Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sijoittaa lapsilisän (yhdestä lapsesta, 100€) 18 vuoden ajan indeksirahastoon, lapsi saa

Vierailija
15.11.2021 |

18. syntymäpäivälahjakseen 38 000€

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun puhutaan (tai kirjoitetaan) samassa lauseessa sijoittamine ja lapsilisä(t) tulee mieleeni, että kuinka epätasa-arvosia lapset ovat jo lähtökohtaisesti - Osalla lapsista saatava lapsilisä menee suoraa välttämättömään kulutukseen, jossa se hieman paikkaa ja tukee päivittäisistä ja välttämättömistä menosiat selviämisen kanssa. Että jaa kiva vastikkeetonta rahaa. Ei paljon mutta kyllä sillä aika monta ässäarpaa ostaa ja tai jos aikaa on ja tulee automaattisesti tilille useamman vuoden ajan, niin kivaa leikkirahaa ostaisko osakkeita vai laittaisko indeksirahastoon kun säästötilillä on niin onneton korko, ettei ihan periaatteessa viitsi laittaa sellaiselle. 

Taitaa monella "pienituloisella" mennä ennemminkin viinaan ja tupakkaan ylimääräinen.  Valintoja valintoja..

En väitä, etteikö pientuloisten joukossa olisi heitä, jotka käyttvät rahaa ostamalla tarpeetontakin, kuten alkoholia tai tupakkaa mutta en pidä siitä, että pientuloisia pidetään turhauttavan usein vastuuttomina idiootteina. Ikäänkuin oma taloudellinen elintaso olisi aina oma valinta ja päätös.  

Vierailija
22/73 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuloraja lapsilisiin. Jos varaa säästää tai sijoittaa, ei niitä tarvitsekaan.

Tämä byrokratia aiheuttaisi enemmän kustannuksia kuin toisi säästöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin saa. Vanhemmat käyttää sitä ennen.

Vanhemmat ei voi niitä rahoja käyttää jos tili on lapsen nimissä. Se on petos, jos annat lapselle rahaa ja käytät sen itse.

Lisäksi kun tilin summa ylittää 20 000€, olet ilmoitusvelvollinen vuosittain maistraattiin.

https://www.taloustaito.fi/Rahat/Lapsen-varoilla-ei-saa-ottaa-riskia/#c…

Vierailija
24/73 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kappas, täsmälleen sama summa kuin sen 19-vuotiaan talopaketinostajan käsiraha. Ja oli muka iltatöillä kerätty raha, just.

Miksi valehtelet ja heittelet vääriä syytöksiä?  Tuo sairasta.   Kyllä hän itse tietää, mistä rahat on.

Ja ihan oikeasti, töitä tekemällä voi saada oikein mukavasti rahaa kasaan.  Niin, niillä iltatöillä ja sillä että tekee lomillakin hommia.    Ilmeisesti sinulle koko työssä käynnin ja oman rahan hankkimisen konsepti on aivan outo ja ainoastaan sossupossuelämä tuttua.

Vierailija
25/73 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat ei voi niitä rahoja käyttää jos tili on lapsen nimissä. Se on petos, jos annat lapselle rahaa ja käytät sen itse.

Lisäksi kun tilin summa ylittää 20 000€, olet ilmoitusvelvollinen vuosittain maistraattiin.

Ei ole petos ei todellakaan.   Vanhempi voi avata tilin niin, että hänellä on siihen käyttöoikeus.  Jopa sossu voi vaatia, että perhe käytttää ensin lapsen tilillä olevat rahat ennen kuin antavat tukea.

Vierailija
26/73 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti tarkkaan millaisen tilin lapsilisille teet. Jos toimit väärin, niin lapsi maksaa lahjaveroa sinun mokasi takia.

Vierailija
27/73 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

95 e /kk ja 17 vuotta niin säästöt ovat 19400 e. Jos tuotto-oletus on 4% tuotot päälle on 8200e.

Vierailija
28/73 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi käyttää lapsen elintasoon kasvuiässä.

Eipä kannata. Oppii vielä vääriä rahankäyttötapoja.

Vierailija
29/73 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät kuluivat tosiaan elämiseen.

Vierailija
30/73 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kun ottaa verotuksen ja ideksiirahaston ylläpitäjän maksut niin ota yks nolla pois ainakin

Vierailija
31/73 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kappas, täsmälleen sama summa kuin sen 19-vuotiaan talopaketinostajan käsiraha. Ja oli muka iltatöillä kerätty raha, just.

Miksi valehtelet ja heittelet vääriä syytöksiä?  Tuo sairasta.   Kyllä hän itse tietää, mistä rahat on.

