Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tokophobia ja abortti

Vierailija
03.02.2015 |

Tunnen olevani Suomen ainoa tapaus, jolle puhkesi alkuraskauden aikana todella vaikea tokophobia. Elin jatkuvassa pelossa, paniikissa ja ahdistuksessa. Yritin keskenmenoa, vihasin ja pelkäsin raskautta koko ajan vain enemmän. Tiedän, että tätä on vaikea käsittää sellaisten, jotka eivät ole samasta kärsineet. Lopulta pelko ja paniikki raskauden jatkumisesta kävi niin kovaksi, että yritin itsemurhaa. Mieheni soitti ambulanssin ja minut vietiin osastohoitoon. Raskaus oli toivottu, mutta en voinut elää sen kanssa. Päädyimme itkien aborttiin. Se oli elämäni vaikein ja raskain päätös. Vihasin raskautta ja itseäni niin paljon. Ajatusta vauvasta rakastin. Kokemus oli niin hirveä ja aborttiani en voi koskaan hyväksyä. En aio enää ikinä yrittää raskautta. Se oli elämäni pahin virhe, mutta jota en voinut ennalta tietää.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä on Suomessa lähes tuntematon fobia, mutta ulkomailla tunnettu?

Vierailija
2/2 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut tokofobia "aina", ja siksi olen vältellyt raskautumista hvälillä ysteerisyyteen saakka.

Avasin viime kesänä aiheesta ketjunkin: http://www.vauva.fi/keskustelu/3997997/ketju/minulla_on_tokofobia_raskauden_ja_synnytyksen_kammo_kysy_pois

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla