muija vaan raivoaa!
Jatkuvaa kiukuttelua aamusta iltaan, milloin on koulu/työpäivä mennyt päin metsää tai tabletti ei toimi, lapset ärsyttää, kaupasta ei löytynyt tarjous jauhelihaa, netti hidastelee, hiuslakka lopussa jne jne.
Lopputulos: päivä totaalisesti pilalla, pelkkää kiukuttelua ja raivoamista, naljailua minulle ja lapsille, eikä halua että hänelle puhutaan koska hänen mielestä kenellekään ei ole mitään asiaa puhua hänelle.
EI VOI OLLA NORMAALIA! Vai onko?
Miten on mahdollista että joka päivä menee v*tuilleen? En ymmärrä sitä että miksi aina täytyy syyttää muita vaikka vika on selvästi ihan itsessä.
Ei voi olla tervettä että joka päivä muija saa hervottomat kilarit ja pilaa samalla mun ja lastemme päivän, hän ei ikinä ole väärässä omasta mielestään ja hänellä on täysi oikeus huutaa ja raivota joka v*tun asiasta.
Joskus on jopa anteeksikin pyytänyt ja sanonut että ei ole meidän vika, mutta onko tälläistä kannattavaa edes jatkaa??
On koitettu keskustella asiasta jopa ammattilaisen kanssa, päivän se auttaa ja sitten sama paska jatkui.
Onko se edes normaalia että lasten äiti suuttuu lapselle viiden minuutin välein?
Ensin juttelee/leikkii lasten kanssa, minuutin päästä huutaa, toisen minuutin kuluttua taas on hyvin, ja tätä jatkuisi vaikka kuinka kauan mutta on pakko mennä itse väliin. sitten kiukuttelu kohdentuu myös minuun lasten lisäksi.
Pakko myöntää että minäkään en ole tietysti täydellinen mutta alan olemaan loppu, en haluaisi rikkoa perhettämme mutta en enää vain jaksa. Lasten takia varmaan olen järjissäni, onko kenelläkään antaa mitään järkevää neuvoa tälläiseen.
Kaikki neuvot ovat arvokkaita, ehkä isompi yleisö osaa neuvoa paremmin kuin joku "ammattilainen" jonka mielipiteet on suoraan oppikirjasta revittyjä.
Kommentit (23)
Oiskohan äidille hermoloma paikallaan, lähetä se viikoksi johonkin aurinkorannoille.
Tiedän tunteen, meillä samanlaista, mutta kiukuttelija on mies. :( Voi, jos tietäisin mitä voisi tehdä niin kertoisin. Ammattiapua ei suostu hakemaan, kun ei kuulemma ehdi.
Se on varmaan tyytymätön elämäänsä niin pinna on noin kireällä.mulla ystävä muuttu tollaseks koko ajan motkotti miehelleen teki se niin tai näin ja lapsillekkin huusi.lopulta päätyivät eroamaan ja ystävä löysi uuden miehen.nyt kun on onnellinen loppui huuto lapsille ja on ihana äiti.oli vaan niin lopen kyllästynnyt mieheensä ja heidän yhteiseen elämäänsä.
Huutaisin minäkin jos mies kutsuis mua muijaksi...
Sun vaimolla saattaa olla masennus tms. Voi olla että on ylikuormittunut. Kannattaa käydä ihan juttelemassa vaimon yksin jossain. Tai sit vaan laittaa mies kiertoon ja hankkia joku joka auttaa ja ymmärtää ja panee niin että näkee tähtiä
Tiedän tunteen, meillä samanlaista, mutta kiukuttelija on mies. :( Voi, jos tietäisin mitä voisi tehdä niin kertoisin. Ammattiapua ei suostu hakemaan, kun ei kuulemma ehdi.
[/quote]
Mun ex-mies oli just semmonen! Joka aamu jtn "onks kukaan vittu kehittänyt kahvia?!" ja "kuka on taas vienyt mun kaikki sukat", "missä vitussa mun lompakko on, etsi se".... Ja samaa koko päivän iltaan asti "ootko vieläkään tehnyt.. Mikset ole sitäkään voinut vielä tehdä.. Missä on se.. Minne oot laittanu.. Ootko maksanut.. Ootko hoitanut.." jne jne lässynlää ja kirosanoja tai haukkumista joka toiseen väliin. Se oli hirveää!! Huusi ja oli ilkeä myös lapsille. Enkä saanut sitä loppumaan. Millään :(
nälissään tuskailee.. laita kunnon ruoka ja pane sen jälkeen orkut ja käske nukkumaan.
jos alkaa vielä niin toista niinkauan että rauhottuu.
Ei ole normaalia.
Se on normaalia, että välillä on huono päivä ja vastoinkäymiset ärsyttää, mutta on lapsellista ja henkisesti epäkypsää RAIVOTA ja kaataa sitä läheisten niskaan. Ei ole lapsen psyykelle ja kehitykselle hyväksi jos äiti koko ajan raivoaa ilman oikeaa syytä. Se on lapsille vahingollista. Ei ole oikein puolisoakaan kohtaan.
Mä oon rauhallinen luonne, toki ärsyynnyn ja vittuunnun välillä, mutta todella vaikea ymmärtää raivoamista tavallisista asioista. Mun mies taas on temperamenttinen ja kiroilee, mutta ei se sitä muhun yleensä pura. Enemmänkin kuuluu "Vittu mä oon tyhmä" jos hän on vaikka unohtanu ostaa jotain tarvitsemaansa kaupasta :D
Vaimo terapiaan!
Aina? Liioitteletko?
Kilpirauhasen vajaatoiminta? Lue oireet.
Rakasta vaimoasi eniten kun hän sen vähiten ansaitsee. Puhu kunniottavasti äidistä lapsille. Vaimosi kärsii itse eniten käytöksestääb usko pois. Kokemuksia on.
Enpä jäisi tuollaista katsomaan ja pilaamaan elämääni, jos jatkuvaa. Pms-oireet? Mutta nehän ei jatkuvasti ole.
Mä olin tuollainen ja sitten todettiin paha anemia. Nainen lääkäriin ja kunnon tutkimukset, syy voi olla tosi yksinkertainen.
Syökö naisesi e-pillereitä? Ne eivät kaikille sovi, merkeilläkin on eroja mutta joillekin ei sovi ollenkaan. Olen monesti kuullut, että ne ovat tehneet jonkun ns. raivohulluksi, siis jopa käyttäjä itse on asian kokenut noin.
Mieleeni tulee noitten pillereitten lisäksi mahdollisina syinä masennus tai sitten suuri tyytymättömyys omaan elämään/ omaan itseen ja tunne siitä, että on voimaton muuttamaan asioita?
Itselläni on asiasta sen verran kokemusta, että viimeiset pari vuotta ennen eroa olin jatkuvasti aivan "räjähdyspisteessä", tosin yritin pitää sen suurimmaksi osaksi ihan sisälläni... tunsin suurta yksinäisyyttä, läheisyyden puutetta jne... miehen kanssa ei ollut sellaista yhteyttä, mikä parisuhteessa kuuluisi olla. Olin miehelleni näkymätön. En väitä että teillä olisi kyse samasta, mutta sitäkin kannattaa miettiä vaihtoehtona...
Kollegalla todettiin tuollaisen käytöksen jälkeen ykköstyypin diabetes, rouva lähemmäs 40v. Voi olla myös toi kilpirauhanen tai noi pillerit. Lääkäriin käskisin nyt ekaksi kuitenkin. Siis ihan normi, ei päälääkäriin. Työpaikan vaihto voisi tietty olla yksi vaihtoehto. Sanoitko, että tekee työtä ja opiskelee samaan aikaan? Voisiko sen opiskelun jättää hyllylle hetkeksi, kun lapset vähän kasvavat? Oisko ihan vaan stressi? Mutta ei teidän tuota tarvitse muiden kestää, asialle on naisen tehtävä jotain ja heti.
Pieraise sen vittuun niin rauhoittuu.
Sillä on stressiä mikä saa pinnan kireelle typerästäkin asiasta. Helpotusta arkeen.
Työn ohella opiskelu on rankkaa, jos vielä lapsiakin. Veikkaan stressiä minäkin.
PMS aiheuttaa aika hurjia puuskia mutta se on max viikon kuukaudessa.
Hiuksista kiinni ja takaapäin.. niin kyllä vaimenee..
Väsymystä, stressiä, ylikuormitusta, ahdistusta, kyynisyyttä, keskittymiskyvyttömyyttä, yksinäisyyttä. Negatiiviset tunteet on helpointa purkaa läheisiin. Loma olisi paikallaan tai jokin muu maisemanvaihdos vähäksi aikaa - mieluiten yksin vietettynä.
Itse kyllä lopettaisin suhteen. Varmistaisin myös ettei lapset jää äidilleen, kannattaa kysellä niiltä ammattilaisilta miten järjestyy.