Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko että käteinen raha poistuu kokonaan käytöstä noin 10 vuoden kuluttua?

Vierailija
15.11.2021 |

Niin

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se voi poistua.koska minäkään en ole käyttänyt käteistä enää vuosiin, kun kortinlukija on jo torikauppiaillakin. Onneksi pummeilla ei vielä ole, joten heistä pääsee helposti eroon, kun tarjoaa korttia!

Vierailija
22/47 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteinen on rikollisten rahaa.

Kuten joulukalentereja myyvien partiolaisten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumekauppa on mailman toiseksi suurin bisnes. Se tehdään käteisellä ja rahojen pesuun osallistuu pankkeja, vakuutusyhtiöitä jne. Sillä rahalla on niin paljon valtaa ettei käteisen käyttö mihinkään poistu.

Vierailija
24/47 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huumekauppa on mailman toiseksi suurin bisnes. Se tehdään käteisellä ja rahojen pesuun osallistuu pankkeja, vakuutusyhtiöitä jne. Sillä rahalla on niin paljon valtaa ettei käteisen käyttö mihinkään poistu.

Bitcoin ja muut kryptot ovat olemassa ainoastaan huumekaupan ja muun rikollisuuden takia.

Vierailija
25/47 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei. Verottajan ei tarvitse kaikkea tietää.

Vierailija
26/47 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa vähenee mutta ei lopu. Maailmalla ihan eri tilanne.

Vierailija
27/47 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää miten pieni maailmankuva ihmisillä on. Suurin osa ajattelee tätäkin asiaa vain siltä kantilta millaista elämä on Suomessa ja se oma pienenpieni elinpiiri.. "Käteisen käyttö varmasti loppuu, koska MINÄ en ole käyttänyt käteistä enää vuosikausiin. Kun MINÄ en tarvitse, ei tarvitse kukaan muukaan."

Vierailija
28/47 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä juuri eilen Jumala sanoi minulle että Pedon merkin aika on ovella ja alkaa kryptovaluutta,, voi olla että koronapassi muuttuu mikrosiruksi ja pedon merkki alkaa siitä. olen viidakossa piilossa

Vierailija
29/47 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon mukaan sirutus tulisi nopealla aikataululla, se helpottais asiointia ja tekniikka on jo olemassa. Suomi vois tässä olla esimerkkimaa ja ottaa sirutuksen ensimmäisenä käyttöön.

Miehet ja muutamat heidän naisensakkin todennäköisesti valittais siitäkin mutta ottaisivat sen pakon edestä ennenpitkää.

Vierailija
30/47 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää miten pieni maailmankuva ihmisillä on. Suurin osa ajattelee tätäkin asiaa vain siltä kantilta millaista elämä on Suomessa ja se oma pienenpieni elinpiiri.. "Käteisen käyttö varmasti loppuu, koska MINÄ en ole käyttänyt käteistä enää vuosikausiin. Kun MINÄ en tarvitse, ei tarvitse kukaan muukaan."

Tai ihan samalla tavalla, kun MINÄ käytän käteistä ja MINÄ olen aina käyttänyt käteistä, niin KAIKKIEN pitää käyttää käteistä.

Vierailija
31/47 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se voi poistua.koska minäkään en ole käyttänyt käteistä enää vuosiin, kun kortinlukija on jo torikauppiaillakin. Onneksi pummeilla ei vielä ole, joten heistä pääsee helposti eroon, kun tarjoaa korttia!

Maalla kun nettiyhteydet on mitä on niin itse elän oikeastaan pelkästään käteisellä niin minun mielestä kortit voi poistaa kokonaan mutta minä tiedän että en ole määrittelevässä asemassa niin minä en pysty päättää miten muut elää vaikka kuinka haluaisin

Vierailija
32/47 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikrosirun aika pedon aika siitä se alkaa

Vierailija
33/47 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bitcoin ja muut kryptot ovat olemassa ainoastaan huumekaupan ja muun rikollisuuden takia.

Hieno homma. Kauppa se on mikä kannattaa.

Vierailija
34/47 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei! Jos ihmiset käyttäisi käteistä rahaa niin käyttö ei loppuisi!

Sillä ei ole merkitystä, käyttävätkö ihmiset käteistä vai ei. Asian ratkaisevat yritykset. Ne voivat päättää, että heillä kelpaa vain korttimaksu tai mobiilimaksu tai muu someviritys, kuten jo nyt on näillä roskaruokalähettifirmoilla.

Toki, mutta jos ihmiset päättäisivät käyttää vain käteistä, firma joka ei sitä ota vastaan olisi aika nopeasti konkurssissa.

Jos noin olisi, woltit ja verkkokaupat ei olisi koskaan syntyneetkään.

Vierailija
35/47 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on maksaa kaupassa käteisellä, jos se "voimapaperi" on pankkikortilla nostettu omalta tililtä viereisestä "taikaseinästä"?

Vierailija
36/47 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on maksaa kaupassa käteisellä, jos se "voimapaperi" on pankkikortilla nostettu omalta tililtä viereisestä "taikaseinästä"?

Jos ei käytä s/plussa-kortteja, niin käteinen antaa enemmän yksityisyyttä. Ei ihan kaikkia ostoksia aina pankin tarvitse tietää. Varsinkaan jos vakuutukset vielä samasta pankista. Nousee vakuutusmaksut aika nopeasti muuten :)

Vierailija
37/47 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että loppuu kokonaan. Mutta kaikkialla ei voi enää käyttää. Itse käytän käteistä mahdollisimman paljon. Pari kertaa ollut liikkeessä, jossa Norden kortit eivät toimineet. Onneksi oli käteistä mukana.

minÄ EN Ole tehnyt yhtäkään korttiostosta.

Vierailija
38/47 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten joulukalentereja myyvien partiolaisten.

Jopa lapset osaavat käyttää MobilePay:ta. 

Itselläni on harvoi käteistä kotona, joten jos haluavat jotain myydä, niin kannattaa olla muitakin vaihtoehtoja tarjolla.

Vierailija
39/47 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei häviä. Kuuluu mielestäni perusoikeuksiin saada käyttää rahaa anonyymisti mihin itse haluaa. Citymarket-ostokseni eivät kuulu pankille tai poliisille.

Vierailija
40/47 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei häviä. Kuuluu mielestäni perusoikeuksiin saada käyttää rahaa anonyymisti mihin itse haluaa. Citymarket-ostokseni eivät kuulu pankille tai poliisille.

Luuletko pankin tai poliisin seuravan ostoksiasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi