Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olitko koulussa huono jossain mut silti uskalsit lähtee opiskelemaan?

Vierailija
03.02.2015 |

Onko täällä esim sellasii jotka on uskaltautunu matematiikkaa vaativaan koulutukseen esim insinööri vaikka on viimeksi lukenu matikkaa joskus peruskoulussa tai lukiossa ja itse on jo vaikka yli 30v.? 

tai missä muussa olit mielestäsi surkea peruskoulussa mutta silti uskalsit mennä opiskelemaan? ja huomasit oppivasi. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin huono matematiikassa, mutta se ei haitannut kielten opiskelua yhtään.

Vierailija
2/12 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin huono kielissä englannissa ja ruotsissa, arvosanat 6. Luin itseni ensin luokanopettajaksi ja myöhemmin kuvataiteen opettajaksi. Viimeisimmäksi olin vuoden opinto-opintovapaalla ja sain erityisopettajan paperit. Nyt äitiyslomalla, siksi olen täällä yksi yökukkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matikassa ollut aina hyvä, kielissä keskitasoa ja useimmissa reaaliaineissa surkea huonon muistini takia. Olen insinööri. 

Vierailija
4/12 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lukenut useita kieliä huvikseni kansalaisopistossa vaikka olin kielissä keskitasoa koulussa. 
Yliopistossa oli pakkoa lukaa jonkin verran matikkaa sivuaineena ja vaikka itsellä on ollut pitkä matikka ja siitä kiitettävä niin siltikin tunsi itsensä aika tietämättömäksi.

Muttta itse lähes koko ikäni joten opiskelleena suosittelen opiskelemaan. Motivaatio ja sisu oivat kuitenkin ne tärkeimmät tekijät. Niiden avulla pärjää pitkälle.

Vierailija
5/12 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 06:11"]

Itse olen lukenut useita kieliä huvikseni kansalaisopistossa vaikka olin kielissä keskitasoa koulussa. 
Yliopistossa oli pakkoa lukaa jonkin verran matikkaa sivuaineena ja vaikka itsellä on ollut pitkä matikka ja siitä kiitettävä niin siltikin tunsi itsensä aika tietämättömäksi.

Muttta itse lähes koko ikäni joten opiskelleena suosittelen opiskelemaan. Motivaatio ja sisu oivat kuitenkin ne tärkeimmät tekijät. Niiden avulla pärjää pitkälle.

[/quote]

siis aloitin yliopisto-opiskelut 35 vuotiaana.

Vierailija
6/12 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähden opiskelemaan Norjaan. Mitä opistoa suosittelet?

Vierailija
7/12 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaisopistossa on monentasoista kielen opiskelijaa. Niitä, jotka ovat tosi hyviä, taitaa vähän keskinkertaisuudet ja heikot ärsyttää, mutta eihän se sitä varten olekaan, että pääsee pätemään, vaan että oppii. 

Vierailija
8/12 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla tuntuu olevan kieli ja kielet hallussa.

http://keskustelu.suomi24.fi/suhteet/tapasimme-suomi24:ssa

Vierailija
9/12 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 06:16"]

sulla tuntuu olevan kieli ja kielet hallussa.

http://keskustelu.suomi24.fi/suhteet/tapasimme-suomi24:ssa

[/quote]

Vierailija
10/12 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/12 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ollut kovin hyvä peruskoulussa, tai en siis lukenut ja johtui siitä että en nähnyt tärkeäksi saada hyviä numeroita, eikä kotona vaadittu riittävästi koulun suhteen.

Lukion jätin ensimmäisenä vuonna kesken, koskan huonolla kielipohjalla en päässyt ruotsista ja englannnista läpi.

Siirryin seuraavana vuonna ammatikouluun ja siellä ne lukuhalut sitten yhtäkkiä parani. Olin luokkani paras ja hakeuduin insinöörikolutukseen ja senkin läpäisin hyvillä papereilla ja nyt on painettu näitä hommia kohta 20 vuotta ja mikä huvittavaa, niin aika paljon myös pitkiä ulkomaan projekteja.

Vierailija
12/12 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli huono ka ja menin lukioon. Kirjoitin kaksi L, E:n ja C:n. Eli kannattaa mennä :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän