Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käräjöintikään ei auta, jos joku haluaa vittuilla ja piinata

Vierailija
04.02.2015 |

Lahtelaisen Radio Voiman toimitusjohtaja Matti Eve on joutunut lähes 20 vuotta sietämään häirikköä, joka on vuosien varrella tuomittu kolme kertaa häneen kohdistuneista teoista. Tuorein tuomio on tältä viikolta, kun Itä-Suomen hovioikeus pysytti noin 60-vuotiaan naisen Päijät-Hämeen käräjäoikeuden määräämän sakkorangaistuksen vainoamisesta ja kunnianloukkauksesta.

Nainen joutuu maksamaan Evelle 3 500 euron korvaukset, kun hän viime vuonne lähetti satoja loukkaavia viestejä. Viestit tulivat Even työpaikan osoitteeseen ja olivat koko toimituksen luettavissa. Osan posteista sai Even lähipiiri, muun muassa hänen poikansa.

Eve on harmissaan saamastaan törkypostista.

– Eihän se mukavalta ole tuntunut. Olen ottanut sen toisaalta tähän työhön kuuluvana.

– Mutta jos kohteeksi joutuvat lähipiirini, kuten poikani ja entinen vaimoni, niin silloin olen vienyt teot käräjille, Eve kertoo.

Radiopomon mukaan häiriöviestien kohteeksi joutuminen on ollut joskus todella raskasta ja huumori on ollut koetuksella. Hän ei tiedä mikä naisen motiivi on ollut.

– Minulla ei ole mitään käsitystä siitä, miksi juuri minä olen joutunut hänen silmätikukseen. Olen tavannut naisen kolme kertaa. Ne ovat tapahtuneet käräjillä.

Nainen on tuomittu maksamaan aiemminkin korvauksia, mutta niitä Eve ei ole saanut eikä ole ollut rahoista edes kiinnostunutkaan.

– Tällä kertaa aion pitää siitä kiinni, että saan 3 500 euron korvaukset. Olen asiasta puhunut joidenkin lakia tuntevien kanssa ja he ovat olleet sillä kannalla, Eve sanoo.

Tuoreimman jutun osalta Eve vaati 5 000 euron korvauksia, mutta oikeus päätyi pienempään summaan.

Eve on keskustellut kollegojensa kanssa aiheesta ja huomannut, että monilla alan ihmisillä on vastaavanlaisia kokemuksia häiriköistä.

– Nainen aloitti minua kohtaan häirinnän 1995 kun oli Helsingissä radiotyössä. Siitä on pian 20 vuotta.

Käräjäsalissa tuomittu myönsi lähettäneensä viestit Evelle, mutta kiisti syytteet. Hänen mielestään viestien sisältö oli totta eikä kyse ollut vainoamisesta.

Valheellisten viestien lähettäminen tuli maksamaan naiselle kaikkine kuluineen runsaat 5 000 euroa.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1422996878638.html

Eli mahdollisen huonosti ovat asiat niilläkin, jotka olettavat asiattomuuksien blogien suhteen loppuvan.:/

Erityisesti tutulta tätäkin palstaa ajatellen kuulostaa tuo:

tuomittu myönsi lähettäneensä viestit Evelle, mutta kiisti syytteet. Hänen mielestään viestien sisältö oli totta eikä kyse ollut vainoamisesta.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla