Oletko asunut huonomaineisessa lähiössä?
Oletko ikinä asunut huonomaineisessa lähiössä, kuten vaikkapa varissuo tai vantaa?
Kommentit (95)
Äitini asui Riihimäen Peltsikassa. Siellä asuu paljon kylähulluja mutta suurin osa on kyllä vaarattomia. Äidillä oli tapana päivitellä että onpas erikoista, kun aamulla täällä ei kukaan lähde töihin. TV:n välke vaan näkyy ikkunoista ympäri vuorokauden :D Peltosaaressa taisi olla jossain vaiheessa 40 % työttömyys ja sellainen on koko paikan olemuskin.
Joo, rajapatsaalla. Ja skinnarilassa.
Mistä lähtien Vantaa on ollut lähiö? Turku on huonomaineisempi lähiö, ja Lohjakin.
Olen asunut Länsimäessä.
Muutin Myllypuroon ja kuvitteelin tämän olevan levoton, mutta tämä onkin täynnä lapsiperheitä ja eläkeläisiä. Todella rauhallista meininkiä.
Joo 😀 kasvoin Kouvolan välittömässä läheisyydessä. Opiskeluajan asuin Tampereen Hervannassa. Aikuisiällä Helsingissä Vuosaaressa ja sitten Espoossa Suvelan kyljessä (Tuomarilan puolella kyllä). Mä keräilen näitä 😀 missään en ole kokenut oloa turvattomaksi tai aluetta levottomaksi. Tietyt yksittäiset (vuokra)kerrostalot pilaa levottomuudellaan isojen alueiden maineen. Ja olen muuten ihan korkeakoulutettu ja hyvin pärjäävä tyyppi. Ei täällä koto-Suomessa ihan oikeasti ole sellaista hyvä- ja huono-osaisten slummiutumista tai mitään no-go-zoneja. Toivottavasti kuntapäättäjät pitää huolen, ettei niin käykään.
Vierailija kirjoitti:
Vantaa ei ole muuten lähiö.
Olen asunut useita vuosia Malmilla eikä tämä nykyinenkään asuinpaikka ole kovin hyvämaineinen.
No onhan vantaa hesan lähiö, niiku espoo ja mitä muita siinä ympärissä nyt olikaan.
Punavuoressa. Kunnon ghetto aikoinaan.
Asuin Espoon keskuksessa kymmenisen vuotta. Mukava ja rauhallinen paikka päiväsaikaan, yöllisestä menosta ei juurikaan kokemuksia.
Nuorempana Varissuolla. Mitähän hyvää siitä osaisi sanoa? Ei ihan heti keksi. Tosiaan fillarit varastettiin lukollisesta pyöräsuojastakin. Häkkikellareihin murtauduttiin. Kerran oli yksi kanakoppi tulessakin. Naapurirapun etninen vähemmistö möi viinaa ja huuteli parvekkeelta, että: homot ja punkkarit! Alakerran alkoholistiperhe hakkasi vähän väliä ovea, että pääsisi meille soittamaan. Heillä ei ollut puhelinta. Kiva herätä aamuyöstä, että soittakaa taksi/poliisi/ambulanssi. Muistan kun kylässä ollut pikkusiskoni oli kysynyt, että miksi poliisi pitää soittaa?
Naapuri: Paita on revitty..
Siskoni: En soita revenneen paidan takia yhtään ketään.
Kuljen pyörällä töihin yhden huonomaineisen lähiön läpi. Aina saa jännittää mitä kaikkea reitin varrelta löytyy särkyneiden pullojen lisäksi. Toissapäivänä bongasin rintsikat keskeltä katua. Suosikkini on kokonainen kurkku, josta oli puraistu palanen keskeltä.
Mä asuin yläaste- ja lukioikäisenä Kontulan omakotialueella, mutta kävin muualla koulussa. Ihan mukava alue, ei pelottanu edes iltayöstä, jos kuljin itsekseni kotiin, eikä mitään koskaan sattunutkaan. Nykyään asun alakouluikäisten lasten kanssa Vallilassa, ja ei heitäkään pelota kulkea Kurvin tienoilla päiväsaikaan mennessään yksin esim. treeneihin. Talomme on rauhallinen, mutta tietysti yksikin häirikkö voisi pilata kotirauhan ihan asuinalueesta riippumatta. Joitain tuttujani pelottaa aina liikkuessaan pimeällä yksin ovat sitten missä vain (metsässä/keskustassa/lähiössä), joten ehkä se on enemmän omista asenteista, luonteesta ja kokemuksista riippuvaista
Korsossa aikanaan. Mainettaan huonompi. Nakkikioskilla ja taksijonossa saa olla yömyöhäänkin ihan rauhassa, mutta tietysti jos kännipäissään alkaa pullistelemaan ja kiilailemaan vääriä ihmisiä niin ihan samalla siellä Eirankin nurkilla voi tulla sinelmiä ja asfaltti-ihottumaa.
Asun Hyvinkään Paavolassa ja se ei kyllä ole ollenkaan niin paha kuin maineensa. Deekuja on paljon mutta muuten ihan suhteellisen rauhallista.