Mikä on se ammattikunta, joka ei vaikuta sinun elämääsi mitenkään?
Usimmat ammatithan on sellaisia, että jokaisen elämään ne liittyy jotenkin.
Kommentit (46)
Kampaajat ja kosmetologit.
Ei ole tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Artistit, kirjailijat, kirjastonhoitajat, taiteilijat, urheilijat, somevaikuttajat, yms turhakkeet.
Joku ei selvästi tykkää lukea kirjoja tai nauttia kulttuurista sitten yhtään :D
Juu en. Nautin liikunnasta ja hyvästä ruuasta, hih hih.
Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Pomosi käy hierojalla josta saa häpin mielen. Sitten se antaa sulle lisää liksaa. Sit sä istat keittiöremontin. Sit ne remontoijat ostelee tarvikkeita. Dit ne on häpi. Sä oot häpi. Kaikki on häpi. Ja sit ku kaikki on häpi ni joku ei oo häpi. Dimuloida deodroids.
Sijoitusneuvojat ja pörssimeklarit
Melkein mikään ei vaikuta, paitsi politikot . Niitä vihaan . Painavat ja kurjistavat ihmisten elämää . Niitä on liikaa kuin syöpäläisiä , jotka imevät kaiken taviksista . Miten onkin , että saavat elää ja voida paksusti , loiset . Jakaa virat , tulot ,kaiken tuloksen keskenään ja siitä sopeutumisrahalle jos ei muu auta . Tarvittaisiin Robin Hood tositoimiin .
Vierailija kirjoitti:
Artistit, kirjailijat, kirjastonhoitajat, taiteilijat, urheilijat, somevaikuttajat, yms turhakkeet.
Elämä ilmat taidetta, musiikkia, elokuvia, teatteria, kirjoja ja urheilua olisi kyllä aika sietämätöntä. Ja vaikuttaahan ne sinuunkin. Tuskin lukisit ja kirjoittaisit ja käyttäisit somea ilman lukutaitoa?
Rakennekynsien ja ripsien pidennysten tekijät, personal trainerit, lihanleikkaajat, jalkahoitajat, imurikauppiaat
Vierailija kirjoitti:
Toistaiseksi hautausurakoitsijat, mutta kerranhan se vain kirpaisee...:)
Kerran? Et ole joutunut saattamaan vielä ketään viimeiselle matkalleen?
Onhan noita aikamoinen liuta. Tosin ei se ole ihan niin simppeliä, koska oikeastaan jokaisen tekemiset tässä maassa vaikuttavat jotenkin kiertokautta johonkin minunkin elämässäni, enemmän tai vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hierojat, kosmetologit, karaoke-emännät, urheiluvalmentajat, musiikinopettajat
Hassua että joku ei ole joutunut koskaan käymään hierojalla. Etenkin näinä aikoina, kun istutaan ja vietetään hartiat ja selkä ja niska piukkana suuria aikoja erilaisilla laitteilla.
On siinä lihakset ja joskus niveletkin tiukilla, ja istumista yllin kyllin.
Myös ahkerasti liikuntaa harrastavat joutuvat silloin tällöin käymään hierottamassa jalkoja tai käsiä tai niskoja tai selkää. Ja monet sellaiset, jotka toimivat erilaisissa fyysisesti rasittavissa töissä.
Mutta hyvähän se, että kommentoija on tähän mennessä selvinnyt ilman mitään vaivoja ja kipuja.
Toimistotöitä teen, mutta eipä ole mullakaan tullut pieneen mieleenkään pikku jumin vuoksi hierojalle mennä. Vähän liikuntaa ja venyttelyä ja taas duuni jatkuu.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Melkein mikään ei vaikuta, paitsi politikot . Niitä vihaan . Painavat ja kurjistavat ihmisten elämää . Niitä on liikaa kuin syöpäläisiä , jotka imevät kaiken taviksista . Miten onkin , että saavat elää ja voida paksusti , loiset . Jakaa virat , tulot ,kaiken tuloksen keskenään ja siitä sopeutumisrahalle jos ei muu auta . Tarvittaisiin Robin Hood tositoimiin .
Kuulostaa kuin poliitikot suuresti vaikuttaisivat elämääsi
Varhaiskasvatuksen ja peruskoulun opettajat.
Varmaan se ammattikunta joka koostuu pääasiassa 15-25 vuotiaista naisista ja joiden työ on näyttää hyvältä ja mainostaa itseään ja siinä sivussa jotain merkkituotetta ja jotka kuvaa koko elämänsä someen. Jotain somevaikuttajiako ne nyt on nimeltään? Saattaa siinä joukossa kai joku nuori poikakin olla, mut vissiin harvemmin?
Ennen kuin kukaan älähtää, niin telkkaria en katso juuri ollenkaan ja esim. youtubesta olen estänyt adblokkerilla mainokset. Radiota olen kuunnellut viimeksi varmaan 5 vuotta sitten. Silti olen tietoinen tästä ilmiöstä, kun spotifyssa on vielä mainokset.
Moneen kertaan mainitut kauneudenhoitoalan palveluntuottajat, seksityöläiset, turhamaisuudella rahastavat plastiikkakirurgit ja kristalleistaennustajat sun muut hömpällärahastajat.
Suunnilleen hyvin on yhteiskunta pysynyt koossa myös ilman suuria turistivirtoja, mutta luulenpa turisminkin olevan merkittävä ala. Todella vaikeaa keksiä sellaista alaa, joka ei mitenkään vaikuttaisi. Ajatella, jos ei olisi hautausurakoitsijoita tai vankeinhoitoa, miltä kaduilla mahtaisi näyttää?
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita aikamoinen liuta. Tosin ei se ole ihan niin simppeliä, koska oikeastaan jokaisen tekemiset tässä maassa vaikuttavat jotenkin kiertokautta johonkin minunkin elämässäni, enemmän tai vähemmän.
Näinpä. Tätä ajatusta juurikin hain tässä aloituksessa. Mielenkiinnosta, että tajuaako ihmiset, että jokainen tarvitsee oikeastaan kaikkia muita. AP
Vierailija kirjoitti:
Varhaiskasvatuksen ja peruskoulun opettajat.
Opet tietysti on joskus vaikuttaneet, mutta en ole itse ollut päiväkodissa tms eikä mulla ole lapsia. Onhan niitä ammattiryhmiä varmaan paljonkin... no joku kynsienlaittaja ainakin.
Ei yksikään ammattikunta vaikuta suoraan mun elämään. Palveluita käytän ja kulttuuria harrastan, matkailua myös jne., mutta eipä ne nyt mun elämää määritä. Jos sit puhutaan yleisemmin vaikuttavuudesta yhteiskunnallisesti, niin yksikään ammattikunta ei saisi kuolla pois.
Rautakaupan myyjät. Niitä ei löydy vaan mistään vaikka tarvitsisi.