Vihkiminen ristäisissä, hää juhla myöhemmin?
Hei te jotka olette menneet naimisiin ristiäisissä, oletteko järjestäneet juhlat erikseen myöhemmin? Kuinka paljon myöhemmin enää kehtaa järjestää?
Meillä olisi keväällä ristiäiset javihkiminen, mutta syksyllä viettäisimme vasta juhlaa suvun kanssa. Onko ihan outoa?
Kommentit (45)
Nauraisin. Vain idiootti tekee ensiksi lapsen ja menee sitten naimisiin. Kun olette tenavan tehneet niin olkaa nyt sitten loppuelämä avoliitossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette voi juhlia samalla kertaa molempia?
Veikkaan ap:n motiivina olevan sen, ettei yllätyshäihin kukaan tuo lahjoja ja siksi haluaa erikseen juhlat että saisi myös ne lahjat.
Eihän häiden tarvitse olla yllätys.
Jos häät eivät ole yllätys niin miksi niitä pitää juhlia kahteen kertaan eli ensin vihkimispäivänä ristiäisissä ja sitten uudelleen syksyllä. Aikamoiselta ystävien ja sukulaisten rahastukselta kuulostaa, että juhlitaan syksylläkin uudelleen jo kertaalleen pidettyjä häitä.
Fiksumpaa olisi mennä naimisiin jo ennen lapsen syntymää. Joo et voi dokata, mutta et välttämättä myöskään halua tehdä sitä muutaman kuukauden ikäisen vauvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette voi juhlia samalla kertaa molempia?
Veikkaan ap:n motiivina olevan sen, ettei yllätyshäihin kukaan tuo lahjoja ja siksi haluaa erikseen juhlat että saisi myös ne lahjat.
Eihän häiden tarvitse olla yllätys.
Jos häät eivät ole yllätys niin miksi niitä pitää juhlia kahteen kertaan eli ensin vihkimispäivänä ristiäisissä ja sitten uudelleen syksyllä. Aikamoiselta ystävien ja sukulaisten rahastukselta kuulostaa, että juhlitaan syksylläkin uudelleen jo kertaalleen pidettyjä häitä.
Sitä tarkoitinkin, että yksi juhliminen riittää, eikä vihkimisen tarvitse olla yllätys. Tai jos haluaa hääjuhlan erikseen, niin sitten ristiäiset ristiäisinä.
Ristiäisiin kutsutaan tyypillisesti vain ihan lähimmät ja häihin isompi porukka. Mutta miksi vihkiminen pitää olla eri aikaan kuin hääjuhla?
Vierailija kirjoitti:
Miksi moni hokee jotain lahjojen saamista??? Pitopalvelut, bändit jne maksaa enemmän kuin jotkut kipot.
Koska siltähän tuo tilanne vaikuttaa, että halutaan rahat sukulaisilta ja ystäviltä lahjojen muodossa kun pitää järkätä häät kahtena eri tilaisuutena. Monihan on todennut, että samalla kerralla kun juhlii sekä ristiäiset että häät niin pääsee halvemmalla juuri noiden mainitsemiesi asioiden suhteen mutta ap haluaa silti kahdet eri juhlat. Siitä vaan jää sellainen tunne, että rahastetaan kaikki mahdollinen irti vierailta.
Ei vitsi että on kuivaa porukkaa palstalla!
Ei ollenkaan paha tuo että häät pitäisitte myöhemmin.
Me mentiin ristiäisissä naimisiin ja vasta neljännen lapsen ristiäisten yhteydessä. Ei pidetty myöhemmin juhlia mutta periaatteessa olisihan sitä voinut pitää.
Kaveri meni jouluna ulkomailla naimisiin. Oli heidän perheet ja muutama kaveri samalla reissulla. Itsekin olin sillä reissulla siis.
Itse hääjuhla oli sitten kesällä. Ne oli kavereille olevat bileet eli sukua ei niihin kutsuttu enää.
