Äitiyslomalaiset ja työssäkäyvät hakevat samaan aikaan lapsensa
Joka päivä päiväkodista. En nyt suoraan tuomitse, mutta ihmettelen suuresti. Minä menen töihin puoli kahdeksaksi ja haen 4v lapsen puoli neljä. Samaan aikaan tai minun jälkeeni äidit tulevat pikkusisarusten kanssa hakemaan n 3v tai vähän alle lapsiaan hoidosta neljänä-viitenä päivänä viikossa. Minun isompi lapsikin on väsynyt viikkojen jälkeen ja iltaisin, mutta olen yrittänyt lohduttautua sillä että pakko ne työt vaan on hoitaa vaikka välillä lapsen puolesta harmittaakin...
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 17:25"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 16:52"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 16:50"]Et voi tietää mitä kaikkea kenenkin elämässä on meneillään. Sairauksia ja niiden hoitoja. Minä esimerkiksi opiskelen samalla vaikka olenkin vauvan kanssa kotona. [/quote] Sen takia en tuomitsekaan. Olen itsekin opiskellut esim kotona vauvan kanssa. Mietin kuitenkin, etteikö riittäisi edes vähän lyhyemmät viikot tai päivät. On se rankkaa lapsille. Ap
[/quote] Rankkaa?? Meidän lapset on ainakin into piukeena lähdössä aamulla päiväkotiin kun mä jään kotiin vauvan kanssa ja ovat tarmoa täys kun haen ne kotiin. Ei niitä mitenkään erityisesti väsytä. Laita lapset ajoissa nukkumaan niin väsy ei vaivaa. Plus annat niille ravitsevaa kunnon ruokaa, eikä mitään einespaskaa.
[/quote]
No siinä oikein superäiti....apua.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 17:24"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 16:50"]
Et voi tietää mitä kaikkea kenenkin elämässä on meneillään. Sairauksia ja niiden hoitoja. Minä esimerkiksi opiskelen samalla vaikka olenkin vauvan kanssa kotona.
[/quote]
Tässä naapurissamme äiti ei opiskele, ei tee töitä, ei ole sairas eikä ole mitään muutakaan "pätevää" syytä miksi ei voisi hoitaa lapsiaan. Perheessä viisi pientä lasta, kahden vuoden välein syntyneet. Ja joka kerta äiti hoitaa vain vauvan kotona, muut ovat hoidossa. Ja pitkiä päiviä, 8h joka ikinen päivä. Lapset ovat hoidossa myös silloin, kun isä pitää vapaapäiviään.
Kyllä äitien laiskuus on suurin syy, miksi lapset ovat päiväkodissa. Turha sitä on kaunistella.
[/quote]Miksi pitäisi hosua peräreikä pitkällä ja hermo tiukalla, jos on toinenkin mahdollisuus? Mua ei ainakaan kiinnosta paskaakaan, mitä mieltä joku täysin tuntematon on mun lasten hoitopaikoista tms. Jokainen tekee, kuten itse parhaaksi näkee ja mikä perheelle sopii. Täällä av:lla vain on ihmisillä ihan jumalaton tarve saada kaikki muutkin tekemään väkisin samalla tavalla kuin itse tekee.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 16:52"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 16:50"]Et voi tietää mitä kaikkea kenenkin elämässä on meneillään. Sairauksia ja niiden hoitoja. Minä esimerkiksi opiskelen samalla vaikka olenkin vauvan kanssa kotona. [/quote] Sen takia en tuomitsekaan. Olen itsekin opiskellut esim kotona vauvan kanssa. Mietin kuitenkin, etteikö riittäisi edes vähän lyhyemmät viikot tai päivät. On se rankkaa lapsille. Ap
[/quote] Rankkaa?? Meidän lapset on ainakin into piukeena lähdössä aamulla päiväkotiin kun mä jään kotiin vauvan kanssa ja ovat tarmoa täys kun haen ne kotiin. Ei niitä mitenkään erityisesti väsytä. Laita lapset ajoissa nukkumaan niin väsy ei vaivaa. Plus annat niille ravitsevaa kunnon ruokaa, eikä mitään einespaskaa.
[/quote]
Kyllä meillä alkaa klo 19 iltapesut ja nukkumassa ollaan kaikki hyvissä ajoin. Tänään on tarjollla perinteisesti siskonmakkarakeittoa, paljon porkkanaa ja selleriä, ruisleivän kanssa tietty. Ja katos, d-vitamiinitkin on muistettu syödä. Pakko olla joku vialla... Tai sitten se vaan on kuormittavaa 4-vuotiaana tehdä täyttä työpäivää, vai miksi ekaluokkalaiset on niin vähän koulussa?
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 17:24"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 16:50"]
Et voi tietää mitä kaikkea kenenkin elämässä on meneillään. Sairauksia ja niiden hoitoja. Minä esimerkiksi opiskelen samalla vaikka olenkin vauvan kanssa kotona.
[/quote]
Tässä naapurissamme äiti ei opiskele, ei tee töitä, ei ole sairas eikä ole mitään muutakaan "pätevää" syytä miksi ei voisi hoitaa lapsiaan. Perheessä viisi pientä lasta, kahden vuoden välein syntyneet. Ja joka kerta äiti hoitaa vain vauvan kotona, muut ovat hoidossa. Ja pitkiä päiviä, 8h joka ikinen päivä. Lapset ovat hoidossa myös silloin, kun isä pitää vapaapäiviään.
Kyllä äitien laiskuus on suurin syy, miksi lapset ovat päiväkodissa. Turha sitä on kaunistella.
[/quote]Miksi pitäisi hosua peräreikä pitkällä ja hermo tiukalla, jos on toinenkin mahdollisuus? Mua ei ainakaan kiinnosta paskaakaan, mitä mieltä joku täysin tuntematon on mun lasten hoitopaikoista tms. Jokainen tekee, kuten itse parhaaksi näkee ja mikä perheelle sopii. Täällä av:lla vain on ihmisillä ihan jumalaton tarve saada kaikki muutkin tekemään väkisin samalla tavalla kuin itse tekee.
[/quote]
Ei niin montaa lasta? Jos vaikka yhdestä aloittaa ja harkitsee oikkeasti jaksaako hoitaa toisenkin yhtä hyvin?
En ymmärrä miksi toiset äidit ovat toistensa tuomitsijoita. Luulis että lapsettomat olisi niitä kun eivät ymmärrä millaista kotona olo on lasten kanssa. Älkää äidit tuomitko vaan tukekaa toisia äitejä!