Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VINKKEJÄ LAIHDUTTAMISEEN!

Vierailija
02.02.2015 |

Moikka
Olen nyt viime syksystä pyrkinyt terveellisempään elämään, olen aloittanut päivittäisen liikkumisen ja ennenkaikkea monipuolisen ja terveellisen ruokavalion. Joulukuun aikana ruokavalio olikin sitten mitä sattuu ja muutama plus kilokin tuli. Nyt laskeskelin että olen käynyt kuntosalilla 4kk ja kiloja lähtenyt 16!:) olenkin nyt ruvennut pohtimaan, kannattaisiko hankkia näitä proteiinijauheita, jotta takaisi lihasten säilymisen. Tietenkin aika vähän lihastakin lähtee, mutta rasvoista päästävä eroon! Mittani olivat aloittaessani 96/170 ikä 19v. Nykyään 80kg:) vielä reilu 10kg siis pudotettavissa, riittääkö 5krt/salia viikossa ja 3krt lenkkeilyä 1h/krt? Ja terveellinen ruolavalio että sais loputkin kilot karisemaan! Ja peloteltu on roikkuvasga nahasta mutta vielä sitä ei ole ilmaantunut x) luultavasti vasta dramaattisemmissa painonpudotuksissa? Kaikki vinkitkin ylipäätänsä otetaan vastaan!! :)

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus kohtaan *tietenkin AINA vähän lihastakin lähtee:)

Vierailija
2/26 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata hankkia proteiinijauheita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIIKU ENEMMÄN JA SYÖ VÄHEMMÄN --> PAINO PUTOAA!

Vierailija
4/26 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan pitää viikossa yhden vapaapäivän? Ei siis mitään sohvalla lojumista, vaan esim. kevyt kävelylenkki ja venyttelyä.

Vierailija
5/26 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vastaa
Niin olen pyrkinytkin >syön vähemmän ja liikun enemmän, ja painoa pudonnutkin mielestäni reippaasti:) ja jep, vapaapäivä on aina satunnaisesti yksi päivä viikossa jolloin kevyt lenkki tai pilatex rullalla availen lihaksia:) miksi ei proteiinijauheita? Ja enemmän lihaskuntoa (salilla) vai aerobista esim. 1h lenkkeily/pv?

Vierailija
6/26 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä suosittelen että otat heraa (proteiinijauhetta) heti salin jälkeen. Muuten terveellistä, kunnon ruokaa.

Vierailija
7/26 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 21:39"]

AP vastaa Niin olen pyrkinytkin >syön vähemmän ja liikun enemmän, ja painoa pudonnutkin mielestäni reippaasti:) ja jep, vapaapäivä on aina satunnaisesti yksi päivä viikossa jolloin kevyt lenkki tai pilatex rullalla availen lihaksia:) miksi ei proteiinijauheita? Ja enemmän lihaskuntoa (salilla) vai aerobista esim. 1h lenkkeily/pv?

Musta sulla on nyt just hyvä rytmi liikunnan suhteen, jos itse jaksat näin niin jatka samaan malliin. Jos haluat kiristää enemmän rasvaa nopeammin, niin lisää muutama lenkki, vaikka vain puolen tunnin lenkki viikkoon. Mutta en näe sitä tarpeelliseksi. Runsas lenkkeilykin vie lihasta, kokeiltu on!

Proteiinijauhe salin jälkeen palautusjuomaksi.

[/quote]

Vierailija
8/26 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok eli protskujauhetta suositeltu, käytetään nimitystä hera? Nämä asiat mulle ihan hepreaa mutta tässä vaiheessa kun kuntosalista tullut jo harrastus niin ajattelin että voisi kokeilla jauhettakin jotta protskua sais varmasti riittävästi:) montas kertaa päivässä tämmöstä kannattais juoda?

Vierailija
9/26 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 21:42"]

Ok eli protskujauhetta suositeltu, käytetään nimitystä hera? Nämä asiat mulle ihan hepreaa mutta tässä vaiheessa kun kuntosalista tullut jo harrastus niin ajattelin että voisi kokeilla jauhettakin jotta protskua sais varmasti riittävästi:) montas kertaa päivässä tämmöstä kannattais juoda?

