän kotonaololla ja kookosöljyllä? Testattu juttu. [/quote] Noniin löytyihän se syy miksi niistä täistä ei päästä eroon! Pidä se täipää lapsesi poissa koulusta kokonaan jos et voi hoitaa asiaa niinkuin kuuluu!
[/quote]
Meillä ei ole lapset edes päiväkodissa, saatikka koulussa, joten ei, meillä ei ole täipäitä. Tiedän kuitenkin terkkana, että kookosöljyllä on saatu ne täishampoille vastustuskykyiset kannatkin katoamaan. Vuorokaudeksi suihkumyssyn alle kookosöljyä niin perskuleesti (päänahkaan ja hiuksiin ihan rutkasti), se tappaa aikuiset. Loput sitten täikammalla pois seuraavana päivänä.
Oletko koskaan miettinyt, että sinun asenteesi estää asiallisen keskustelun tästäkin aiheesta? Jos haluat ihan välttämättä myrkyttää lapsesi pään hyönteismyrkyllä, toivottavasti ymmärrät käyttää sellaista ainetta, joille täit eivät ole vielä tulleet vastustuskykyisiksi: se halvin apteekin versio ei enää ole toiminut vuosiin. Öljyssä ei täi voi elää, joten tukehtuvat, saivareet sitten kammalla irti.
Miksi kaikkien pitäisi myrkyttää, jos sinä sitä haluat? Kannattaa myös mitata se verenpaine, sen verran kierroksilla tunnut käyvän.
Tätä juttua mäkin olen ihmetellyt. Kuopus aloitti koulun syksyllä ja jatkuvasti on ollut täitä kyseisessä koulussa... Olen miettinyt, että voisiko koulu tehdä jonkinlaisen täinpoisto-ohjelappusen vanhemmille, kun ei muuten näytä onnistuvan. Ja jos ei muuta, niin voisivat ainakin ohjeistaa lapsia laittamaan takit ja hatut naulakon sijaan vaikka reppuun. Nyt takit ovat aivan vierivieressä ja varmasti täit tarttuvat tällä tavalla...
Niitä täitä kannattaa tosiaan etsiä säännöllisesti, kun voivat muuten jäädä huomaamatta, jos eivät vaikka saakaan päätä kutiamaan. Ja eivät mun kokemukseni mukaan ole mikään pesemättömän pään ongelma. Kuulemma pesiytyvätkin mielellään myös puhtaisiin hiuksiin.
Minunkin äitini syynäsi hiuksiani todella pitkään ja suurennuslasilla ja kutsui tarvittaessa isäni katsomaan aina löytöjään. Hän nykäisi jokaisen hiuksen irti, jossa oli täin munia. Ai, kun sattui. Kun en enää kestänyt, hän alkoi leikata sellaiset hiukset pois, joissa oli munia. Todella kauan kestu, mutya hän on perusteellinen ihminen. Sitten tietty lisäksi täishampookäsittely.
Ihmettelin kovin, kun kaverini perheessä tuo oli pikkujuttu ja siellä oli vaan tuo täoshampookäsittely.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 17:29"]
Tätä juttua mäkin olen ihmetellyt. Kuopus aloitti koulun syksyllä ja jatkuvasti on ollut täitä kyseisessä koulussa... Olen miettinyt, että voisiko koulu tehdä jonkinlaisen täinpoisto-ohjelappusen vanhemmille, kun ei muuten näytä onnistuvan. Ja jos ei muuta, niin voisivat ainakin ohjeistaa lapsia laittamaan takit ja hatut naulakon sijaan vaikka reppuun. Nyt takit ovat aivan vierivieressä ja varmasti täit tarttuvat tällä tavalla...
Niitä täitä kannattaa tosiaan etsiä säännöllisesti, kun voivat muuten jäädä huomaamatta, jos eivät vaikka saakaan päätä kutiamaan. Ja eivät mun kokemukseni mukaan ole mikään pesemättömän pään ongelma. Kuulemma pesiytyvätkin mielellään myös puhtaisiin hiuksiin.
