Garmin aktiivisuusrannekkeen käyttäjät, miten uniseuranta toimii?
Mullla oli nyt ensimmäisen yön käytössä ranneke, ja katsoin koneelta sitä unikäyrää, mutta mistä saisi vertailukohteen sille, että miltä sen käyrään pitäisi näyttää jos nukkuu normaalisti ja hyvin? Kuvittelin että tuo nettiohjelma jotenkin analysoisi tuota mun tulosta, kertoisi että montako kertaa olen herännyt, kauanko on syvää unta tms. sen takia ostin koko vehkeen, kun luin että tämä ranneke antaa parhaiten unesta tietoa.
Kommentit (4)
Vastaan ohi aiheen, mutta Polar Loop kertoo vain graafisena esityksenä missä välissä on nukkunut, missä ollut hereillä ja lopuksi nukutun tuntimäärän ja sen montako tuntia niistä on laadullisesti hyvää unta ja montako heikompaa.
Eivät kai nuo ihmeisiin pysty ilman aivosähkökäyrän mittaamista.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:54"]
Mullla oli nyt ensimmäisen yön käytössä ranneke, ja katsoin koneelta sitä unikäyrää, mutta mistä saisi vertailukohteen sille, että miltä sen käyrään pitäisi näyttää jos nukkuu normaalisti ja hyvin? Kuvittelin että tuo nettiohjelma jotenkin analysoisi tuota mun tulosta, kertoisi että montako kertaa olen herännyt, kauanko on syvää unta tms. sen takia ostin koko vehkeen, kun luin että tämä ranneke antaa parhaiten unesta tietoa.
[/quote] Mä itse päättelin, että mitä alhaisemmat ne käyrät on, sitä levollisempaa unta olet vetänyt. Jos on paljon korkeita käyriä, niin tosi levoton yö. Otin yks yö sirdaludin (lihasrelaksantti) ja mulla oli tasaista viivaa sellaiset 1,5 tuntia:D
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 11:02"]
Vastaan ohi aiheen, mutta Polar Loop kertoo vain graafisena esityksenä missä välissä on nukkunut, missä ollut hereillä ja lopuksi nukutun tuntimäärän ja sen montako tuntia niistä on laadullisesti hyvää unta ja montako heikompaa.
Eivät kai nuo ihmeisiin pysty ilman aivosähkökäyrän mittaamista.
[/quote]
Joo, niin mä oletin että se kertois juuri sen että kuinka paljon on hyvää ja huonoa unta, mutta en ainakaan siinä nähnyt mitään sellaista, pelkkä aika koska olin laittanut että nukun ja heräsin, ja se käyrä. Oletan että sitä parempi mitä vähemmän ja matalampia vuoristoja siinä näkyy, mutta pitäishän siinä olla joku mihin verrata että voisi sitten itse päätellä että kuinka paljon on nukkunut ja kuinka paljon ollut hereillä.
ap
Eikö täällä ole muita käyttäjiä?