Ihanat runebergintortut... mutta kenellä varaa ostaa?
Mun mielestä ihan järjetön hinta jos pari säälittävää torttua maksaa neljä euroa! :O Kun ne ei ole edes miten erityisen korkeita tai kauniita mutta silti hinta on aivan hirmuinen... Onko ne aina olleet noin kalliita? Olen kyllä aiemmin ostanut, ehkä kolme vuotta sitten viimeksi, joten en muista yhtään? Pitäis kokeilla tehdä itse niin sais itsekseen syyä monen monta torttua :D
Kommentit (57)
rakastan runebergin torttuja! ne on todella ihania. yleensä pullat päätyy suuhun sormien kautta, mutta nuo tortut syön sivistyneestä lautaselta ja haarukalla.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 12:25"]
Miks ihmeessä ostatte niitä kaupasta? Niissähän on vaikka mitä säilöntäaineita sun muuta..
Parempia saa ku tekee itse. Ja ottaa lapset mukaan leipomaan ni kaikilla on hauskaa.
[/quote]
Siksi koska en halua kuin pari torttua. En halua syödä pellillistä Runebergin torttuja.
[/quote]
Ja juoda pullollista sitä viinaa, mikä reseptistä jää yli :)
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 12:23"]
Huomenna on Runeberginpäivä.
Hyvä tekosyy kerran vuodessa hakea kaupasta ainakin Vaasan, Stokkan, Tanniset Leipomon ja ehkä Fazerin tortut!
Ihan vaan vertailumielessä! =D
[/quote]
...ja Sinuhen ja Primulan! Mulla onkin toi Vaasa vielä testaamatta. Laskiaispullat eivät niin kiinnosta, joten huomisen jälkeen voisi ottaa pienen paaston herkuista. ;)
Helsingissä ainakin S-marketissa Fazerin tortut 4€. Ulkomailla leivottuja sulatettuja pakasteita. Sinuhen tortut halvempia ja Suomessa leivottuja. Lidlin torttu liian rasvainen, mutta hillosydämellä, siitä iso plussa!
Tehkää yksinkertainen "value for money" lasku. Lidlistä saa tänään 2,99 €:lla kolme isoa salamipakastepizza. Kaksi runebergiä eivät ole sen arvoisia. Jos sitten mietitte että mitä jos ei olisi lainkaan ruokaa, ja söisitte kaarnaa ynnä muita luonnon antimia. Tai siihen verrattuna hernekeitto olisi jo herkkua, eli ei pizza olisi niin huonoa. Niin että pizzaostoksille kuin olisitte jo!
Heh, voi että jos joutuisittekin ostamaan gluteenittomia. Silloin 2kpl/4€ tuntuisi jo pieneltä hinnalta.
Järkevä ei osta vaan tekee itse. Olemme vuosia säästäneet sievoisen summan, kun olemme jättäneet ostamatta kaupasta. Kunnon ohjeella tulee paljon paremmat kuin kaupan höttöset.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 12:31"]Rahat ei tule hautaan mukana. Kannattaisi nauttia elämästä kun vielä voi.
[/quote]ei kerkiä millään tuhlata joten pakko jättää lapsille. Sitäpaitsi noi tortut on niin pahoja etten söis vaikka maksettais
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 12:53"]
Heh, voi että jos joutuisittekin ostamaan gluteenittomia. Silloin 2kpl/4€ tuntuisi jo pieneltä hinnalta.
[/quote]
Ärsyttää ihan hirveesti aina nämä "gluteenittomat" jotka tulee kertomaan kuinka paljon HEIDÄN ruokavalionsa takia tortut maksaa. Silloin tehdään se sama valinta kuin ap:kin joutui tekemään, että tortut jää kauppaan jos niihin ei ole varaa tai ei pidä niitä sen hinnan arvoisina.
OHIS
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 12:23"]
Huomenna on Runeberginpäivä.
Hyvä tekosyy kerran vuodessa hakea kaupasta ainakin Vaasan, Stokkan, Tanniset Leipomon ja ehkä Fazerin tortut!
Ihan vaan vertailumielessä! =D
[/quote]
...ja Sinuhen ja Primulan! Mulla onkin toi Vaasa vielä testaamatta. Laskiaispullat eivät niin kiinnosta, joten huomisen jälkeen voisi ottaa pienen paaston herkuista. ;)
[/quote]
Tykkään kans Runebergeistä, mutta en kuivista ja "miedoista". Aina ehtii vuodessa unohtaa, mitkä oli niitä kunnolla maustettuja ja kostutettuja. Saisko apuja teiltä makutestaajilta?
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 12:56"]
[/quote]
Ärsyttää ihan hirveesti aina nämä "gluteenittomat" jotka tulee kertomaan kuinka paljon HEIDÄN ruokavalionsa takia tortut maksaa. Silloin tehdään se sama valinta kuin ap:kin joutui tekemään, että tortut jää kauppaan jos niihin ei ole varaa tai ei pidä niitä sen hinnan arvoisina.
OHIS
[/quote]
Ja mikä sinua ärsyttää? Se, että gluteenittomat ovat kalliita, vaiko että siitä kehdataan sanoa? Ei kannata lukea yhtäkään ketjua, mikäli alkaa noin ärsyttämään.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 12:14"]
On herkkua ja kyllä siitä nyt kerran vuodessa voi maksaa. :)
[/quote]
Onhan ne kalliita mutta samaa mieltä eli kyllä nyt kerran pari vuodessa voi niitä varmaan jokainen ostaa ilman että koko talous kaatuu siihen. Suosikkini on tänä vuonna Primulan aidolla rommilla kostutetut tortut!
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 13:00"]
[/quote]
OHIS
[/quote]
Ja mikä sinua ärsyttää? Se, että gluteenittomat ovat kalliita, vaiko että siitä kehdataan sanoa? Ei kannata lukea yhtäkään ketjua, mikäli alkaa noin ärsyttämään.
[/quote]
No sehän on sama kuin jos minä tulen tähän ketjuun kertomaan että älkää valittako, te sentään voitte niitä syödä, mä yritän laihduttaa enkä voi syödä torttuja :(
OHIS
http://www.maku.fi/blogit/tyrnia-ja-tyrskyja/runebergin-paivan-herkkuja
tässä hyvä ohje gluteenittomille
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 13:20"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 13:00"]
[/quote]
OHIS
[/quote]
[/quote]
No sehän on sama kuin jos minä tulen tähän ketjuun kertomaan että älkää valittako, te sentään voitte niitä syödä, mä yritän laihduttaa enkä voi syödä torttuja :(
OHIS
[/quote]
Niin? Eipä tuo minun otsasuonia ainakaan saisi pullistumaan. Sitä se keskustelu on, että tuodaan asiaan uusia vivahteita ja näkökulmia, eikä vain myötäillä aloituviestiä.
:DDDD
Naiset ovat tyhmiä. T. mies.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 12:30"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 12:16"] Ei se hinta (2.69€/2kpl) niitä saanut kauppaan jättämään vaan niiden kalorit! Meinasin ostaa mutta yhdessä torttusessa oli noin 500kaloria! [/quote] No voi voi jos sun maailma kaatuu siihen, että kerran vuodessa syöt yhden Runebergin tortun ja sen kaloreihin, niin säälin kyllä sua. Eihän niitä olekaan tarkoitus vetää tolkuttomasti, yksi riittänee. T. normaalipainoinen, joka kyllä tarkkailee kaloreita, mutta ei nyt ihan kaikesta!! [/quote] Eivät ole mielestäni niin hyviä että kannattaisi ottaa ne kalorit, laskiaispullat ovatkin sitten jo aivan toinen asia...
[/quote]
Runebergin tortut voittaa kyllä laskiaispullat mennen tullen! Laskiaispullat ovat vaan sellasta pullamössöä.