Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nörtti ei koskaan pääse leimastaan eroon?

Vierailija
03.02.2015 |

Jos on nuorena ollut nörtti, ei ikinä pääse häpeästä yli. Miksi näin näyttää olevan? Naiset eivät käytännössä koskaan ihastu romanttisesti nörttiin, ja nörtti ei ole koskaan suosittu.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti nörtti herättää ällötystä. Nörttiyden suurin tuska. Julma maailma.

Vierailija
2/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin nörtin leimasta eroon ja lopetin nörttinä olemisen. Nyt muistelen nörttiaikojani sekä kauhulla, että lämmöllä.

En muuten usko, että nyt 2000-luvulla nörtteys on ollut enää yhtä stigmatisoivaa kuin aiemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paskaa ettei nörteillä olisi naisia tai ei pariutuisi. Olen itse naispuolinen it-ammattilainen ja töissä firmassa jossa olen ainoa nainen, ja useimmat niistä miehistä siellä on todellakin stereotyyppisiä nörttejä kaikin tavoin. Yksikään yli kolmekymppisistä meidän firmassa ei ole sinkku, ja monilla on jopa keskivertoa useampia lapsiakin. Pariutuminen on siis oikein hyvin onnistunut, vaikka varmaan ehkä hyvin nuorena sentyyppisiä nauretaan ja kiusataankin.

Aika monen puoliso on muuten itsekin nörtti, esim. insinööri tai naispuolinen koodari. Osalla on kyllä perinteisten naisten alojen puoliso, mutta nekin on usein sellaisia jotenkin nörtin oloisia, hiljaisen ja vetäytyvän oloisia ainakin pinnallisen tuttavuuden perusteella. Yhdelläkään en tuosta porukasta tiedä olevan sellaista erityisen räväkkää ja näyttävää, vahvasti laittautuvaa naista, sellaiset ei varmaan useimmat nörteistä kiinnostu. Mutta tuskinpa nuo miehetkään niistä, paitsi fantasioissaan. Arjessa kivampi on kuitenkin toinen nörtti, joka keskustelee innostuneesti prosessoreista ja näytönohjaimista, pelaa tietokonepelejä eikä jäkätä pelaamisesta, suhtautuu yhtä rennosti pukeutumiseen ja käytöstapoihin kuin he itse jne. 

Itsekin löysin puolison töistä vasta lähemmäs nelikymppisenä. Hän on niin nörtin stereotyyppi kun voi olla, mutta minulle sellaisena juuri sopiva. En kestäisi mitään fitness-intoista, ulkonäkökeskeistä menevää miestä. Enkä puheliasta ekstroverttiä. Muutenkin tällainen kaverisuhde seksillä on minulle paljon mieluisampi kuin joku kauhean romanttinen ja intohimoinen perinteinen suhde, en ole sen luontoinen että kaipaisin sellaista. 

Vierailija
4/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nörtti on aina koulussa ollut huippu, osaa soittaa, muutama hyvä kaveri, ajatteleva kaveri ja vielä saanut ulkonäköäkin.

Vierailija
5/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pah. Nykymaailmassa nörttiys on coolia. Luolamiesten aikakausi on vihdoin ohi.

Vierailija
6/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nörttiys on coolia, niin miksi miehet yrittävät kaikin voimin olla jotain muuta kuin nörttejä, ja miksi nörtti vieläkin on aina epäsuosittu?

Vierailija
7/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi päästä leimasta eroon?? Ole rohkeasti se mikä olet!! Olit sitten luolamies, nörtti tai jotain siltä väliltä... Kaikkein karmeimpia lopputuloksia ovat nämä ihmiset jotka haluavat olla jotain muuta kuin ovat ja surkeasti epäonnistuvat sitä esittäessään... Niin naiset kuin miehetkin rakastuvat aitoihin ihmisiin...

Vierailija
8/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:46"]

Jos nörttiys on coolia, niin miksi miehet yrittävät kaikin voimin olla jotain muuta kuin nörttejä, ja miksi nörtti vieläkin on aina epäsuosittu?

[/quote]

Liikut väärissä porukoissa.

Vierailija
9/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei ikinä rakastu nörttiin. Nörtin kanssa muodostetaan järkisuhde, jos ei saada coolia jätkää.

Vierailija
10/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat nörtillä ja mitä sillä leimalla, josta nörtti ei pääse eroon?

Vierailija
11/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:49"]

Nainen ei ikinä rakastu nörttiin. Nörtin kanssa muodostetaan järkisuhde, jos ei saada coolia jätkää.

[/quote]

20-vuotiaana sen coolin jätkän kanssa, sitten 30-vuotiaana eronneena yksinhuoltajana kelpaa kiltti nörttikin.

Vierailija
12/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nörtti yrittää aina lisätä persoonaansa edes jotain coolia ja machoa, koska tietää että kukaan nainen ei koskaan viehäty pelkästä nörttiydestä.

Vierailija
13/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nappasin teininä itselleni ujon nörttimiehen. Olen varmaan poikkeus sääntöön, sillä kovinkaan moni ei varmasti aktiivisesti uskalla yrittää. Ne jotka ihastuu, ihailee kauempaa. Nörtin pitää itse tehdä aloite. Ja valita kohde huolella, ettei tule näpeille.

Vierailija
14/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruusvuodet rillutellaan siistien tyyppien kanssa ja kolmekymppisenä vakiinnutaan nörtti nysverön kanssa ja esitetään sille, ettei ole koskaan haluttu miehekästä ja rentoa tyyppiä.

Vierailija
15/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:49"]

[/quote]

Onko joku nörtti vienyt sun naisen? Katkeroittaako se, kun huomaa, ettei se yläasteen nokkimisjärjestys säilykään koko elämää, vaan nörtit perivät maan (ja ne naiset)?

Vierailija
16/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:51"]

20-vuotiaana sen coolin jätkän kanssa, sitten 30-vuotiaana eronneena yksinhuoltajana kelpaa kiltti nörttikin.

[/quote]

Paitsi että siihen mennessä se nörtti on löytänyt aasialaisen vaimon, jonka kanssa elää onnellisena.

Vierailija
17/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pääsee. Terv. Entinen olmi nörtti, nykyään kolmefemmana ihan sporttinen ja menevä kaveri. Baaristakin lohkeaa nykyään ihan kiitettävästi. Ja nykyään on myös Tinderi. Se, että naiset karttoivat minua nuorempana on tosin tehnyt minusta sitoutumiskammoisen. Panen aikani ja pistän kiertoon.

Vierailija
18/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nörtti haluaa elää sen kuvitelman mukaan, että nörttiys on nykyään "ok", mutta silti he jotenkin aina lipsahtavat esittämään kovaa jätkää.

Vierailija
19/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voisi valita, onko haluttu ja suosittu, vai haluttu ja melkein suosittu nörtti, niin kumman mies valitsee? Mikä siinä nörttiydessä on niin noloa?

Vierailija
20/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso peiliin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi