Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauhea elämä, vaikka somessa pidetään onnellisia kulisseja pystyssä?

Vierailija
15.11.2021 |

Tunnetteko tällaisia tapauksia? Ystävättäreni on juuri tällainen. Miltei joka viikko heillä on niin iso riita, että toinen lähtee ovet paukkuen muualle yöksi. Väkivaltaa suhteessa ei ole, mutta se on pieni lohtu, kun suhde tuntuisi olevan muuten lähellä maanpäällistä helvettiä.

Mutta mitenkäs sitten somessa? On sellaista I love you -kuvaa, "kullan kanssa leffailta" -soopaa ja muuta vastaavaa, että asioista tietämätön luulee, että pariskunnalla on meneillään vähintään vuosisadan jos ei -tuhannen upein rakkaustarina. Ennen tätä c-19-sirkusta pariskunta kävi Pariisissa "rakkauslomalla". IG oli kuin suoraan jostain matkakatalogista ja romanttisesta pokkarista viikon ajan. Totuus? Riitelivät 90 % lomastaan!

Mä en tajua! Miksi pitää olla yhdessä ja leikkiä onnellisia? Eikö enää uskalleta olla yksin? Tiedättekö vastaavia pareja?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone?

Vierailija
2/27 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut läheskään noin paha, siis ei hehkutettu onneamme missään somessa, mutta oli uudet talot ja muut ja kaikki varmaan ajatteli että meillä on tosi kiva elämä. Meidän eroa ei osannut kukaan edes ajatella kunnes ilmoitin siitä. Kukaan ei vain tiennyt totuutta miehen alkoholin käytöstä tai kuinka kohteli minua ja lapsia. Moni kakku päältä kaunis.

Rikoin kulissit ja olen 100x onnellisempi, nyt melkein puolet pienemmässä rivarissa vuoroviikkoäitinä kuin siinä entisessä elämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen liian monta joiden koko elämä pyörii some tykkäysten ympärillä

Vierailija
4/27 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Ettet vain ole kateellinen?

No, se siitä. Se että riidellään ja lähdetään ovet paukkuen ei suinkaan läheskään aina tarkoita sitä että elämä olisi "helvettiä".  Voi olla että joillakin on vahvempi ja tulisempi temperamentti, silloin rakastetaankin tulisemmin.

Se että kaikkien elämä ei ole haleaa lehmänmaitoa ei takoita sitä ettäkö heidän elämänsä olisi kamalaa.

Et ole hetkeäkään kävellyt ystäväsi kengissä, et voi tietää yhtään mitään heidän kahden välisestä tunnemaailmasta. Eikä sinun tarvitsekaan tietää. Voisi olla terveellistä hoitaa omaansa.

Mitä someen tulee, sieltä on erinomaisen helppo oimia asiat joita haluaa seurata ja katsoa. Niin minä teen.

Ehkäpä jos hankkisit oman elämän ja keskittyisit siihen? Toisten kadehtiminen on ainakin turhaa.

Vierailija
5/27 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa ystävättäreni tilanteeseen, mutta avauksesta tuli mieleeni ystäväni, joka erosi pari vuotta sitten pitkästä liitosta. Hänen entisellä puolisollaan on selkeitä narsisistisia piirteitä persoonallisuudessa ja suhde oli varsinaista ylä- ja alamäkeä. Oli jatkuvia riitoja, joissa ex-puoliso saattoi kyykyttää ystävääni tuntien saarnoilla, mutta toisaalta oli myös sitä rakkautta. Ystäväni on sanonut suhteen päättymisen jälkeen, että kyllä se rakkauskin oli totta, aivan samoin, kuin olivat ne erittäin epämiellyttävät puolet, joiden takia ystäväni halusi päättää suhteen. 

Tämä ero tuli valtavana yllätyksenä suurimmalle osalle ihmisistä, kun kaikki ajattelivat, että he olivat niin onnellisia. Joka oli se toinen puoli liitosta.

Vierailija
6/27 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtäisiinkö jossain niin voitaisiin yhdessä ihmetellä kummastella kauhistella ja paheksua tätä epäkohtaa?

Vierailija
7/27 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuuluu haukkua kumppania avoimesti somessa se on rehellisyyttä.

Vierailija
8/27 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ex-naapurit. :D

Somessa oli kaikki ihanaa ja auvoa ja luulivat, että ongelmat jäävät oman kodin seinien sisään, kun kukaan ei niitä näe.

Joo ei nähty, mutta erittäin valitettavasti kuultiin. Riidat erottuivat sanoja myöten meille, joten suhteen tila ja sen syvimmät ongelmat ei meille valitettavasti olleet piilossa.

Vierailija
9/27 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen liian monta joiden koko elämä pyörii some tykkäysten ympärillä

Hyvin yleistä nykyään melkeinpä kaikissa ikäryhmissä mutta eritoten nuorilla.

Vierailija
10/27 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, se siitä. Se että riidellään ja lähdetään ovet paukkuen ei suinkaan läheskään aina tarkoita sitä että elämä olisi "helvettiä".  Voi olla että joillakin on vahvempi ja tulisempi temperamentti, silloin rakastetaankin tulisemmin.

Se että kaikkien elämä ei ole haleaa lehmänmaitoa ei takoita sitä ettäkö heidän elämänsä olisi kamalaa.

Et ole hetkeäkään kävellyt ystäväsi kengissä, et voi tietää yhtään mitään heidän kahden välisestä tunnemaailmasta. Eikä sinun tarvitsekaan tietää. Voisi olla terveellistä hoitaa omaansa.

Mitä someen tulee, sieltä on erinomaisen helppo oimia asiat joita haluaa seurata ja katsoa. Niin minä teen.

Ehkäpä jos hankkisit oman elämän ja keskittyisit siihen? Toisten kadehtiminen on ainakin turhaa.

Miksi et eroa puolisostasi? Sinulla ainakin selvästi on ahdistava parisuhde.

Vierailija
11/27 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olin 10 v parisuhteessa alkoholistin kanssa. Julkaisin somessa kuvia meidän elämästä ja toki vain niistä hyvistä hetkistä. En niistä, kun mies ei tullut kotiin, kun oli sammunut sohvalle tai pissannu sänkyyn tai oksentanut lattialle tai käynyt kimppuuni. 

En halunnut "esittää" mitään, tai varsinaisesti valehdella. Jätin kertomatta tuon synkän puolen ja siksi moni niin isosti erostamme yllättyi ja piti mua "hulluna" kun lähdin niin hyvästä suhteesta :) Sellasta se on. Ei niitä synkkiä puolia halua muistaa eikä jakaa. 

Hyvä muistaa kun somea selailee, näemme vain mitä toinen haluaa meille näyttää. 

Vierailija
12/27 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi tuollainen kaveri. Kertoo kyllä siitä todellisuudesta monelle ihmisille (mullekin, vaikka ei mitään sydänystäviä ollakaan), mutta somessa luo ihan toisenlaista kuvaa elämästään. Varmasti ne, joiden kanssa ei ole läheisissä väleissä tai usein tekemisissä luulee heidän suhdettaan ihan unelmaksi, vaikka se ei sitä todellakaan ole.

Vierailija
13/27 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas henk.koht. menee niin, että silloin kun elämä tuntuu hyvältä pyörin somessa, jaksan seurailla muita ja jakaa omia juttuja. Sitten kun vähän kaikki on pielessä, vetäydyn somesta kokonaan. Selitän kiireellä.

Et joo, somessa näkyy vain se hyvä. Muut tunteet liian yksityisiä.

Vierailija
14/27 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Ap:n ystävätär

Vierailija
15/27 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se toisinaan on, onhan noista Instagram julkkiksista tullu ihan uutisia että se upea elämä on ihan kaikkea muuta, vuokrat maksamatta ja asunto on kuin kaatopaikka...

Vierailija
16/27 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ollut läheskään noin paha, siis ei hehkutettu onneamme missään somessa, mutta oli uudet talot ja muut ja kaikki varmaan ajatteli että meillä on tosi kiva elämä. Meidän eroa ei osannut kukaan edes ajatella kunnes ilmoitin siitä. Kukaan ei vain tiennyt totuutta miehen alkoholin käytöstä tai kuinka kohteli minua ja lapsia. Moni kakku päältä kaunis.

Rikoin kulissit ja olen 100x onnellisempi, nyt melkein puolet pienemmässä rivarissa vuoroviikkoäitinä kuin siinä entisessä elämässä.

Vuoroviikkoäitinä miehen kanssa, joka kohtelee lapsia huonosti? Miksi?

Vierailija
17/27 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kukaan olisi kateellinen suhteesta jossa riidellään jatkuvasti? Kuulostaa siltä, että itse olet tollaisessa suhteessa ja koitat vaan vakuutella itsellesi että ihan normaalia se on, että jatkuvasti huudetaan ja lähdetään ovet paukkuen.

Vierailija
18/27 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä toisinpäin-tapauksiakin. Palstallakin  on sellainen, joka kertoo aina miten kaikki menee pieleen ja on surkeaa ja ankeaa ja köyhää ja sairasta. Oikeasti on ihan ok liitossa, ok perhe ja terveys.

Vierailija
19/27 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lähipiirin perusteella vaikuttaa että somessa eniten parisuhdeonnea hehkuttavat juuri ne joilla menee todellisuudessa huonoiten. Ehkä sitä yrittää huijata itseään ihan siinä missä muitakin.

Vierailija
20/27 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et eroa puolisostasi? Sinulla ainakin selvästi on ahdistava parisuhde.

Sinähän et tiedä onko tuo henkilö parisuhteessa ollenkaan. Sehän se pointti oli juuri! Ei ulkopuolinen voi tietää.

Ohis

P.s. montako parisuhdetta itselläsi on takana?