Ap ei varmaan lahjojen perässä ole kun johan ne itse häätkin maksaa melkoisesti pitopalveluineen ja juhlapaikkoineen ja maksaa vaikka tekisi kaikki itse.
Ristiäisissä harvemmin on muuta kun perheet ja kummit. Ehkä häät halutaan siksi pitää myöhemmin?
Jos ei halua isoa seremoniaa kirkkoineen niin ihan ok mennä ristiäisissä ja juhlat erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Me mentiin ristiäisissä naimisiin ja vasta neljännen lapsen ristiäisten yhteydessä. Ei pidetty myöhemmin juhlia mutta periaatteessa olisihan sitä voinut pitää.Kaveri meni jouluna ulkomailla naimisiin. Oli heidän perheet ja muutama kaveri samalla reissulla. Itsekin olin sillä reissulla siis.
Itse hääjuhla oli sitten kesällä. Ne oli kavereille olevat bileet eli sukua ei niihin kutsuttu enää.Ap ei varmaan lahjojen perässä ole kun johan ne itse häätkin maksaa melkoisesti pitopalveluineen ja juhlapaikkoineen ja maksaa vaikka tekisi kaikki itse.
Ristiäisissä harvemmin on muuta kun perheet ja kummit. Ehkä häät halutaan siksi pitää myöhemmin?
Jos ei halua isoa seremoniaa kirkkoineen niin ihan ok mennä ristiäisissä ja juhlat erikseen.
Ap nimenomaan kirjoitti, että tämä jälkijuhla olisi suvun kanssa.
Kavereiden kanssa olisikin ihan ok, mutta siitä ei nyt aloituksen mukaan ollut kyse.
Vierailija kirjoitti:
Me mentiin ristiäisissä naimisiin ja vasta neljännen lapsen ristiäisten yhteydessä. Ei pidetty myöhemmin juhlia mutta periaatteessa olisihan sitä voinut pitää.Kaveri meni jouluna ulkomailla naimisiin. Oli heidän perheet ja muutama kaveri samalla reissulla. Itsekin olin sillä reissulla siis.
Itse hääjuhla oli sitten kesällä. Ne oli kavereille olevat bileet eli sukua ei niihin kutsuttu enää.Ap ei varmaan lahjojen perässä ole kun johan ne itse häätkin maksaa melkoisesti pitopalveluineen ja juhlapaikkoineen ja maksaa vaikka tekisi kaikki itse.
Jos haluaa häät myöhemmin, niin minkä takia vihkimistäkin ei voi järjestää silloin myöhemmin? Miksi se pitää olla juuri ristiäisissä?
voihan se olla ihan kätevää että sama pappi hoitaa kastamisen ja vihkii samalla vanhemmat. kun kerran sukulaiset on tulleet ristiäisiin paikalle, niin samalla voisi juhlia myös häitä.
Ystäväni häissä heidän lapsena kastettiin. Sitten oli tavalliset häät. Mielestäni oli hyvä kokonaisuus. Minusta erillisten juhlien järjestäminen joskus myöhemmin kuulostaa aika hölmöltä... Häät on jo silloin olleet.
Vihkiminen ja juhlat samalla kertaa, olipa sitten ristiäisten yhteydessä tai joskus muulloin.
Sukulaiseni kutsui lapsensa ristiäisiin kaikki kynnelle kykenevät sukulaiset ja ystävät, painottaen, että lahjoja ei tarvita ja lapsen kastamisen jälkeen olikin vuorossa yllätyshäät ja loppuilta sujuikin sitten ihan normaalien häiden merkeissä :) Moni laittoi ihan hyvää hyvyttään myöhemmin parin tilille häälahjarahaa, mutta ehkä meidän suku onkin sitten jotenkin erikoinen, kun haluttiin yllättää iloisesti pariskunta, joka yllätti meidät iloisesti mukavien häiden ja ruuan merkeissä :)
Vierailija kirjoitti:
Miksi moni hokee jotain lahjojen saamista??? Pitopalvelut, bändit jne maksaa enemmän kuin jotkut kipot.
Jos on jo kertaalleen vihitty ja pariskunnalla on lapsiakin, niin en ymmärrä miksi pitää vielä järjestää toiset häät.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaiseni kutsui lapsensa ristiäisiin kaikki kynnelle kykenevät sukulaiset ja ystävät, painottaen, että lahjoja ei tarvita ja lapsen kastamisen jälkeen olikin vuorossa yllätyshäät ja loppuilta sujuikin sitten ihan normaalien häiden merkeissä :) Moni laittoi ihan hyvää hyvyttään myöhemmin parin tilille häälahjarahaa, mutta ehkä meidän suku onkin sitten jotenkin erikoinen, kun haluttiin yllättää iloisesti pariskunta, joka yllätti meidät iloisesti mukavien häiden ja ruuan merkeissä :)
Näin meilläkin todennäköisesti toimittaisiin. Viime talvena eräät häät lähisuvussa jouduttiin koronan takia järjestämään todella pienesti, paikalla oli vain hääparin vanhemmat ja sisarukset, me muut laitettiin sitten terveiset tilille. Lahjoa voi läheisiä ilman juhliakin.
Mitkä hiton juhlat jälkikäteen? Mistä häähumusta tässä on kyse? Lahjojensaantimaratoneja? Häpeäisin jos mun suvussa joku tekisi jotain jälkikäteen-juttuja. Kukaan muu ei ymmärtäisi eikä menisi!
Vierailija kirjoitti:
Nauraisin. Vain idiootti tekee ensiksi lapsen ja menee sitten naimisiin. Kun olette tenavan tehneet niin olkaa nyt sitten loppuelämä avoliitossa.
?
Kyllä on oudot vihamielisyydet joillain. Tavallisista asioista. Sinä se haluaisit jostain syytä kovasti määrittää kuinka muilla ihmisillä elämän polku kulkee. Nauran :D Aviiliitto ja lasten SAAMINEN on muutenkin kaksi erillistä asiaa. Avioliitto on myös juridinen sopimus, ei pelkät juhat tms.
Kun ei ole tehnyt sun mieleisessä järjestyksessä, syystä taikka toisesta, vieläpä sulle tuntemattomista ihmisistä kyse, niin eivät saisi tehdä ollenkaan. Kaikenlaisia kontrollifriikkejä maa päällään kantaakin. Relaa pikkasen, elä ja anna muidenkin elää.
En tiedä, ilmeisen yleisestä toisensuuntaiesta mielipiteestä huolimatta, teidän idea kuulostaa omasta mielestäni oikein hyvältä. Intiimi vihkiminen rauhallisissa ristiäisissä. Sitten hääjuhla myöhemmin. Kuulostaa mun mielestä oikein kivalta. Ja ymmärrän oikein hyvin, attä haluatte virallisesti naimisiin jo aiemmin, kun lapsikin on syntynyt. Oikein hyvä tilaisuus mielestäni siihen nuo ristiäiset. Ja että haluatte mieluummin noin kuin raskaana ollessa. Kuulostaa itse asiassa aika ihanalta suunnitelmalta. Ristiäisissä pääpaino siinä asiassa ja sitten varsinaiset hääjutut, puheet ym. ja muu hääparin isompi juhlinta ja ohjelmaa sitten hääjuhlassa.
Vierailija kirjoitti:
Meidät vihittiin ensin, sen jälkeen kastettiin lapsi. Yllätys häät oli.
Ei millään pahalla, mutta en tulisi.
"oikeita" häitäkin riittää sarjatulella koko kesän, joten tää olisi vain randomsukubileet. Ei ne nyt niin kiinnostavia tapahtumia ole, ja todennäköisesti se suku on jo tavattu jossain vaiheessa sitä kesää.