Minkä kokoinen on 12 neliön makkari?
Siis suunnilleen? Tiedän että niitä on suuntaansa erimallisia, mutta minkä kokoisia teidä 12 neliön makkarit/huoneet on? Siis sanokaa vain metri kertaa metri
Kommentit (127)
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 12:54"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 12:42"]
Nonii ap tässä, pilkatkaa vain, en tiennyt paljonko 12 neliöä on metreinä. Sorry kun kysyin.
[/quote]
Metri on pituuden yksikkö, ei pinta-alan. 12 neliötä voi olla "metreinä" vaikka 1200km toiseen suuntaan ja 0,01mm toiseen suuntaan. Suomen pituinen pillunkarva on noin 12 neliömetriä pinta-alaltaan (tasoon piirrettynä) :D
[/quote]
reps
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 13:03"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:19"]Minun 12 neliön makkari on 14 neliön kokoinen. [/quote] Täällä on taas jotain köyhiä vastailemassa. Kaikkien meidän tuttavien taloissa 12-neliöiset makkarit on ollu ainaki 60 neliötä. Itse en pienempää 12-neliöistä makkaria edes hyväksyisi.
[/quote]
Ei kuulu väliviivaa 12 neliöiseen. Ehkä et ole köyhä, mutta moukka. Sivistystä ei saa rahalla.
[/quote]
Kyllä muuten kuuluu, kuten muihinkin -inen-loppuisiin yhdyssanoihin. Vähän vastaava tapaus kuin 12 vuotta ja 12-vuotias. T. Kielenhuoltaja
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:30"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 09:24"]
Häh? Aika usein, ehkä jopa useinmiten, parisänky on kaksi erillistä runkopatjaa ja päälle paripatja tai petari.
[/quote]
Ihmiset aina kuvittelevat, että jos heillä on jotain, kaikilla muillakin on samalla tavalla. Minä en tunne yhtäkään ihmistä, joka käyttäisi runkopatjoja. Kaikilla tutuilla, ystävillä ja sukulaisilla on oikea sänky, jossa on joustinpatja ja petari.
[/quote]
Samaan aikaan toisaalla... Ainoat tutut, joiden kodissa olen käynyt ja makuuhuoneen kalustuksen nähnyt, joilla on parisänky patjoineen, ovat kummini. Heillä on ikääkin jo kohta 80v ja sama sänky ollut tyylistä päätellen viimeiset 50v. Meillä, vanhemmilla, appivanhemmilla, ystävillä, sukulaisilla, tuttavilla jne. on jenkkisänkyjä, superkalliita runkopatjasänkyjä jne. Kaikkea 120cm-200cm väliltä.
En nyt kuitenkaan kuvittele, että kaikilla maailman ihmisillä on samanlaista kuin meillä, osa nukkuu riippumatoissa ja osa matoilla. Sänky + joustinpatja on jäänyt aika pahasti vähemmistöön täälläkin. Aika näppärästi tuo selviää jo myytävien asuntojen kuvia katselemalla; pikkulapsille on sängyt patjoineen, mutta aikuisilla/nuorisolla enemmän muita versioita.
12 neliön makkari on hyvän kokoinen.
Löytyykö tää ketju jo ylilaudalta?
Aina näitä arkktehtioiskelijoita roikkuu täällä
Minun 12 neliön makkari on 14 neliön kokoinen.
Toivottavasti et mitään taloa ole "suunnittelemassa"?
Meidän 12 neliön makkari on noin 20 neliön kokoinen.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 07:27"]
Voi jeesus. Taisit käydä kiertokoulua ja senkin väärään suuntaan?
[/quote]
:DDDDDDDDD
AV-lgenda melkein tääkin syntyessään jo :D
Meillähän makkari on 12 neliön ympyrä ja huoneen halkaisija on hieman alle 4m. Sängyn sijoitus on ollut halkalaa.
Jos huone on neliön muotoinen, on rakennuskustannuksissa säästetty ja asunnosta ei kannata maksaa liikaa!
Meillä on noin 4x3 metriä. Kolmen metrin sivulla on sängynpääty, sängyn kummallekin puolelle mahtuu yöpöytä ja vielä pinnasänkykin on siellä. Vastakkaisella 3 m seinustalla on koko seinän levyinen vaatekaapisto liukuovineen. Neljän metrin seinällä on ovi ja vastapäätä ikkuna. Käymme makuuhuoneessa nukkumassa ja naimassa ja hakemassa vaatteita. Emme vietä siellä sen kummemmin aikaa vaan olemme panostaneet 60 neliön olohuoneeseen, jossa pääasiassa olemme kotona valveillaollessamme.
Minkä kokoisia litran pulloja teillä on. Sanokaa vain pullo kertaa litra.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 13:03"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:19"]Minun 12 neliön makkari on 14 neliön kokoinen. [/quote] Täällä on taas jotain köyhiä vastailemassa. Kaikkien meidän tuttavien taloissa 12-neliöiset makkarit on ollu ainaki 60 neliötä. Itse en pienempää 12-neliöistä makkaria edes hyväksyisi.
[/quote]
Ei kuulu väliviivaa 12 neliöiseen. Ehkä et ole köyhä, mutta moukka. Sivistystä ei saa rahalla.