Miksi siisti koti ei tuottanut iloa, vaan...
ahdistuksen tunteen?
Olen nyt tässä jo muutaman viikon ajan siistinyt ja raivannut kotia järjestelmällisesti kuntoon.
Viikonloppuna sain siistiksi tietyt tilat missä eniten ollaan. Eli eteinen, WC, keittiö & olkkari.
Kun katselin siistiä kotia. Tunsin lievää ahdistusta ja sitä myös lisäsi se, kun mieheni tuumi muksulle, että toivottavasti tämä koti nyt pysyy tässä kunnossa.
Eli täytyy jatkossa jatkaa tätä siisteyden ylläpitämistä tarkemmin.
Aina minulla on koti ollut lievän kaaoksen vallassa, mutta kun olen nähnyt useita siistejä ja järjestyksessä olevia koteja. Mietin, että minun täytyy pystyä samaan lopputulokseen. Nyt loppui lievä kaaos. On opittava pitämään koti järjestyksessä ja alettava siivoamaan useammin & säännöllisemmin.
Toivottavasti onnistun tavoitteissani.
Kommentit (3)
Sinua ahdistaa kun olet päässäsi päättänyt tehdä tuosta yhden jatkuvan pakkoprojektin. Pakko siivota niin ja niin usein jne.
Alkuperäinen;
Muksu tykkää kanssa mukanani siivota.
Hän on oikein näppärä apulainen.
Mietin myös siivousprojektia ja kodin siistinä pitämistä lapsenkin kannalta. Opettaa, että koti on syytä pitää siistinä. Silloin kodissa viihtyy paremmin. Eikä lievän kaaoksen keskellä.
Siihen pitää sitoutua koko perhe. Ei onnistu jos muut sotkee.
Pidätte pienen palaverin jossa lapsikin voi tuoda oman ehdotuksensa asian onnistumiseksi niin on enemmän mukana. Pelkkä saarnaaminen ei tehoa ja tuntuu ikävältä