Ja ihan oikeasti, töitä tekemällä voi saada oikein mukavasti rahaa kasaan.  Niin, niillä iltatöillä ja sillä että tekee lomillakin hommia.    Ilmeisesti sinulle koko työssä käynnin ja oman rahan hankkimisen konsepti on aivan outo ja ainoastaan sossupossuelämä tuttua.

Tämä. Tyttären parikymppisenä kaveri on tehnyt mäkkärillä ilta ja viikonloppu nuoria 16 v lähtien ja kasassa on useampia kymppitonneja. Työpaikalle päässyt pyörällä ja kotoa saanut elatuksen. Ihan hyvä pesämuna tulevaisuuteen.

Vierailija
32/73 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut avata lapsenlapsellemme indeksirahastotalletuksen ja laittaa sinne vaikka 2*100 euroa kuukaudessa 18 vuoden ajan, siis minä ja puolisoni olemmat satasen, mutta se oli liian vaikeata. Piti luopua ja laitamme nyt vaan pienemmän summan säästötilille, josta vanhemmilla on lupa käyttää niitä harkintansa mukaan.

Vierailija
33/73 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun puhutaan (tai kirjoitetaan) samassa lauseessa sijoittamine ja lapsilisä(t) tulee mieleeni, että kuinka epätasa-arvosia lapset ovat jo lähtökohtaisesti - Osalla lapsista saatava lapsilisä menee suoraa välttämättömään kulutukseen, jossa se hieman paikkaa ja tukee päivittäisistä ja välttämättömistä menosiat selviämisen kanssa. Että jaa kiva vastikkeetonta rahaa. Ei paljon mutta kyllä sillä aika monta ässäarpaa ostaa ja tai jos aikaa on ja tulee automaattisesti tilille useamman vuoden ajan, niin kivaa leikkirahaa ostaisko osakkeita vai laittaisko indeksirahastoon kun säästötilillä on niin onneton korko, ettei ihan periaatteessa viitsi laittaa sellaiselle. 

Taitaa monella "pienituloisella" mennä ennemminkin viinaan ja tupakkaan ylimääräinen.  Valintoja valintoja..

En väitä, etteikö pientuloisten joukossa olisi heitä, jotka käyttvät rahaa ostamalla tarpeetontakin, kuten alkoholia tai tupakkaa mutta en pidä siitä, että pientuloisia pidetään turhauttavan usein vastuuttomina idiootteina. Ikäänkuin oma taloudellinen elintaso olisi aina oma valinta ja päätös.  

No siis kyllä se valtaosassa tapauksia on oma valinta ja päätös. Elintasoa voi myös koittaa parantaa opiskelemalla paremmin maksavaan ammattiin ja muuttamalla sinne missä työt ovat.

Vierailija
34/73 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lapseton maksan sinulle palkastani joka kuukausi sijoitusrahaa.

Älä ainakaan halveksi yhteiskunnan tuilla eläjiä. Itse kuppaat härskisti joka kuukausi verorahoja liiviisi.

Vierailija
35/73 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole petos ei todellakaan.   Vanhempi voi avata tilin niin, että hänellä on siihen käyttöoikeus.  Jopa sossu voi vaatia, että perhe käytttää ensin lapsen tilillä olevat rahat ennen kuin antavat tukea.

Lueppa tuon linkin takaa faktat. Kyse oli sijoituksista ja jos niiden arvo putoaa joudut itse laittamaan omista rahoistasi "hävinneen" summan lisää.

Vierailija
36/73 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että minua ärsyttää kun suomessa on aina sama virsi, viinaan ja tupakkaan. Ei mene kaikilla. Itse pystyin säästämään 2000€.

Vierailija
37/73 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
38/73 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pörssi romahtaa, voi lopputulos olla 0. Riski se on pienikin riski.

Vierailija
39/73 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lapseton maksan sinulle palkastani joka kuukausi sijoitusrahaa.

Älä ainakaan halveksi yhteiskunnan tuilla eläjiä. Itse kuppaat härskisti joka kuukausi verorahoja liiviisi.

Tämä!!! Allekirjoitan välittömästi sellaisen kansalaisaloitteen, jossa varakkailta poistetaan lapsilisät. Mielummin nekin rahat vaikka köyhemmille perheille.

-lapseton myös-

Vierailija
40/73 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen saa tehdä lapsilisällä mitä lystää. Me miehen kanssa ollaan ainakin perse ruvella paiskittu töitä teinistä asti, säästetty kaikki mahdollinen ja tingitty omasta mukavuudesta, harrastuksista ja vaatteista. Jos tuon ahkeroinnin jälkeen pystytään sijoittamaan lapselle rahaa, niin en koe siitä yhtään omantunnon tuskia.