[/quote]

Mihin sä sitä protskua niin paljon tarttet, ettet ruoasta sitä saisi? Ei se ainakaan laihdutusta edistä, päinvastoin.

Vierailija
10/26 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista lepopäivät!!! Ne tuppaa monesti unohtumaan vaikka ovat olennainen osa lihasten palautumisessa ja kehittymisessä. Levossa vasta se itse "kehitys" tapahtuu. Kunnon yöunet vaikuttavat myös aineenvaihduntaan positiivisesti joten LEPO ON TÄRKEÄÄ

Vierailija
11/26 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP
Tuntuu etten saa protskua tarpeeksi ruoasta >siksi pohdinkin olisiko proteiinijauhe oiva lisä, ja lisäksi jos auttaa lihasten palautumista niin ei kuulosta huonoltakaan vaihtoehdolta?

Vierailija
12/26 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 21:42"]Ok eli protskujauhetta suositeltu, käytetään nimitystä hera? Nämä asiat mulle ihan hepreaa mutta tässä vaiheessa kun kuntosalista tullut jo harrastus niin ajattelin että voisi kokeilla jauhettakin jotta protskua sais varmasti riittävästi:) montas kertaa päivässä tämmöstä kannattais juoda?
[/quote]
Älä innostu proteiinijuomista ja jauheista. Jos syöt kunnolla, saat tarvitsemasi proteiinimäärän kyllä. Liika edistää jo lihomista. En suosittele. Tää proteiinin lisäys villitys syntyi kun tämä lihasten kasvatus tuli ns muotiin. On totta, että proteiini edistää lihasten kasvua, koska se on lihasten rakennusainetta. Mutta liika on liikaa. Ruuasta saatuna proteiinit yms muut vitamiinitkin ja kivennäisaineet imeytyvät paremmin kehoon. Suosittelen proteiinipitoisia elintarvikkeita, ei jauhoja, juomia ja patukoita. Ne tuppaa usein olemaan myös sokerisia tai ainakin lisäaineiden kautta keinosokerisia. Pärjäät ilmankin, niin enbenkin pärjättiin. :) muista myös ne lepopäivät!!! Ne ovat lihasten kehittymisessä ja palautumisessa kaiken A ja O :)

Vierailija
13/26 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 21:49"]

AP Tuntuu etten saa protskua tarpeeksi ruoasta >siksi pohdinkin olisiko proteiinijauhe oiva lisä, ja lisäksi jos auttaa lihasten palautumista niin ei kuulosta huonoltakaan vaihtoehdolta?

[/quote]

Miksi haluat paljon protskua?

Vierailija
14/26 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 21:54"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 21:42"]Ok eli protskujauhetta suositeltu, käytetään nimitystä hera? Nämä asiat mulle ihan hepreaa mutta tässä vaiheessa kun kuntosalista tullut jo harrastus niin ajattelin että voisi kokeilla jauhettakin jotta protskua sais varmasti riittävästi:) montas kertaa päivässä tämmöstä kannattais juoda? [/quote] Älä innostu proteiinijuomista ja jauheista. Jos syöt kunnolla, saat tarvitsemasi proteiinimäärän kyllä. Liika edistää jo lihomista. En suosittele. Tää proteiinin lisäys villitys syntyi kun tämä lihasten kasvatus tuli ns muotiin. On totta, että proteiini edistää lihasten kasvua, koska se on lihasten rakennusainetta. Mutta liika on liikaa. Ruuasta saatuna proteiinit yms muut vitamiinitkin ja kivennäisaineet imeytyvät paremmin kehoon. Suosittelen proteiinipitoisia elintarvikkeita, ei jauhoja, juomia ja patukoita. Ne tuppaa usein olemaan myös sokerisia tai ainakin lisäaineiden kautta keinosokerisia. Pärjäät ilmankin, niin enbenkin pärjättiin. :) muista myös ne lepopäivät!!! Ne ovat lihasten kehittymisessä ja palautumisessa kaiken A ja O :)

[/quote]

Samaa mieltä olen!

