Työpaikkahaastattelussa ei yritetty millään tavalla saada työpaikkaa tai tehtävää vaikuttamaan kiinnostavalta
Julkisen puolen työpaikka. Eikö työntekijöitä oikeasti haluta töihin?
Kommentit (25)
Sinne on jo todennäköisesti päätetty valita joku, mutta kaikki muodollisesti yhtä pätevät on haastateltava.
Onko tuo julkisen puolen työpaikoissa tavallista?
Miksi he edes yrittäisivät, jos sinulle ei kelpaa niin työvoimakoneisto pakottaa jonkun kuitenkin tekemään ne työt. Tätä tämä nykyaika on töiden suhteen joku pakotetaan aina tekeen ne työt niin miksi niihin töihin edes panostettaisiin rahallisesti kun sen saa teetettyä jollain työttömyyskorvauksella joka tulee yhteiskunnalta ja yritys säästää palkkarahat
Vierailija kirjoitti:
Sinne on jo todennäköisesti päätetty valita joku, mutta kaikki muodollisesti yhtä pätevät on haastateltava.
Haastattelussa valitettiin että työpaikkoja on vaikea saada täytettyä. Ei ihmetytä.
Paikkaan on jo valittu joku tietty henkilö, mutta heidän täytyy haastatella muitakin ihan vain näytösluonteisesti ettei tule sanomista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi he edes yrittäisivät, jos sinulle ei kelpaa niin työvoimakoneisto pakottaa jonkun kuitenkin tekemään ne työt. Tätä tämä nykyaika on töiden suhteen joku pakotetaan aina tekeen ne työt niin miksi niihin töihin edes panostettaisiin rahallisesti kun sen saa teetettyä jollain työttömyyskorvauksella joka tulee yhteiskunnalta ja yritys säästää palkkarahat
Ei ole kovin paljon työttömiä oman alan hommissa.
Vierailija kirjoitti:
Paikkaan on jo valittu joku tietty henkilö, mutta heidän täytyy haastatella muitakin ihan vain näytösluonteisesti ettei tule sanomista.
Mahdollisesti, mutta en pidä sitä todennäköisenä. Paikka on ollut haussa pitkään.
Valtiolaiset ovat usein ylikuormitettuja vaihtuvien hallitusten aiheuttamiin tempoileviin muutoksiin, mitä joutuvat työssään sitten toteuttamaan heikoilla ohjeistuksilla, virkavastuulla tietenkin. Luultavasti siis olivat niin väsyneitä, etteivät jaksaneet feikata työpaikan olevan mikään lottovoitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kovin paljon työttömiä oman alan hommissa.
Ei se viranomaisia kiinnosta. Yritti ne minutkin pakottaa hakeen töitä johon oman alan työluvat ei riitä ja jouduin perustelemaan miksi en hae sitä paikka jossa olen rikosoikeudellisessa vastuussa työlupien ylittämisestä. Sama asia kun työkkäristä sanottaisiin että sinulla on b ajokortti niin kyllähän sinä rekkaa voit ajaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haastattelussa valitettiin että työpaikkoja on vaikea saada täytettyä. Ei ihmetytä.
Näillä spekseillä kuulostaa tutulta: tehtävänkuva on ihan järjetön, kukaan ei ole pysynyt siinä paikassa, kukaan kokeneempi jolla on alasta käsitystä ei sitä halua hakea, esimiehet eli haastattelijat on kuitenkin asiassaan rehellisiä mutta eivät valmiita myöntämään tehtävänkuvan järjettömyyttä ja ovat ehkä muutenkin vähän turhan epäsosiaalisia ja töksähtäviä. Juokse, etsi ihan mitä tahansa muuta, kieltäydy jos tulet valituksi ainoana hakijana. Tätä on nähty, ja aina uusi vastavalmistunut aloittaa ja palaa loppuun ja uutta taas hakemaan.
Jos joku olisi esittänyt asian noin, mikä taivas kun tänne pääsee, olisi tullut kamala olo. Ennemmin rehellisesti tämä on hiukan raskasta, toivottavasti olet riuska.
joka työpaikkaan (varsinkin tekniikan alalla) tulee satoja hakemuksia. ei siinä työnantajan tarvitse esittää hyvää paikkaa. ennemminkin pitää yrittää karkottaa ylimääräisiä hakijoita
Vierailija kirjoitti:
joka työpaikkaan (varsinkin tekniikan alalla) tulee satoja hakemuksia. ei siinä työnantajan tarvitse esittää hyvää paikkaa. ennemminkin pitää yrittää karkottaa ylimääräisiä hakijoita
Tuolla valittivat ettei paikkaa tahdo saada täytettyä.
Syksyllä 2018 hain sairaanhoitajan sijaisuutta erään keskussairaalan vuodeosastolta. Ensin minulle vastattiin, että heillä ei ole tarvetta palkata työntekijöitä. Kuitenkin seuraavalla viikolla minulle soitettiin, että kyllä heillä on sittenkin on tarvetta. Kävin työhaastattelussa ja ensin minulle tarjottiin 5 viikon sopparia, johon vastasin, että se on liian lyhyt soppari, että pitää olla vähintään 8 viikkoa, johon minulle vastattiin, että kyllä sekin järjestyy. Sitten esimies kertoi millainen osasto on ja mainitsi, että ”kyllä täällä sairaanhoitajat ovat kovilla”. Siihen minä ajattelin päässäni, että juurihan se sama tyyppi oli sanonut, että sinne ei tarvita lisää työntekijöitä, mutta seuraavassa lauseessa toteaa, että työ on raskasta.
Olen käynyt kymmenissä työhaastatteluissa elämäni aikana eikä kukaan työnantaja ole ikinä nähnyt tilannetta siten että heidänkin pitäisi miettiä mitä annettavaa heillä on työntekijälle. Kaikki luulevat olevansa taivaanlahjoja työntekijälle. Niin, ja minulla siis on töitä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla valittivat ettei paikkaa tahdo saada täytettyä.
Kun ei yhtään mikään kelpaa. Harvoin se on hakijoiden puutetta, joskus ehkä sitäkin.
Paikka on jo annettu jollekin, mutta julkisella on pakko laittaa se myös avoimeen hakuun.
No se on sen merkki, että se paikka on aika haluttu. Yleensä jos kovasti houkutellaan töihin, niin siinä on jotain pahasti pielessä, palkka, olosuhteet, työyhteisö - eikä kukaan haluaisi sinne jos tietäisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt kymmenissä työhaastatteluissa elämäni aikana eikä kukaan työnantaja ole ikinä nähnyt tilannetta siten että heidänkin pitäisi miettiä mitä annettavaa heillä on työntekijälle. Kaikki luulevat olevansa taivaanlahjoja työntekijälle. Niin, ja minulla siis on töitä :D
Tämäpä. Kyllä se on ns. kahden kauppa. Joistain haastatteluista on jäänyt sellainen olo, että en edes halua kyseistä työtä. En ole tällöin sitä saanutkaan ja joka kerta olen ollut tyytyväinen. Töissä olen ollut jo yli 20 vuotta ja olen edelleen,
Työhaastattelu nähtiin täysin yksipuolisesti pelkästään tilaisuutena grillata hakijaa.