[/quote]
Usein syynä on pelkkä täishampoon käyttö ja juurikin sen halvimman version: halvin versio ei tehoa, ja se paraskin versio vaatii täikamman käyttöä. Lapsi ei jaksa saivareita pois kammata, joten sormi osoittaa niitä laiskoja vanhempia.
t: terkka (hoitovapaalla niiden täivapaiden lastensa kanssa)
47 Ei kannata käyttää kookosöljyä, vaan täiden tukehduttamiseen on apteekissa varma ja juuri tähän tarkoitukseen kehitetty tuote. Ei sille voi tulla vastustuskykyiseksi, kun se tukehduttaa.
(Ja apteekin tuotetta ei tarvitse pitää vuorokautta suihkumyssyn alla)
Meillä lapsen koulussa tuli lappu (neljäs syksyn aikana). Pakotettiin tarkistamaan&hoitamaan lapsen pää täistä. Tyttöjen&pitkähiuksisten on pakko pitää hiukset kiinni.
Mä en kans tajua mikä siinä on niin hankalaa että ei voi hoitaa pois niitä..tai edes tarkistaa se kuontalo säännöllisesti. .
Meidänkin lasten tarhassa on täitä vähänväliä. Eivät onneksi tähän mennessä ole kulkeutuneet meille. (Koputtaa puuta) Viimeksi jo vähän hikeentyneenä kysyin hoitajilta, miten noita täivaroituslappuja voi olla ovessa viikkotolkulla, ja minulle vastattiin, että perheiden joukossa on valitettavasti pari perhettä (eivät tietenkään kertoneet ketkä), jotka suhtautuvat ongelmaan hyvin hälläväliä-asenteella. raivostuttaa tuollaiset vanhemmat ja säälittää heidän lapsensa.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 17:39"]
47 Ei kannata käyttää kookosöljyä, vaan täiden tukehduttamiseen on apteekissa varma ja juuri tähän tarkoitukseen kehitetty tuote. Ei sille voi tulla vastustuskykyiseksi, kun se tukehduttaa. (Ja apteekin tuotetta ei tarvitse pitää vuorokautta suihkumyssyn alla)
[/quote]
Yliherkäksi voi tulla tuollekin. Sitten ei ole montaa vaihtoehtoa. Tukka pois tai vaihtoehtoinen hoito tilalle.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 17:29"]
[/quote]
Usein syynä on pelkkä täishampoon käyttö ja juurikin sen halvimman version: halvin versio ei tehoa, ja se paraskin versio vaatii täikamman käyttöä. Lapsi ei jaksa saivareita pois kammata, joten sormi osoittaa niitä laiskoja vanhempia.
t: terkka (hoitovapaalla niiden täivapaiden lastensa kanssa)
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 17:13"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 16:58"]Miksi maksaa itsensä kipeäksi täishampoosta, kun ne lähtevät parin päivän kotonaololla ja kookosöljyllä? Testattu juttu. [/quote] Noniin löytyihän se syy miksi niistä täistä ei päästä eroon! Pidä se täipää lapsesi poissa koulusta kokonaan jos et voi hoitaa asiaa niinkuin kuuluu!
[/quote]
Meillä ei ole lapset edes päiväkodissa, saatikka koulussa, joten ei, meillä ei ole täipäitä. Tiedän kuitenkin terkkana, että kookosöljyllä on saatu ne täishampoille vastustuskykyiset kannatkin katoamaan. Vuorokaudeksi suihkumyssyn alle kookosöljyä niin perskuleesti (päänahkaan ja hiuksiin ihan rutkasti), se tappaa aikuiset. Loput sitten täikammalla pois seuraavana päivänä.
Oletko koskaan miettinyt, että sinun asenteesi estää asiallisen keskustelun tästäkin aiheesta? Jos haluat ihan välttämättä myrkyttää lapsesi pään hyönteismyrkyllä, toivottavasti ymmärrät käyttää sellaista ainetta, joille täit eivät ole vielä tulleet vastustuskykyisiksi: se halvin apteekin versio ei enää ole toiminut vuosiin. Öljyssä ei täi voi elää, joten tukehtuvat, saivareet sitten kammalla irti.
Miksi kaikkien pitäisi myrkyttää, jos sinä sitä haluat? Kannattaa myös mitata se verenpaine, sen verran kierroksilla tunnut käyvän.
[/quote]
"Terkka" mittaa ihan itse sen verenpaineen. Jos osaa.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 17:13"]
[/quote]
[/quote]
No kuule arvon rouva th ihan paranixilla olen hoitanut jossa ei myrkkyjä ole. T: sh
Kamelinpaskalla ne lähtee.