Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännittää perhejoulu, kun jokainen vain puhuu urastaan

Vierailija
15.11.2021 |

Se on pääasiallisin puheenaihe, mitä työprojekteja on ja työ, työ, työ, urakehitys, niin ja vertailevat sähköautojaan. Minulla ei ole mitään uraa, vain työpaikka suorittavassa työssä ja v. 2012 tavisauto. Jännitän siinä seurassa niin että saatan juoda liikaa viiniä.
Onko teillä muillakin vastaavaa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat vaan kunnolla viiniä niin se puuduttaa kivasti, ei tunnu sit yhtä tympeältä kuunnella.

Oma ikävä kokemus on sukujuhlista joissa äitini sisaruksineen kehuu lastensa saavutuksilla, titteleillä ja talonrakentamisilla. Minä olen serkkuparvesta se jossa ei kehumista ole.

Vierailija
2/14 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan mulla. En jännitä omia perheenjäseniäni yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksi sukulainen kysyy vuodesta toiseen vieläkö olen siellä yhdessä työpaikassa, missä olin vuonna 2010.

Ja minä vuodesta toiseen ystävällisesti hymyillen vastaan, että en ole, lopetin jo vuosia sitten.

Vierailija
4/14 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut vain rohkeasti omasta urastasi.

t. Rivo-Riitta

Vierailija
5/14 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä minäkin keskityn vain juomiseen. Toiset puhuu autoista, yks haukkuu puolisoaan ja muillakin puheenaiheita jotka ei kiinnosta.

Vierailija
6/14 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä juo liikaa ja anna muiden kilpailla keskenään. Hymyilet vaan ja sano aina väliin upeaa, onpa mielenkiintoista jne.

Vierailija
7/14 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kertoa työstä suorittavissa tehtävissä. Jos sukua on laajemmin paikalla, voi käydä ilmi ettei kaikilla muillakaan sen ihmeellisempiä töitä ole.

Pokkana vaan välillä kertoilet jostain kuten työstä, ystävistä tms.

Masentavaahan se, jos sukulaiset eivät mitenkään reagoi kun kertoo jotain ystävänsä kanssa tekemää. Mutta sen ei pidä antaa haitata. Ihmisillä voi olla omat imagonrakennuksensa, jolloin sukulaisilta suvaitaan vain tietyn tyyppisiä juttuja.

Vierailija
8/14 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tiesittkö etteivät perhejoulut ole lakisääteisiä ja pakollisia?

Vierailija
9/14 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis aikuinen ihminen? Miksi ihmeessä menet tuollaisiin juhliin? Minua ei saisi sellaisiin kirveelläkään. Eikä saa muihinkaan vapaa-ajan tapahtumiin, joissa en viihdy. Oma aikani on minulle sen verran tärkeää, että käytän sen hyvin.

En siis ymmärrä miksi joku tuollaisiin paikkoihin menee.

Vierailija
10/14 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tiesittkö etteivät perhejoulut ole lakisääteisiä ja pakollisia?

Ei se tiedä ja koska ap tykkää loisia muiden ruokapatojen ja viinitöniköiden äärellä, niin hän menee ja valittaa.

Vierailija
11/14 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jännitä joulu, vietetään ihan oman perheen voimin (ei edes kotoa jo pois muuttaneet taida poiketa)

Joulu on meillä ihan normaali vapaapäivä, vähän ehkä enemmän ruokaa ja jotain herkkua. Alaikäisille varmaan jokin pikku lahja ja ehkä haetaan tuosta pihasta joku kuusi sisälle.

Vierailija
12/14 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä joulua kuin oman lapseni ja mieheni kanssa.

En ymmärrä miksi pitää mennä väkisin viettämään joulua seuraan, jossa ei viihdy tai jota jännittää.

Vierailija
13/14 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteat vaan, että onpa mukava viettää joulua työasioita miettimättä, niihin voi sitten joulun jälkeen palata ja rentoutua nyt. Sillä sivuutat työjutuistasi puhumisen. Toivottavasti et ole sellaisessa työssä, mistä joutuu tekemään hommia muille sukulaisena (sähkömies, parturi-kampaaja jne) Ja ettet suunnittele vielä sähköautoon siirtymistä, kun latausmahdollisuudet on niin rajalliset. Sillä varmaan sytytät kovan keskustelun, kun muilla on käytännön kokemusta ongelmista. Siinähän sitten puhuvat.

Vierailija
14/14 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit kertoa työstä suorittavissa tehtävissä. Jos sukua on laajemmin paikalla, voi käydä ilmi ettei kaikilla muillakaan sen ihmeellisempiä töitä ole.

Pokkana vaan välillä kertoilet jostain kuten työstä, ystävistä tms.

Masentavaahan se, jos sukulaiset eivät mitenkään reagoi kun kertoo jotain ystävänsä kanssa tekemää. Mutta sen ei pidä antaa haitata. Ihmisillä voi olla omat imagonrakennuksensa, jolloin sukulaisilta suvaitaan vain tietyn tyyppisiä juttuja.

Minusta ainakin olisi mielenkiintoista kuulla myös suorittavan portaan ajatuksia ja kokemuksia työstä. Ei puhe työstä ole leveilyä, vaan ainoastaan keskustelua aiheesta, joka on monelle ihmiselle iso osa elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan