Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PCOS-kokemuksia?

Vierailija
03.02.2015 |

Onko kellään vastaavaa oireyhtymää munuaisissa? Onko mennyt pois? Milloin sait tietää ja miten on vaikuttanut elämääsi? Kaikkea saa aiheesta kertoa! Minulla todettu n. Puoli vuotta sitten..
Tahtoisin kuulla teiltä muilta :)?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni on, pelkään että olen perinyt. Muuten en tiedä äidin pcos:n oireista, mutta esikoista (isosiskoani) yrittivät muutaman vuoden. Minä tulin 4 vuoden päästä vahingossa. Halusivat vielä kolmannen ja pikkuveljeni syntyi 8 vuotta minun syntymästä. Sen jälkeen äiti sai diagnoosin. Ajattelivat jostain syystä, että mitä sitä sitten käyttää ehkäisyä, jos "ei voi" tulla raskaaksi. Meni pari vuotta ja syntyin pienin pikkuveljeni.
Lasten hankkimisen kannalta toivoa siis on ;)

Vierailija
2/13 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:52"]

Onko kellään vastaavaa oireyhtymää munuaisissa? Onko mennyt pois? Milloin sait tietää ja miten on vaikuttanut elämääsi? Kaikkea saa aiheesta kertoa! Minulla todettu n. Puoli vuotta sitten.. Tahtoisin kuulla teiltä muilta :)?

[/quote]

Munasarjoissa tarkoitit kai kuitenkin? Munuaisten monirakkulaisuudesta en tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään PSIN, tai KTAN-kokemuksia? Tai ARCOSHIA?

Vierailija
4/13 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pcos. Todettiin 4,5 vuotta sitten. Raskaudun nopeasti, nyt viides raskaus meneillään. Lihon herkästi. 

Vierailija
5/13 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki lihon herkästi, tosi rasittavaa. Ja korjaan, kyllä siis munasarjoissa.
Luin lääkärin palstaa ja kuulemma "lähtee pois laihtumisella", mutta lihoo herkästi. Noidankehä:/.. Mullakin lapsettomuus kovana huolenaiheena vaikka olenkin vasta 21v, eikä aikomusta vielä lapsen tekoon..
Ootteko onnistuneet laihtumisessa ollenkaan? Sain myös tietää, että mummolla oli samaZ

T. Ketjun eka:)

Vierailija
6/13 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tullut raskaaksi tosi helposti. Hoikkakin olen aina ollut, tosin nyt keski-iässä painoa kertyy vyötärölle ärsyttävästi :/ 

Vierailija
7/13 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiska vielä, itse olen todennut vhh  - ruokavalion toimivan parhaiten lihominen ehkäisyyn  ja laihduttamiseen. Sitä kai maailmalla suositellaan enemmänkin. 

Vierailija
8/13 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oko! Taitaa olla henkilöstä kiinni :/ nulle määrättiin r-pillereitä, mut oon kauheen peloissani jatkaa niiden käyttöä.. Äähh

Vierailija
9/13 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 11:48"]Oko! Taitaa olla henkilöstä kiinni :/ nulle määrättiin r-pillereitä, mut oon kauheen peloissani jatkaa niiden käyttöä.. Äähh
[/quote] siis e-pillereitä haha

Vierailija
10/13 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi epäsäännöliset kuukautiset, ehkä kaksi kertaa vuodessa. Lihon herkästi. Ensimmäistä lasta yritettiin viisi vuotta. Sinänsä jännä että kun lihoin 10kg tulin heti raskaaksi. Normaali painoisena en raskautunut vaan juurikin 10kg ylipainoisena, näin joka lapsen kohdalla. En tiedä onko yhteyttä pcon kanssa mutta raskaus aikana verensokerit pyörivät kokoajan 2-4 välillä. 2tunnin välein oli pakko syödä jotain ettei taju lähtenyt. Mitään syytä saati apua en asiaan saanut. Muutenkin olen poikkeus vahvistaa säännön koska verensokerini ovat muutenkin tosi matalat.

Vierailija
11/13 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut nyt 1 v. ajan todettuna. Ärsyttää, kun naamassa, mahassa ja takareisissä kasvaa niin paljon karvaa. Silloin tällöin kärsin myös finneistä. Raskaaksi en ole ainakaan vielä tullut, n. 1.5 v. yritystä takana. Saan varmaan parin kk päästä clomifenit. Hyvät asiat: kynnet kasvaa käytännössä niin pitkiksi kuin viitsii kasvattaa, eikä lohkea.

Onko täällä muuten ketään, joka olisi poistattanut vatsasta karvoja laserilla? Olitteko tyytyväinen tulokseen ja paljon maksoi? Vitsi kun vois naamasta poistattaa, mutta mulla on naamassa vain vaaleita karvoja, ja oon ymmärtänyt, että että niitä ei saa laserilla pois.

Vierailija
12/13 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 12:01"]

Mulla on ollut nyt 1 v. ajan todettuna. Ärsyttää, kun naamassa, mahassa ja takareisissä kasvaa niin paljon karvaa. Silloin tällöin kärsin myös finneistä. Raskaaksi en ole ainakaan vielä tullut, n. 1.5 v. yritystä takana. Saan varmaan parin kk päästä clomifenit. Hyvät asiat: kynnet kasvaa käytännössä niin pitkiksi kuin viitsii kasvattaa, eikä lohkea.

Onko täällä muuten ketään, joka olisi poistattanut vatsasta karvoja laserilla? Olitteko tyytyväinen tulokseen ja paljon maksoi? Vitsi kun vois naamasta poistattaa, mutta mulla on naamassa vain vaaleita karvoja, ja oon ymmärtänyt, että että niitä ei saa laserilla pois.

[/quote]

12 lisää vielä: mä kyllän laihdun ihan hoikaksi, jos vaan jaksan kuntoilla tosi intensiivisesti ja syödä tosi vhh, mutta työn ja tuskan takana se on. Uskon, että mulle on vaikeampaa laihtua kuin useimmille muille, siis ei pcos:stä kärsiville.

Vierailija
13/13 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kasvaa karvaa samalla tavalla kun sulla :/! Just noilla alueilla. Rakennelynnet kun on nii kasvaa ulos kyllä nopeasi kans. Finni joskus puhkeaa johonkin mutta ei mtn vakavaa. Tosin karvankasvu ON hidastunut kun oon käyttänyt cypretylin e-pillereitä.
T: eka

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä