Jos ajan rajoitusten mukaan vakkari päällä tasaista nopeutta, miksi et mene ohi vaan ajat pylllyssä vaikka ohituspaikkoja on+
Syyksi ei kelpaa joku randon kuuttakymppiä ajava pappa, koska minä en ole kuuttakymppiä ajava pappa. Olen koettanut jopa hiljentää jos kyse on siitä, ettei sun vauhdi kiihdy, mutta kun ei. Hiljesin kerran tahallani kyllä kuuteenkymppiin, mutta silti ei. Ajoin jo pysäkille, mutta älytöntä se on ajaa pysäkille sen takia, kun ohituspaikkoja on ja itse ajaa rajoitusten mukaan. Saavutin ko. kuskin jonkin ajan päästä ja ajoi taas jonkun toisen peräpuskurissa kiinni ja itsellä jo vakkarissa vauhti yli noiden, siinä sitten miettii, viitsiikö tuota ääliötä ohittaa vai ei. Päädyin pysähtymään kahville vähän aiottua aiemmin, mulla oli näet pitkä reissu silloin.
Kommentit (36)
Ajan imussa ja säästän polttoainetta.
Vierailija kirjoitti:
Varmista että sun GPS nopeus on ainakin 85km/h 80-alueella.
Todellinen nopeus on n. 82-83 km/h. Vakkarikin päällä nopeus joskus vaihtuu maaston mukaan. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Varmista että sun GPS nopeus on ainakin 85km/h 80-alueella.
Sillä ei ole mitään merkitystä tietylle kuskityypille. Olen niin monesti testannut tämän, kun tulen liittymästä motarille. Tapanani on nostaa nopeus suuremmaksi, kuin motarilla ajavilla on, jotta pääsen sujuvasti sekaan, eikä tule haitariefektiä. Mutta ai että joitain ärsyttää. Vaikka oma nopeuteni olisi satasen alueella 120 tai yli, niin ohi on jumalauta päästävä. Joskus se ohittaja roikkuu kilometrejä siinä vasemman takakulman kohdalla, kun ei voi sitten reilusti painua ohi, eikä voi kasvojaan menettämättä palata takaisin oikealle kaistalle.
Mutta aiheeseen, ei tuohon ongelmaan oikein ole muuta ratkaisua, kuin olla itse provosoitumatta. Tai sitten joko tempaista kunnon väli, tai hiljentää reiluun alinopeuteen.
Ajan mukautuvalla vakkarilla edellä ajavan nopeutta, ei minulla ole hinkua päästä ohi.
Mitäs se sulle kuuluu aja vain omaa ajoas.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se sulle kuuluu aja vain omaa ajoas.
Eri. Ei roikkuja kiinnosta sinänsä mua ollenkaan, mutta jos joudun tekemään hätäjarrutuksen ja se roikkuja ajaa tod.näk. mun persuuksiin, niin mun mökkireissu loppuu siihen. Puhumattakaan peräkontissa olevien mökkijuomien mahdollinen hajoaminen. Se potuttaa.
Kerran meni tunteisiin vaikka yleensä pyrin olemaan hillitty liikenteessä.
Amispulkka kaahaa talvern ensimmäisillä sohjokeleillä kauheaa vauhtia motarilla kaksikaistaisen vasemmalta pitkän autojonon ohi.
Sitten maantielle tultaessa vahti tippuu seittemäänkymppiin. Noh, mietin että käännyn kohta teollisuusalueelle niin ei ole hidastelijasta onneksi pitkälle matkalle haittaa. Fitut, kuski kääntyy samalle esikaupunkialueelle mihin ohituksella ei taatusti säästänyt yhtään aikaa. Kiihdytin autoa ja ajoin metrin päässä edellä ajavan puskurista koko teollisuusalueen läpi vaikka rapa vähän lensikin. Pulkka ajoi jonnekin levikkeelle ja sinne jäi kuski ja kyytiläinen pää pyörien tuijottamaan umpimielisesti että mikä kulkija olin.
No entäs ne, jotka saa kiinni vakkarilla ja aiot ohi... se toinen painaa kaasua.
Toinen ääripää. Ohitin kerran matalalla alustasarjalla varustetun mersun taajama-alueella. Auto eteni kävelyvauhtia jokaisen hidastetöyssyn kohdan. Sopivalla suoralla vilkku vasempaan ja nopealla kiihdytyksellä ohi.
No mitä, mersu alkoikin roikkumaan perässä ja välkytteli valoja. Ajoin huoltamon pihaan minne olin oikeastikin menossa tankkaamaan. Nuori kuski tulee kiskomaan vänkärin puolen oven auki ja urputtamaan kuinka taajamassa ei saa ohittaa, ajan vielä jonkun jalankulkijan päälle, tapan lapsiperheitä tms. täysin asiatonta.
Kyydissä tyttö joka näytti melko myötähäpeilevältä. Tokaisin vain että "kaikille sitä ajokortti annetaan" ja aloin tankkaamaan. Aikansa jupisi ja lähti jatkamaan turhanajoaan.
**ttu ihmiset ovat herkkähipiäisiä, mietin silloin ja monesti jälkeenkin.
Jos auto on "niitä saksalaisia" nopeusrajoitusten mukaan ajajaa varotaan. Varsinkin jos kuski on mies eikä 50v+lady. Todennäköisesti silloin kuski on narsisti joka ottaa uhrikseen mahdollisen ohittajan. Siis voi olla joskus jollain oikeasti kiire että ajaa omalla sakkoriskillään ylinopeutta ja siisti ohitus on minusta oikeassa paikassa ok siihen. Sitten on niitä elämäntapa-ohittajia jotka ajaa esim. japseista ohi missä vain ja jää eteen köröttelemään silti.
Nämä laskusarja pellet joo, saa sanoa että jos autolla ei pääse järkevästi töyssyjen ja liittymien yli niin viekää merkkiliikkeeseen autonne ja laittakaa alkuperäiset iskarit joka nurkkaan niin alkaa toimia.
Oletko varma todellisesta nopeudesta?
Itse tarkistan GPS:n avulla ja lisään siihen +5, sen voi turvallisesti ajaa ylinopeutta. Monet poliisit ja ratsiat on tullut vastaan pysäyttämättä.
Moni ajaa oikeasti alinopeutta. Ohi kyllä pääsen ja uskallan mennä, en jää perään roikkumaan. Jos edellä ajavan nopeus on minulle fine, jätän kyllä hyvän turvavälin.
Sitten vielä, ajatko keskellä tietä? Tämä näyttää olevan joku uusi trendi, joistain ei pääse ohi kun ajetaan oikeasti ihan keskellä tietä, nämä ei edes väistä ohittaessa. Mikä juttu tämä nykyään on?
Tilannettajuttomia ja itsesäätelytaidottomia ja ehkä myös hivenen yksinkertaisia ovat nuo liian lähellä perässä roikkujat.
Takapuskurissa roikkujat on ehkä kaikista tyhmimpiä ihmisiä liikenteessä.
Mitä he sillä saavuttavat kun roikkuvat takakontissa kiinni?
On aina peräänajajan vika kolaritilanteessa, edessä ajava voi tehdä äkkijarrutuksen jos se näkee vaikka eläimen juoksevan tielle. Siinä on puskurissa roikkujan turha selittää mistään tarpeettomasta hätäjarrutuksesta poliiseille koska turvavälin pitää olla sellainen että ei osu edessä olevan auton perään jos se jarruttaa voimakkaasti.
Se ei myöskään ole taloudellista ajaa liian lähellä edessä olevaa autoa koska siinä joutuu jarruttelemaan enemmän jos vaikka edessä oleva auto kääntyy.
Monet rikkovat tuulilasinsa kun ne ajaa liian lähellä edessä olevaa autoa, lentelee kiviä ja nastoja, ne voivat tehdä tuulilasiin pahan lommon.
Ja jos edessä oleva auto käyttää pissapoikaa niin ne roiskeet lentää takana olevan auton päälle.
Pitäkää reilu turvaväli,liikenteessä on monenlaista kuskia ja nopeus mikä ilmoitetaan liikennemerkissä on suurin sallittu nopeus.
Itse vilkutan pari kertaa oikealle kun tulee varma ohituspaikka. Itsellä on usein koirat takana kyydissä niin mahdollinen peräänajo onkin n sit äkkiä X1000 vakavampi juttu. Vituttaa nää kuskit jotka eivät ole kuulleet 4sekunnin säännöstä 🙄 pakko ajaa ihan kiinni kokoajan. Varsinkin jos keli ja n huono ja esim nyt on pahin hirviaika koska metsästyskausi..Paniikissa juokseva hirvi vielä ehtii ehkä alta pois,mutta joskus siellä perässä tulee ajava koira......
Peräpuskurissa roikkuvat ovat rasittavia. Ja sama porukka on sitä, joka vihdoin saatuaan ohitettua jäävät eteen ajamaan hiljaisempaa vauhtia...
Vierailija kirjoitti:
Ajan mukautuvalla vakkarilla edellä ajavan nopeutta, ei minulla ole hinkua päästä ohi.
Säädä se väli turvallisemmaksi. Se auton asetuksissa oleva on ihan liian lyhyt. Ainakin meidän autossa sen pystyy säätämään ja alkuperäinen oli huolestuttavan lähellä edellä ajavaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma todellisesta nopeudesta?
Itse tarkistan GPS:n avulla ja lisään siihen +5, sen voi turvallisesti ajaa ylinopeutta. Monet poliisit ja ratsiat on tullut vastaan pysäyttämättä.
Moni ajaa oikeasti alinopeutta. Ohi kyllä pääsen ja uskallan mennä, en jää perään roikkumaan. Jos edellä ajavan nopeus on minulle fine, jätän kyllä hyvän turvavälin.
Sitten vielä, ajatko keskellä tietä? Tämä näyttää olevan joku uusi trendi, joistain ei pääse ohi kun ajetaan oikeasti ihan keskellä tietä, nämä ei edes väistä ohittaessa. Mikä juttu tämä nykyään on?
Olen. 87 km/h digitaalisen mittarin mukaan kamera välähti. Ei tullut kyllä sakkoja, mutta mulle se välähti.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se sulle kuuluu aja vain omaa ajoas.
On muuten laitonta ajaa puskurissa kiinni sillä tieliikennlain mukaan pitää olla turvaväli.
Häiriköstä voi ilmoittaa numeroon 112. (Etenkin pimeällä he häikäisevät ja heikentävät näkyvyyttä.)
Tuohan on häiriköintiä, ja siis turvallisuuden vaarantamista.
Varmista että sun GPS nopeus on ainakin 85km/h 80-alueella.