Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bmi raja lapsettomuushoidoissa

Vierailija
03.02.2015 |

aina sanotaan, että lapsettomuushoidoissambmi-raja on sen 35. Mitä jos bmi on 35,3, onko pääsy hoitoihin evätty? Pitääkö olla siis alle 35 tai tasan 35, maksimissaan? 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten tuo menee, mutta näin järjellä ajateltuna tuon 0,3 yksikön tiputus (joka olisi kiloissa minkä verran?) tai enemmänkin, voisi olla ihan jo terveyden kannalta järkevää.

Vierailija
2/12 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika korkea kyllä tuo 35...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino on tippunut syyskuusta jo rapiat 10kg, ja vielä pitäisi kilo saada pois..perjantaihin mennessä :(

Vierailija
4/12 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikäynnillä Naistenklinikalla bmi oli 35, painoa pois 10kg, hoidot aloitettiin. Yksityisellä ei rajoja. 

Vierailija
5/12 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverille sanottiin että pitää laihduttaa alle ton 35:n jotta päsee hoitoihin, se laihdutti johonkin 32:en, ja siltikin ne vittuili sille ylipainosta (mutta pääsi kuitenkin lopulta kunnalliselle hoitoihin.)

Vierailija
6/12 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Missä käytte? Meillä 30 on rajana ja en päässyt hoitoihin 30,8 arvoilla. Suositeltiin lisäksi, että tiputtaisin alle 25. Tällä hetkellä olen 29,8. Virallisesti kärsimme selittämättömästä lapsettomuudesta eikä ylipaino ole haitannut terveyttä.

Vierailija
7/12 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan että kun kymmenen kiloa on tippunut syyskuun lopusta, kumpi painaa vaakakupissa enemmän, se että on tippunut kymmenen vai se, että kilo pitäisi vielä saada? Varmasti saan joitakin satoja grammoja pois ennen perjantaita..noi OI-lääkkeet keräs huimasti nestettä..jälleen kerran. 

Vierailija
8/12 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vähän lastasikin, älä vain itseäsi.. Ensin läskiä pois reilusti ja sitten vasta lapsi, jaksat sitten tehdäkin jotain hänen kanssaan.

Vierailija
9/12 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 17:25"]

Mieti vähän lastasikin, älä vain itseäsi.. Ensin läskiä pois reilusti ja sitten vasta lapsi, jaksat sitten tehdäkin jotain hänen kanssaan.

[/quote]

kiitos vain, neropatti. Tiedoksesi, että mulla on jo yksi lapsi ja kovasti jaksan hänen kanssaan "jotakin" tehdä. 

Vierailija
10/12 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 17:27"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 17:25"]

[/quote]

kiitos vain, neropatti. Tiedoksesi, että mulla on jo yksi lapsi ja kovasti jaksan hänen kanssaan "jotakin" tehdä. 

[/quote]

Mun mielestä yhteiskunnan ei tarvitsisi kustantaa hoitoja ihmisille, joilla on jo lapsi/lapsia. Ne lisälapsensa voisivat ihan hyvin käydä hankkimassa yksityisellä. Vielä vähemmän, jos hoitoihin hakeutuvalla on merkittävästi itse hankittua ylipainoa, josta on haittaa sekä raskaaksi tulemisessa että lapsen kanssa puuhaamisessa.

Vierailija
11/12 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi painonpudotus ei takaa hoitojen onnistumisia.

Joten on aivan perseestä vaatia ihmistä laihduttamaan kun se haluaa apua.

Kättärillä ja naikkarilla oli joku suhonen joka oli hirveä ämmä.

Vierailija
12/12 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on tehty 2 IVF:ää yksityisellä eikä painosta puhuttu (noin 20kg ylipainoa kuitenkin oli molemmissa).
sen verran jäi mieleen kun hormoonipiikkien lappuja lueskelin että lääketehtaiden testit on tehty max 90 kiloisille ts. siihen painoon asti niiden voidaan oletettaa olevan turvallisia käyttää kaikkien lääkesäädösten mukaan. tietääkseni 90kg on painoraja jos haluaa esim. luovuttaa lahjamunasoluja.