Vierailija
15/26 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 21:42"]Ok eli protskujauhetta suositeltu, käytetään nimitystä hera? Nämä asiat mulle ihan hepreaa mutta tässä vaiheessa kun kuntosalista tullut jo harrastus niin ajattelin että voisi kokeilla jauhettakin jotta protskua sais varmasti riittävästi:) montas kertaa päivässä tämmöstä kannattais juoda?
[/quote]
Älä innostu proteiinijuomista ja jauheista. Jos syöt kunnolla, saat tarvitsemasi proteiinimäärän kyllä. Liika edistää jo lihomista. En suosittele. Tää proteiinin lisäys villitys syntyi kun tämä lihasten kasvatus tuli ns muotiin. On totta, että proteiini edistää lihasten kasvua, koska se on lihasten rakennusainetta. Mutta liika on liikaa. Ruuasta saatuna proteiinit yms muut vitamiinitkin ja kivennäisaineet imeytyvät paremmin kehoon. Suosittelen proteiinipitoisia elintarvikkeita, ei jauhoja, juomia ja patukoita. Ne tuppaa usein olemaan myös sokerisia tai ainakin lisäaineiden kautta keinosokerisia. Pärjäät ilmankin, niin enbenkin pärjättiin. :) muista myös ne lepopäivät!!! Ne ovat lihasten kehittymisessä ja palautumisessa kaiken A ja O :)

[/quote]
Tämä!!!

Vierailija
16/26 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti paras palautusjuoma salin jälkeen on vaikkapa maitoa ja banaani. Hiilareita ja vähän protskua. Nykyään on hirvittävä buumi noiden fitnesstuotteiden kanssa ja suurin osa niistä on aika tyhjän kanssa tavalliselle treenaajalle. Keskity tasapainoseen syömiseen niin kaikki hyvin.

Vierailija
17/26 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salin jälkeen paras palautusjuoma ei todellakaan ole maito, kovan treenin jälkeen tarvitaan jotain nopeasti imeytyvää, maito on hitaasti imeytyvää.

Ap, kannattaa ottaa proteiinijauhetta heti treenin jälkeen. :) Nopeuttaa palautumista. Sen jälkeen parin tunnin sisään ateria, missä kaikkea (hyviä rasvoja, proteiinin lähde ja hiilihydraattien lähde, eli vaikkapa kasviksia oliiviöljyllä, täysjyväriisiä ja jotain lihaa/papuja/soijaa/munia)

Vierailija
18/26 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP
hmm okei, maito ja banaanikin kuulostaisi hyvältä vaihdotehdolta, ja varsin edulliseltakin. Pitääkim punnita näitä kahta vaihtoehtoa:).En tahdo liikaa proteiinia vaan juuri sen verran kuin päivässä kuuluisikin saada. Kuitenkin tuntuu että hiukan jää vielä uupumaan!

Vierailija
19/26 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 22:22"]AP
hmm okei, maito ja banaanikin kuulostaisi hyvältä vaihdotehdolta, ja varsin edulliseltakin. Pitääkim punnita näitä kahta vaihtoehtoa:).En tahdo liikaa proteiinia vaan juuri sen verran kuin päivässä kuuluisikin saada. Kuitenkin tuntuu että hiukan jää vielä uupumaan!
[/quote]
Ne ylimääräset jauhopaskat jätä suosiolla pois, kyllä oikeanlaisesta ruuasta saa tarpeeks proteiinia koita nyt uskoa se

Vierailija
20/26 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka laskisit muutaman päivän ajalta kuinka paljon saat proteiinia (esim. Kiloklubi.fi, selainversio ilmainen)? Laihduttajan/tavoitteellisen salitreenaajan kannattaa syödä proteiinia 1,0-1,5 g/painokilo/päivä, jolloin lihasmassaa säilyy mahdollisimman paljon tai se voi lisääntyä. (Samalla tulisi tsekattua syötkö rasvoja sopivasti ja kuituja riittävästi.) Enemmästä proteiinimäärästä ei tutkitusti ole juurikaan hyötyä, vaan se käytetään energiana tai säilötään läskinä. Palkkari tms. jauheesta tehty juoma on toki helppo, jos eväiden säilyttämisessä on ongelmia, mutta suosittelisin kuitenkin perus rahkaa tai hedelmää mukaan salin jälkeiseksi purtavaksi. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän