Onko kymenlaaksolaiset ilkeitä?
Siinäpä tuo kysymys. Itse olen asunut jo kauan muualla kun mietin niin lähes kaikki tutut kymenlaaksosta on sellaisia että vi*tuilevat päin naamaa, valittavat kaikesta, ovat sellaisia machoja kaikki, niin miehet kuin naiset. Okei tietenkään jokainen kymenlaaksolainen ei ole sellainen, mutta onko alueella kuitenkin jotenkin kylmä ja kova kulttuuri? Osaako kukaan muu sanoa onko havainnut tällaista? Vai onko yleisemmin maaseudun ongelmia nämä, ei vain Kaakkois-Suomen?
Kommentit (27)
ilimanko noo haukkunu kirjoitti:
En tiiä mutta k..vänsyylä oot!
Risumies oli paha suustaan, mutta ei hän kyllä väärässä ollut kun suuttui häntä kuvanneelle miehelle. Kuka nyt laittaa toisesta videon nettiin ilman lupaa? No kymenlaaksolainen varmaan.
Jos ovat Savosta lähtöisin, niin kuin moni kymenlaaksolainen on, niin taatusti ovat ilkeitä. Kymenlaakson yllä lepää kuin ikuinen harmaa pilvi, joka synkentää elämää.
Ovat ilkeitä ja lisäksi todella kateellisia. Kouvolassa olen lapsuuden viettänyt mutta 18 vuotiaana oli pakko päästä pois nimenomaan noiden ihmisten takia. Miehet siellä varsinkin ovat ihan järkyttäviä. Tämä toki siis karkea yleistys.
Vierailija kirjoitti:
Ovat ilkeitä ja lisäksi todella kateellisia. Kouvolassa olen lapsuuden viettänyt mutta 18 vuotiaana oli pakko päästä pois nimenomaan noiden ihmisten takia. Miehet siellä varsinkin ovat ihan järkyttäviä. Tämä toki siis karkea yleistys.
Itse sanoisin, että nämä "kaikki kadehtivat ja ovat ilkeitä" -tyypit on juuri niitä vaikeimpia. Itsellä harvemmin on ongelmia muiden kanssa, ellei sitten kyseessä ole joku hyvin tympeä yksilö. Ihan riippumatta henkilön alkuperästä.
Ollaan sellaisia totuuden torvia
Sanon suoraan päin naamaa, mielellään tuntemattomille. Täällä et pärjää, ellet osaa antaa takaisin
Vierailija kirjoitti:
Jos ovat Savosta lähtöisin, niin kuin moni kymenlaaksolainen on, niin taatusti ovat ilkeitä. Kymenlaakson yllä lepää kuin ikuinen harmaa pilvi, joka synkentää elämää.
Kymenlaaksossa on historiallisista syistä väestössä niin paljon sellaisia ihmisiä, joiden juuret ovat muissa maakunnissa. Näin ollen Kymenlaaksossa on ainakin opittu ymmärtämään että ihmiset ovat erilaisia.
Kymenlaaksossa tuskin on sen enempää ilkeitä ihmisiä kuin muissakaan maakunnissa. Sen sijaan kymenlaaksossa saattaisi olla enemmän suvaitsevaisuutta, eli Kymenlaaksossa ei välttämättä katsota kuin lehmä uutta aitaa toisaalta tulleita ihmisiä.
Johan sen sanoi J. Vainiokin laulun sanoissaan, että kunnon kundia ei päähän potkita.
Jossain maakunnassa pelätään että muualta tullut vie jotain paikalliseksi itsensä kokeneelta, pitää visusti pitää kiinni omastaan ja sulkea siltä muualta tulleelta ovet naaman edestä, tänne ei tulla!
Vierailija kirjoitti:
Kymenlaaksossa on savolaisjuurisia, karjalaisjuurisia, hämäläisjuurisia... Sekoittuu kivasti monta erilaista kulttuuritaustaa...
Kymenlaakson teollisuushistoria.
No eivät ole.
Olen täällä nyt kymmenen vuotta asunut ja teen työkseni hoitotyötä ja ollut paikallisten kanssa tekemisissä päivittäin. Heitä on asiakkaina ja työkavereina. Suurin osa ihmisistä on iloisia, ystävällisiä ja kohteliaita, vauvasta vaariin.
Selvänä vähemmistönä ovat ne, joista olisi jäänyt töykeä tai epäystävällinen vaikutelma, ja monesti sekin johtuu hoitotilanteen luomasta jännityksestä.
Kyllähän niitä veepäitä varmaan on ihan tasaisesti ympäri Suomen.
Kateellisia vittumaisia vatipäitä suurin osa kymenlaaksolaisista.
Kotkassa ja haminasss aika levottomia ihmisiä. Ehkä sisämaan kymenlaaksolalakset rauhallisempia. Tosin siellä on niitä selluparonien vanhoja orjasukuja. Duunareina kärttyisyyttä.
Ainakin omat appivanhemmat ovat kuin maailman kuninkaita
Vierailija kirjoitti:
ilimanko noo haukkunu kirjoitti:
En tiiä mutta k..vänsyylä oot!
Risumies oli paha suustaan, mutta ei hän kyllä väärässä ollut kun suuttui häntä kuvanneelle miehelle. Kuka nyt laittaa toisesta videon nettiin ilman lupaa? No kymenlaaksolainen varmaan.
No mitäs läksvät hommaan ?
Ei ois pitäny viiä risui eikä kuvata hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kymenlaaksossa on savolaisjuurisia, karjalaisjuurisia, hämäläisjuurisia... Sekoittuu kivasti monta erilaista kulttuuritaustaa...
Kymenlaakson teollisuushistoria.
Eikö teollisuus ole aika uutta? Omat sukujuureni ovat pääosin Kymenlaaksossa vuosisatojen ajalta.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä ilkeys ja kateus sitten oikein näkyi? Jotenkin hassua ajatella, että jonkun tietyn alueen ihmiset olisivat jotenkin erityisen ilkeitä.
Mulla aivan erilainen kokemus. Olen muuttanut muualta päin Kymenlaaksoon ja tosi mukavia ovat ihmiset täällä. Kohta 20 vuotta olen täällä asunut. Kuopio ja savolaiset sen sijaan ovat melkoisia kieroilijoita, joita en jaksa hetkeäkään. Ihanaa, kun täällä Kymessä voidaan ihan suoraan puhua asioista. On paljon tehokkaampaakin.
Jauhetaan selän takana. Epäluuloisen kuppikuntaista.
Suksi v¤ttuun. T. Kymenlaaksolainen.