kuinka saada mies PAKKOHOITOON?
Miten saa miehen pakkohoitoon alkoholin, lääkkeiden, väkivallan ja mielenterveysongelmien takia?
Kommentit (23)
Se on lähes mahdotonta.
Pakkohoitoon ei saa viedä päihtynyttä ihmistä.
Eli, jos soittaa apua, niin päihtynyt viedään putkaan yöksi ja aamulla kun pää on selvä niin päästetään pois.
Suomessa onkin pieni porsaanreikä siinäkohtaa, että niinkauan kuin olet alkoholisti, ei saa mihinkään hoidon piiriin. Vaikka olisi väkivaltainen.
Puolisona ei ole käytännössä mitään sanavaltaa, suurempi on ensimmäisen asteen sukulaisilla, joka heilläkin aika mitätön.
Eli viranomaistaholta oikeastaan ainoa toimintamuoto tuollaiseen on se putkassa pään selvittely. Toki jos pään selvittyä on sekava, niin tällöin pääsee hoitoon.
Mutta taas jos on yhtään kartalla maailmanmenosta, ja voi hetkenkään esittää täyspäistä, niin hoitoon saaminen on käytännössä mahdotonta, ennenkuin tekee jotakin peruuttamatonta/erittäin vakavaa.
Itkettää minua koko aihe. Mies tulee ikkunoista sisään ja minä juoksen lapsen kanssa ulos tuntemattomille naapureille piiloon. Kun poliisit tulevat mies puhuu poliisit pyörryksiin että minä olen se paha tyyppi. Åoliisit lähtevät ja joudun soittamaan uudestaan poliisit tunnin kuluttua ja mies viedään päivystyksen kautta putkaan 6 tunniksi. Sitten sama rumba alkaa alusta. Pitäisi saada lakiin muutos!!!
Minä onnistuin, mutta vaati kovasti vaivannäköä ja pari hyvää ystävää. Poliisia en voinut soittaa, koska tiesin, että mies olisi pystynyt vähän aikaa esittämään normaalia. Terveyskeskuksesta pöpilään 3 vrk tarkkaailujaksolle ja siellä tehtiin pidättävä hoitopäätös.