Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Fb kirppis, miksi torppaatte kaupanteon sillä av:n kirjoittamisella?

Vierailija
03.02.2015 |

Se ostetaan, tai kysytään milloin voi sovittaa. Mutta aina av ja sitten kun pitäisi ostopäätös tehdä "vapautan" ja ei muuta. HV sanon minä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No antaa tulla: saatteko jotain satisfäksöniä kuvitteellisesta ostelustanne, vai onko siinä se "minä ehdin ensin heti mulle kaikki tänne"- vaisto?

Vierailija
2/27 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se av tuolla tarkoittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 08:54"]Mitä se av tuolla tarkoittaa?
[/quote]
alustava varaus.

Vierailija
4/27 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

noloa kirjottaa av muualla kuin av:llä xD

Vierailija
5/27 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitan av, ja odotan että tuut tänne av:lle avautuun tuotteesta.

Vierailija
6/27 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista pahin "av, kysyn mieheltä" ja myytävänä joku kahen euron kippo. Hieno parisuhde jos et tuollaisia päätöksiä saa tehdä mieheltä kysymättä :D ja joskus näkee vielä "vapautan, mä oisin halunnu mutta mies ai anna lupaa ostaa" WTF!

Vierailija
7/27 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja sitten siitäkin rutistaan yp:lle, jos ei saa av-kauppaa harrastaa :D Aika monissa paikoissa tämä av-varailu on jo kielletty, kun porukka tiputtaa 70 ilmoitukseen av ja katoaa mystisesti.

Vierailija
8/27 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaajat ovat kyllä roskasakkia. Laitankin kaikkiin ilmoituksiin, etten VARAILE.

Vierailija
9/27 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 09:38"]Kaikista pahin "av, kysyn mieheltä" ja myytävänä joku kahen euron kippo. Hieno parisuhde jos et tuollaisia päätöksiä saa tehdä mieheltä kysymättä :D ja joskus näkee vielä "vapautan, mä oisin halunnu mutta mies ai anna lupaa ostaa" WTF!
[/quote]

Jos nainen on tuloton ja elää miehen rahoilla? :D

Vierailija
10/27 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joidenkin kirppareiden säännöissä sanotaan, että nimenomaan pitää kirjoittaa av jos haluaa kyseisen tuotteen, mikään "ostan" tms ei kelpaa. Jossain muualla sitten taas av ei ole pätevä, jos siinä ei ole perässä jotain tarkentavaa kysymystä tms. Itse varaan, kun haluan sovittaa, tai kysyn lisätietoja tms. Mutta usein sillä av-ilmaisulla myös kerron, että aion ostaa tuotteen. 

Vierailija
11/27 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:04"]

No joidenkin kirppareiden säännöissä sanotaan, että nimenomaan pitää kirjoittaa av jos haluaa kyseisen tuotteen, mikään "ostan" tms ei kelpaa. 

[/quote]

Ihan uteliaisuudesta kysyn, millä kirppareilla voi olla tällainen sääntö ja miksi?

Onkohan kirpparin perustajat kenties ymmärtäneet lyhenteen av vähän väärin? Eihän siinä ole mitään järkeä, ettei saa kirjoittaa ostavansa tuotteen vaan pitää kirjoittaa "alustava", kun haluaa ostaa.

Vierailija
12/27 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:08"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:04"]

No joidenkin kirppareiden säännöissä sanotaan, että nimenomaan pitää kirjoittaa av jos haluaa kyseisen tuotteen, mikään "ostan" tms ei kelpaa. 

[/quote]

Ihan uteliaisuudesta kysyn, millä kirppareilla voi olla tällainen sääntö ja miksi?

Onkohan kirpparin perustajat kenties ymmärtäneet lyhenteen av vähän väärin? Eihän siinä ole mitään järkeä, ettei saa kirjoittaa ostavansa tuotteen vaan pitää kirjoittaa "alustava", kun haluaa ostaa.

[/quote]

Helsingin seudulla useammallakin, en nyt muista ulkoa että millä kaikilla, mutta olen jäsenenä monessa ja onpa ratkottu näitä kiistoja yp:nkin kanssa kun ensimmäinen ostaja ei ole kirjoittanut tuota av ja sitten tulee joku jonon ohi kiilaamaan "oikealla" termillä. Varmuuden vuoksi pitäisi kai aina kirjoittaa "mulle, av, eli otan" jos näkee jotain mielestä, jos ei ehdi just tuon kirpparin sääntöjä siinä tarkistamaan. :D 

Vierailija
13/27 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa kyllä myydä jotain huonekalujakin suurinpiirtein uloskantohintaan tai parillakympillä, kun urpot eivät osaa käydä kauppaa normaalisti. Yksi varaa ja miljoona tulee perään jonottamaan.

Varaaja laittaa vuorokauden jälkeen viestiä "vapautan" ilman mitään selityksiä. Sitten yrität saada jonottajia kiinni ja kaikki ovat kadonneet kuin pieru saharaan.

Sitten nää "av mittailen" joilla menee useita vuorokausia siihen saatanan mittailuun. Onko niin hirveä vaiva ottaa kolme mittaa vaikkapa sohvanpaikasta ettei sitä voi tehdä heti kun on sen näppäimistöltään näpytellyt.

Vierailija
14/27 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ärsyttää minuakin. Varsinkin ne, jotka pari minuuttia ilmoituksen julkaisemisen jälkeen kirjoittavat av, ilman sen kummempia kommentteja ja jotka yhtä vähäsanaisesti ilmoittavat "vapautan" vuorokautta myöhemmin. Silloinkin usein vasta sen jälkeen kun olet kysellyt otatko vai etkö.

Jotenkin vielä ymmärrän varailun huonekaluissa (selvityksellä, että olen menossa kotiin mittaamaan) tai vaatteissa (ks edellä), mutta kun varailuja tehdään myös ihan perustavaroissa.

Vierailija
15/27 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siellä voi laittaa omaan ilmoitukseen jotain että en varaa, se saa joka laittaa eka rahat/tulee hakemaan tms.

Vierailija
16/27 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nykyään kun jotain myyn niin laitan ilmoitukseen suoraan että "varaukset vain lisäkysymyksiä varten. Osto suoraan nopeilla kaupoilla" ja jos sinne pelkkiä av huuteluita tulee niin ne sivuutan kylmästi ja myyn sille joka sen sanoo ostavansa.

Keitti meinaan kiinni kun myin yksiä 10e treenihousuja ja varauksia ja jonottajia oli kahdella eri kirpparilla varmaan se 10 yhteensä. Sitten kun ensimmäiset kolme olivat "vapauttaneet" for no reason niin seuraava jonottaja kysyy niin olikos nämä sitä urheilumatskua (olin laittanut oikein kuvan tuoteselosteesta että kaikille olisi selvää millaisia pöksyjä ovat ostamassa). Kun kangas, yllättäen, olikin puuvillaa niin "aijaa, luulin että olisivat olleet urheilumatskua vapautan". Eli varailevat vaan edes tutustumatta myytävään kohteeseen.

Vierailija
17/27 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV ja vapauttajat tulisi potkia pihalle yhteisöistä.

18/27 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsi: Myynnissä pinnasänky, kunto loistava, 5e, vain nouto Vantaalta! Katso tarkat kuvat.

Minna: mitat??????

Kirsi: 70cm x 140 cm. Haluatko?

Minna: av

Tiina: jonoon

Päivi: jonoon!!!

Liisa: mä haluun jos muut ei ota! Tuun hakeen vaikka huomenna???

Seuraavana päivänä:

Kirsi: Minna, otatko sängyn?

Kahden päivän päästä:

Kirsi: Minnaaaaaaaa??? Otatko sängyn vai annanko seuraavalle?

Minna: oota kysyn mieheltä.

Seuraavana päivänä:

Kirsi: Minna, otatko vai etkö? Jos et niin sano niin seuraava saa!

Minna: en ota.

Kirsi: Tiina, otatko sängyn?

Seuraavana päivänä:

Kirsi: Tiiiinaaaaa, otatko?

Tiina: vapautan.

Kirsi: Päivi ja Liisa, haluatteko te sängyn? Se on vapaana.

Kolmen päivän päästä:

Kirsi: Pääääiviiiii! Liiiisaaaa?????

Viikon päästä:

Päivi: En tartte.

Kirsi: Liisa? Otatko?

Liisa: En.

PLÄÄH!!!!!!!!

Vierailija
19/27 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, jos av jätetään pois, sitten ihmiset sanoo ostan, ja yhtä lailla voivat perua... Eihän kukaan nyt voi pakottaa sitä tavaraa ottamaan.

20/27 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen päivän päästä:

Maisa: Tuotko sängyn Espooseen?

Kirsi: En tuo. Tule hakemaan?

Maisa: No en tule.

Milla: Onko sänky vapaana?

Kirsi: On, otatko?

Milla: Oota mittailen vähän.

Jessica: Mä otan jos Milla ei ota!

Kahden päivän päästä:

Kirsi: Milla, otatko?

Milla: En.

Kirsi: Jessica, otatko?

Kolme päivää kuluu:

Kirsi: Jessicaaaa???

Jessica: Sori olin sairaalassa. Mitä?

Kirsi: Otatko pinniksen?

Jessica: Mulla ei oo autoo. Et viittis heittää sitä Tuusulaan?

Kirsi: Ei onnistu valitettavasti.

Jessica: No harmi se olis ollut just hyvä. No  ei voi sit mitään en ota.