Tekeekö teidän kissat tällaista?
Tarjoan ruokaa, mutta jos se ei ole mieleistä niin raaputtaa lattiaa kupin ympäriltä, ihan kuin peittelisi jätöksiä. Saattaa kuitenkin syödä saman pöperön myöhemmin.
Kommentit (13)
Ei, mut syö muovipusseja ja osaa istua "käskystä" :P
Kyllä tekee. Olen kuvitellut, että ruoka ei ole mieleistä ja kissa koittaa peittää sen. Olen myös miettinyt, että voisiko olla kyse myös siitä, että kissa raapimalla lattiaa ruokakupin vierestä jättäisi hajujäljen siihen ja näin ikäänkuin merkitsisi ruuan omakseen? Tähän viittaisi se, että kissa pamaa syömään ruuan mutta voihan olla, että nälkä käy ylivoimaiseksi.
Meillä on kaksi kissaa ja molemmat yrittää peittää ruuan, kun ei jaksa syödä loppuun. Epäilen, että toisiltaan koittavat peittää! :D
Kyllä tekee, jos ei ole juuri sellaista ruokaa, mitä hän sillä hetkellä haluaisi.
Joo. Märkäruoan loput "peittelee" aina. Naksut silloin kun eivät ole niitä kaikkein mieluisimpia.
peittorefleksi :) Vähän sama kun koirien tapa tehdä se kieppi siinä makuupaikalla ennen makuullemenoa. Kait sen tarkoitus on talloa ne (olemattomat) heinänkorret lakoon että voi maata mukavasti.
Tekee. Olen seuraillut useiden tallien ulkokissoja jotka pyydystävät hiiriä. Ne peittävät hiiret jos eivät jaksa syödä. Sitten ne palaavat syömään niitä myöhemmin.
Tuputat katille liikaa ruokaa. Ei jaksa syödä, mutta toteaa kuitenkin kelvolliseksi ja peittää vastaisen varalle etteivät korppikotkat löydä haaskaa.
mä kun oon aatellu että katin mielestä ruokapaikka haisee pahalle ku kuopsuttaa :D
Kiitokset vastauksista! Tuota piilottamista vastaisuuden varalle epäilin itsekin.
Kissa on meidän ensimmäinen. Lapsuudenkodissani oli, mutta en muista sen tehneen noin. AP
Toinen kissa ei ikinä tee näin ja on kyllä niin saatanan perso ruoalle. Toinen kissa puolestaan haluaisi jättää vähäsen myöhemmäksikin ja harrastaa juuri tuota peittelyä, mutta ahmatti tunkee naamaansa kaverinsa lautaselle jo ennen kuin toinen ehtii edes ensimmäistä palaa nielaista (tässä vaiheessa ahmatti on jo luonnollisestikin syönyt oman ruokansa).
mun kissa "peittelee" ruokakuppiaan aina kun tarjolla on raksuja. märkäruoan se hotkaisee aina kerralla, mutta raksuja se käy napostelemassa pieniä määriä pitkin päivää, jolloin kulhoon jää monesti ruokaa. huvittavan näköistähän se on kun toinen niin päättäväisesti sutii tassullaan lattiaa :D lisäksi jos lattialle on pudonnut jotain, esimerkiksi leivänmuru tai popcorn, käy kissa usein nuuskimassa ja peittelemässä niitä. myös lelujen kanssa olen huomannut joskus samaa
Joo meilläkin toinen kissa aina raapii maata kuten yrittäisi peittää ruuan. Tekee aina, myös jos on syönyt sitä ruokaa.