Autokoulusta
Olen nyt lähiaikoina ilmoittautumassa autokouluun, mutta minua kiinnostaisi kuulla muutama asia.
Mitä kaikkea se lääkärin tarkistus pitää sisällään? Kuinka vanhat passikuvat käy siihen kortiin? Mitä kaikkea autokoulussa opetellaan? Onko esim. taskuparkki pakko osata?
Joudun ennen ilmoittautumista vielä käymään lääkärin tarkastuksen ja uusimaan passin, niin kiinnostaa ihan sekin, että kelpaako ne passia varten otetut kuvat sitten siihen ajokorttiinkin.
Siinä nyt muutamia tällä hetkellä mietityttäviä aiheita.
Kommentit (5)
Olenko käsittänyt oikein että ennen kuin voin ilmoittautua autokouluun niin minun on hankittava joku lupa poliisilta?
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 19:24"]Olenko käsittänyt oikein että ennen kuin voin ilmoittautua autokouluun niin minun on hankittava joku lupa poliisilta?
[/quote]
Voit ilmottautua autokouluun ihan suoraan. Sieltä sitten saat tarvittavan opastuksen ja papereita täytettäväksi, mm nuo kaikki luvat ja myöhemmin ajokorttihakemuksen.
En ole kuullutkaan moisesta, ennen aika ratkaisi siten että kouluun sai mennä ja ajaa jo 17v mutta inssin voi ajaa vasta 18v.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 19:30"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 19:24"]Olenko käsittänyt oikein että ennen kuin voin ilmoittautua autokouluun niin minun on hankittava joku lupa poliisilta? [/quote] Voit ilmottautua autokouluun ihan suoraan. Sieltä sitten saat tarvittavan opastuksen ja papereita täytettäväksi, mm nuo kaikki luvat ja myöhemmin ajokorttihakemuksen.
[/quote]
Joo katselinkin netistä, että noin sen voi tehdä. Monilla sivulla vain oli mainittu tuo ajokorttilupahomma, mutta ei sitten ollut mitään tietoa milloin se pitää hankkia.
Eikös nuo kaikki tarvittavat jutut voi kuitenkin suorittaa ennen ilmoittautumistakin?
Lääkärintarkastus on aika kevyt, näkö, kuulo, toimintakyky.
Kuvista katso www.poliisi.fi. Samat kuvat käy, jos ei ole liian vanhat.
Opetuksessa on liikennesäännöt ja -merkit ja auton tekniikka ja käsittely. Pysäköinti on osattava, se opetetaan niin että opit kyllä.