Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa käytetään psykiatrista pakkohoitoa enemmän kuin missään muussa Euroopan maassa

Vierailija
15.11.2021 |

Suomessa käytetään psykiatrista pakkohoitoa enemmän kuin missään muussa Euroopan maassa. Mitä ajatuksia tämä herättää?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastohoitoon ei pääse, ennen kuin on sekaisin kuin seinäkello.

Jos todella on niin kuin ap sanoo, muissa maissa sitten lienee parempi avohoito.

Vierailija
2/19 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskoisi, kun katsoo mitä liikkuu vapaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tuo totta, mutta voi ollakin ja syynä se että "lievemmät tapaukset" on käytännössä heitteillä, pelkkien lääkkeiden varassa omin avuin. Kun tarpeeksi pitkään lääkäriin ja terapiaan pääsyä lykätään niin lopulta on edessä pakkotilanne.

Vierailija
4/19 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä täällä kyllä hoitoon helposti joudu/pääse. Pari nuoren itsemurhaa tän vuoksi tiedän, tuttu äiti koittaa saada psykoosin partaalla olevaa aikuista poikaansa hoitoon

Vierailija
5/19 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö muissa maissa helpommin vapaaehtoisesti osastolle?

Vierailija
6/19 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde?

Vierailija
7/19 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

500000 suomalaista syö psyykelääkkeitä. Osaltaan pakkohoidon suurta määrää selittää  sekakäyttäjä-alkoholistit ja pirinistit, joilla polla leviää aina välillä.

Vierailija
8/19 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi, maailman onnellisin kansa, johtuuko lääkityksistä.

Vierailija
9/19 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa.

Vierailija
10/19 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohoito on hallinnollinen päätös ja jos potilas on hoitomyöntyväinen, sillä ei oikeastaan ole edes väliä onko pakolla vai vapaaehtoisesti. Niitä saatetaan jossain määrin tehdä Suomessa "varmuuden vuoksi".

Suurempi ongelma on riittämättämättömät ja toimimattomat osastopalvelut. Viikon levon jälkeen tungetaan pilleripurkin kanssa avohoitoon.

Vierailija
11/19 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä uskois, kun tätäkin palstaa lueskelee.

Vierailija
12/19 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muissa maissa tehdään henkilöille, joilla ei ole sairauden tunnetta eivätkä syö lääkkeittään ja ovat joko vaaraksi itselleen tai muille?

Vierailija
13/19 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avohoitoon ei pääse kun ihmiset kuormittaa terapeutteja joka mielenpahoituksesta ja vastoinkäymisestä niin ne jotka apua oikeasti tarvitsevat jäävät ilman ja kun on tarpeeksi sekaisin määrätään pakkohoitoon

Vierailija
14/19 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frendi pääsi osastolle VASTA oltuaan viikon verran nukkumatta. Oli sekaisin kuin seinäkello. Sai hyvää hoitoa ja toimivat dropit. Nyt on jälleen ok.

Ilman insomniaa ei varmaankaan ois päässyt.

Vierailija
15/19 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oikein hyvä juttu. Kaikkein parasta olisi jos korona ja homotutkan lisäksi olisi hulluus tutka...

Mittaisi hetimiten sen Kuinkas hulluja sitä nytten taas ollaankaan.

Erinäisten instanssien keino pitää epäedulliset ns ruodussa. Tai ilkeiden pa sukulaisten joilla on rikas täti...

Hyötyyhän siitä monikin.

Vierailija
16/19 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se, mitä minulle tapahtui lapsena ja teininä, tapahtui pakkohoidon nimissä, niin minua kidutettiin tuon varjolla. Ei löydy mitään diagnoosia ja jos olisi jatkunut yhtään pidempään, koko elämäni olisi romuttunut.

Vierailija
17/19 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se, mitä minulle tapahtui lapsena ja teininä, tapahtui pakkohoidon nimissä, niin minua kidutettiin tuon varjolla. Ei löydy mitään diagnoosia ja jos olisi jatkunut yhtään pidempään, koko elämäni olisi romuttunut.

On mahdollista, että lääkkeet ja hoidot määrättiin virallisesti jollekin toiselle, mutta minut otettiin tilalle. Se selittäisi, miksi täysin ulkopuolinen ja kanssani samanikäinen poika oli joka kerta paikalla.

Vierailija
18/19 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan myös allekirjoittaneeni monia papereita sen jälkeen, kun minua huumattiin pakkohoidossa.

Vierailija
19/19 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osastohoitoon ei pääse, ennen kuin on sekaisin kuin seinäkello.

Jos todella on niin kuin ap sanoo, muissa maissa sitten lienee parempi avohoito.

Mulla on jotain 10 sairaalajaksoa takana enkä ole ollut erityisen sekaisin. Tuuria. Kunhan saan nukuttua olen fine, mutta avohoito ei vaan tykkää auttaa unen kanssa kun tarve on. Vaihtavat aihetta jos yritän puhua siitä tai pyydän lääkemuutoksia. Sitten valvotaan, nukutaan huonosti ja kysellään päivystyksestä muutaman kerran, milloin joku auttaa.