Miten teidän lapset puetaan ulos päiväkodissa?
Eli kysymys oli otsikossa :)
Tarkennan vielä, että onko ihan yleinen käytäntöä pukea lapset parin asteen pakkasen ja parin asteen plussan keleissä (-2-+2) ulos toppapukupäällä ja niiden alla vaan sisävaatteet (t-paita ja housut/sukkahousut)?
En viittis käydä "valittaa" pukeutumisesta, jos se on ihan ok ylipäätänsä ja itse tykkään vaan ylipukea lapset.
Yleensä lapsi on ollut vähän kylmissään kun olen sen hakenut ja painottanut aamuisin lapselle et pitää itse muistaa laittaa collegepaita tai fleecehaalari päälle ulosmennessä. Ehkä se vaan siis itse sen unohtaan, kun ikää on 4-vuotta ja ilmeisesti sen ikäisten pukeutumisia ei enää katota? vai?
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 13:26"]
Miksi lapsella on talvella t-paita päällä? Kokeile laittaa heti aamusta pitkähihainen, eikä mitään alle.
[/quote]
Pitkähihainen t-paita on jokapäivä päällä :) eikös ne ole t-paitoja joissa on pitkät hihat? lyhythihaisia paitoja en pk:hon vie tai käytä talvella.
[/quote]
Siis kyllähän munki laps nukkuu päikät t-paidalla, mut osaa ja muistaa laittaa sen päällyspaidan kun on ulosmeno. Niin toimimme kotonakin.
Mut kyllä musta noi päiväkodin työntekijät tekee väärin, jos eivät tarkista et on asianmukaiset vaatteet siellä talvipuvun alla. varsinki jos kerta oot aamulla pukenu lapselle alus- ja päällyspaidan.
Joo ja ei kyllä pitkähihainen enää ole t-paita :D t. 20/24
Kyllä meillä on ainainen ongelma päiväkodin välinpitämättömyys. Lokero on täynnä siististi viikattuja vaatteita, mutta ei näytä kiinnostavan. Esim. jonkun velourtakin voi lisätä trikoopaidan päälle. Ja kauluri lämmittää tosi hyvin niskaa, kaulaa ja rintakehää. Ei ole kiva jatkuvasti samasta asiasta huomauttaa.
Teillä on nollakelillä toppavaatteet päällä?! Missä vaiheessa siirrytte välikausi vermeisiin? kun mittari on +10?
Joidenkin äitien mielestä pikku prisnessojen pitäisi olle pikku prinsessoja myös päiväkodissa -> Vaaleanpunaiset sukkikset, hamo, toppatakki/jakku, vaaleanpunaiset Kuomat... Naurettavaa, mutta todellista arkea Helsingissä...
Liikkuva lapsi ei yleensä tarvitse nollan tuntumassa toppavaatteiden alle kuin sisävaatteet (joita kaksi kerrosta:aluspaita, pitkähihainen paita (ei sitä ohuinta vaan college yms), pitkät kalsarit/sukkikset ja collegehousut. Jos tytöllä mekko ja ohuet sukkikset niin silloin ulosmenessä fleece/villahousut.)
Onko lapsellasi kunnon kauluri, tuulenpitävä pipo, vedenpitävät topparukkaset ja goretex-talvikengät? Ne on kolmatta vaatekerrosta tärkeämpiä.
Jos se ei siellä päiväkodilla mene hoitajien jakeluun niin sitten se menee korkeimmassa tahossa. Itse avaisin sanaisen arkkuni aivan varmasti ja jos ei parannusta tapahdu niin asia lähtisi eteenpäin, en ala montaa kertaa samasta asiasta sanomaan. Minä maksan siitä että lapsi hoidetaan töissä ollessani ja työntekijät saavat palkan lapsen hoitamisesta joten mitä epäselvää siinä on? Menkööt ite t-paita ja sukkahousut jalassa ulos jos siltä tuntuu mutta lapsille oikeaoppinen vaatetus.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 14:30"]Joidenkin äitien mielestä pikku prisnessojen pitäisi olle pikku prinsessoja myös päiväkodissa -> Vaaleanpunaiset sukkikset, hamo, toppatakki/jakku, vaaleanpunaiset Kuomat... Naurettavaa, mutta todellista arkea Helsingissä...
[/quote]
Ja tämä liittyi aloitukseen miten?
Minäkin olen joutunut huomauttamaan useamman kerran, että katsoisivat että kolmevuotias laittaisi kaulurin päähän kun menevät ulos. Monta kertaa on ollut kaula paljaana, ja kun sanon asiasta niin joka ikinen hoitaja on että oho! Koskaan ei vastuu tunnu olevan heillä. Suututtaa.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 14:58"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 14:30"]Joidenkin äitien mielestä pikku prisnessojen pitäisi olle pikku prinsessoja myös päiväkodissa -> Vaaleanpunaiset sukkikset, hamo, toppatakki/jakku, vaaleanpunaiset Kuomat... Naurettavaa, mutta todellista arkea Helsingissä... [/quote] Ja tämä liittyi aloitukseen miten?
[/quote]
Niinpä. Ja mikä vika on Kuomissa? Luulin että ne on yleisesti hyväksytysti hyvät kengät lapsen käyttää.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 13:26"]
Miksi lapsella on talvella t-paita päällä? Kokeile laittaa heti aamusta pitkähihainen, eikä mitään alle.
[/quote]
Pitkähihainen t-paita on jokapäivä päällä :) eikös ne ole t-paitoja joissa on pitkät hihat? lyhythihaisia paitoja en pk:hon vie tai käytä talvella.
[/quote]
Ei ole T-Paita on paita jossa hihat, mutta loppuvat jo olkapään jälkeen. Googleta. Pitkähihainen on pitkähihainen ja sitten on puoli pitkäthihat, jotka loppuvat kyynärtaipeen jälkeen.