Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on tokofobia (raskauden ja synnytyksen kammo). Kysy pois!

Vierailija
06.06.2014 |

K: Mitä ihmettä teet vauvapalstalla?

V: Tietynlaista sokkihoitoa tämä on.

K: Onko sinulla lapsia?

V: Ei ole.

K: Hupaisia sattumuksia tokofobiaan liittyen?

V: Ei ole. Maailma on yllättävän raskaus- ja äitiyskeskeinen tokofoobikon näkökulmasta.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekisit, jos huomaisit olevasi raskaana?

Vierailija
2/66 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suhtaudut muiden raskausuutisiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pelkäät eniten näissä asioissa? Onko sinulla jotain kauhuskenaarioita tms?

Vierailija
4/66 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 18:14"]

Mitä pelkäät eniten näissä asioissa? Onko sinulla jotain kauhuskenaarioita tms?

[/quote]

Uutiset, joissa nainen hakeutuu terveyskeskukseen mahakipujen takia ja saakin kuulla synnytyksen alkaneen, ovat aivan hirvittäviä. Voin fysisesti pahoin. Ehkä vieläkin pahempi juttu olisi saada tietää asiasta muutama viikko ennen laskettua aikaa. Lapsi olisi pakko kantaa kehossa loppuun asti ja synnyttää... En voi taata, ettenko tappaisi itseäni tuossa tilanteessa. t. ap

Vierailija
5/66 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 18:13"]

Miten suhtaudut muiden raskausuutisiin?

[/quote]

Niin kauan kuin asiasta puhutaan hyvin abstraktilla tasolla, osaan kyllä olla kohtelias ja asiallinen. Mutta mitään raskausvaivoista valittamista en kestä, enkä halua miettiä paisuvia maitorauhasia, räpyläraajaista sikiötä ja muuta hirveää. -ap

Vierailija
6/66 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 18:13"]

Mitä tekisit, jos huomaisit olevasi raskaana?

[/quote]

Aborttiin heti kuin ahdollista. Ja pää täyteen benstoja todennäköisesti. Tieto pitäisi sulkea pois mielestä mahdollisimman tiukasti. -ap

Vierailija
7/66 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Mikä on seksuaalinen suuntautumisesi? Harrastatko sellaista seksiä, jossa on raskaaksi tulemisen mahdollisuus?

Vierailija
8/66 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis inhoatko ajatusta että toinen ihminen elää sisälläsi? Mitä pelkäät synnytyksessä? Kipua, verta.......vai mitä? Milloin tämä on sinulla diagnosoitu? Kuinka tähän diagnoosiin päädyttiin?

Vierailija
9/66 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 26, heteronainen. Harrastan seksiä ja käytän tuplaehkäisyä. Minulla on kotona jälkiehkäisypillerit ja teen välillä raskaustestin. Olen miettinyt myös kiertoni seuraamista niin, että hedelmällisimmät päivät voisi olla panematta.

Paska lainsäädäntö ei salli steriä kuin vasta neljän vuoden päästä. Siihen asti seksiin liittyy aina stressiä ja ahdistusta. "Jee." -ap

Vierailija
10/66 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 18:28"]

Siis inhoatko ajatusta että toinen ihminen elää sisälläsi? Mitä pelkäät synnytyksessä? Kipua, verta.......vai mitä? Milloin tämä on sinulla diagnosoitu? Kuinka tähän diagnoosiin päädyttiin?

[/quote]

Kaikkia noita. Ei ole tehty mitään virallista diagnoosia kuten ei fobioiden kohdalla tyypillisesti tehdäkään. (Montako diagnosoitua akrofoobikkoa tiedät?) -ap

Vierailija
11/66 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vela vai voisitko kuvitella olevasi äiti, jos sinulla ei olisi kyseistä kammoa?

Vierailija
12/66 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 18:32"]

Oletko vela vai voisitko kuvitella olevasi äiti, jos sinulla ei olisi kyseistä kammoa?

[/quote]

Mielenkiintoinen kysymys, tosin aika teoreettinen. En todellakaan sure sitä, ettei minusta tule äitiä, enkä ole koskaan varsinaisesti halunnut omaa lasta. En varmastikaan jaksaisi adoptioprosessiakaan. Mutta ajatus siitä, että minulla olisi esim. kouluikäinen lapsi, ei ole itsessään vastenmielinen. Minun kehostani sitä ei kuitenkaan koskaan tule. -ap

Vierailija
13/66 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aina ollut tuollainen? Ällöttivätkö esim. biologian kirjojen kuvitukset jne.?

Vierailija
14/66 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 18:39"]

Oletko aina ollut tuollainen? Ällöttivätkö esim. biologian kirjojen kuvitukset jne.?

[/quote]

Ihmisbiologiaa käsiteltiin muistaakseni viidennellä. Kaikki ne kuvaukset lisääntymisen makanismeista, muoviset sikiömallit, kohtupiirrokset, kömpelö seksuaalikasvatus... kaikki se tuntui todella ihmeelliseltä. Näin samoihin aikoihin Alien-leffan, mutta kukaan muu kavereistani ei tajunnut yhteyttä sen ja raskaana olemisen välillä. -ap

Vierailija
15/66 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykää vain, olen paikalla vielä vähän aikaa. -ap

Vierailija
16/66 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatko, mistä pelko on lähtenyt? Tuleeko sinulle mieleen mitään tapahtumaa, joka olisi voinut pelon aiheuttaa?

Vierailija
17/66 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 18:28"]

Olen 26, heteronainen. Harrastan seksiä ja käytän tuplaehkäisyä. Minulla on kotona jälkiehkäisypillerit ja teen välillä raskaustestin. Olen miettinyt myös kiertoni seuraamista niin, että hedelmällisimmät päivät voisi olla panematta.

Paska lainsäädäntö ei salli steriä kuin vasta neljän vuoden päästä. Siihen asti seksiin liittyy aina stressiä ja ahdistusta. "Jee." -ap

[/quote]

Sori nyt, mutta sterilointikaan ei ole 100 % varma... Mutta käytä kumia sen lisäksi.

Vierailija
18/66 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni on tuo. Hän myös kammoaa seksiä ja pelkää yli kaiken gynellä käyntiä. Onko sulla myös muita, kaikkeen sukupuolisuuteen liittyviä fobioita?

Vierailija
19/66 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pelkosi oire mielenterveyden häiriöstä?

Vierailija
20/66 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:31"]

Muistatko, mistä pelko on lähtenyt? Tuleeko sinulle mieleen mitään tapahtumaa, joka olisi voinut pelon aiheuttaa?

[/quote]

Ei. Olen tietääkseni ollut aina tällainen. En voi ymmärtää, miten enemmistön mielestä raskaus ja synnyttäminen tuntuvat normaaleilta, jopa toivottavilta asioilta. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan