Veljeni sairastui vakavasti ja mieheni on ihan välinpitämätön
Olen kauhuissani veljeni tilanteesta. Olen kertonut miehelleni miltä tuntuu ja miten musertunut olen. Hän kuuntelee ja palaa sitten omaan arkeensa. Hänestä ei tule mitään resonanssia tilanteeseeni. Elämä jatkuu, arki jatkuu niinkuin ennenkin. Minuun ei kiinnitetä mitään erityistä huomiota, ei kysytä eikä kommentoida tilannettani mitenkään. Pitäs vaan olla ja elää miinkuin ei tässä mitään. Hirvee musertava suru ja toinen ei näe sitä yhtään.
Kommentit (46)
Onko aiemmin ollut jotain yhtään samantyyppisiä tilanteita? Onko hän tukenut sinua millään tavalla jos on ollut vaikeaa. Pystyykö miehesi ymmärtämään ylipäätään ihmissuhteita miten hyvin? Siis esim. että sulla voi olla erilainen suhde sisaruksiisi kuin hänellä (kuvitteellinen esimerkki siis).
Kovasti voimia ja jaksamista. Toivon kovasti että veljesi tilanne paranee.
Olen ollut samassa tilanteessa, myös omaisen kuollessa yllättäen. Vaikea sanoa mistä johtuu, ehkä aika näyttää.
Nyt akuutisti olisi kuitenkin tärkeintä että löytäisit tukea muualta. Auttavatko ystäväsi? Monilla sairauksilla on myös potilasjärjestöjä ja puhelinapua tai esim. tukihenkilöitä.
Miehen käytöstä ehdit pohtia myöhemmin.
Älä sure elävää veljeäsi , paranee aikaahan se vie. Minulla kuoli äiti koronaan ja parhaat ystävät tokasivat :OLISHAN SE KUOLLUT KUMMINKIN.
Voisin kuvitella, että vastaavassa tilanteessa oma mieheni käyttäytyisi juuri samalla tavalla. Häntä pitää kyllä ymmärtää ja hänen murheita kuunnella, mutta minkäänlaista kykyä asettua toisen asemaan, hänellä ei ole. Harmi, että tällaiset piirteet tulee esiin vasta vuosien päästä. Rakastumisvaiheessa mies tietenkin pystyi esittämään hyvin ymmärtäväistä ja ihanaa.
Naista siedetään yhden asian takia.
Hän kuitenkin kuuntelee sinua, mutta ei ehkä osaa sanoa siihen mitään muuta. Arki tietysti jatkuu kuten ennenkin huolesta huolimatta.
No mitä hän on sanonut, kun olet kertonut millaista tukea kaipaisit?
Vierailija kirjoitti:
Älä sure elävää veljeäsi , paranee aikaahan se vie. Minulla kuoli äiti koronaan ja parhaat ystävät tokasivat :OLISHAN SE KUOLLUT KUMMINKIN.
Neuvo ei ap:a auta mutta olrn pahoillani puolestasi!
Aleksitymia. En olisi sekuntiakaan yhdessä tuollaisen henkilön kanssa. Kyllä mies pystyy näyttämään tunteensa , niin ilot kuin surut siinä missä nainenkin.
Minkä hän sille voi, jos veljesi sairastui
Ihmisellä on monenlaisia tapoja suojautua. Kertomasi on yksi esimerkki.
Ja ap on luonnollisesti puhunut tuntemuksistaa miehelle?
Sun veli ei vaan merkitse sille mitään. Ei hetkauta.
Minut juuri jätettiin naisen toimesta kun elämäni pitkäaikaisin ystävä päätti päivänsä josta musertuneena en huomioinut riittävästi tätä naista
Samoin käy jos itse sairastut vakavasti.
Viihdytkö tuollaisessa suhteessa?
Jos ei ole läheinen veljesi kanssa, niin jonkun pitää pyörittää sitä arkea taloudessanne.
Oman isäni sairastuessa vakavasti juteltiin miehen kanssa kyllä ja hän oli tukenani, mutta päätin että suren sitten jos kuolema tulee, kyllä sen jälkeen on aikaa. No ei tullut, eli turhaan olisin surrut etukäteen. Ei kaikki halua pyöriä siinä epätoivossa ja surussa. Se ei ole rakentavaa. Vaikeaahan olisi, jos olisitte molemmat samassa ahdingossa. Ja veljesi on sairas, et sinä.
Anna sille seksii, niin se muuttuu ja alkaa välittää. Tai sit ei. Nää on näitä, että luulet tuntevasi jonkun henkilön, mutta et välttämättä läheskään niin hyvin kuin luulit.