Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs bloggari ostanut n.2000e laukun...

Vierailija
02.02.2015 |

Mikä siinä on kun en ymmärrä kys summien laittamista perusnahkalaukkuun...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

All I ever wanted ja Karla?

Vierailija
2/27 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 19:54"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:43"]Mun mielestä ei ihan voi verrata laukkuja harrastusVÄLINEISIIN. Tai siis kun niillä välineillä tehdään jotain, laukkua vain kanniskellaan olalla, eikä sitä voi oikein harrastukseksi kutsua... Johonkin keräilyharrastukseen tms. voisi ehkä verrata. 
[/quote]

Harrastusvälineitä tarvitaan keskimäärin muutamana päivänä viikossa, käsilaukkua lähestulkoon päivittäin. Itsellä ei ole varaa tonnien laukkuihin, nyt vasta ensimmäisen Korsin raaskin tilata. Mutta eipä mua myöskään muiden laukut häiritse... oiskohan tänkin keskustelun takana kateus...? ;)
[/quote]
En ole vielä koskaan tarvinnut käsilaukkua ja ikää on 40 vuotta. Että siksi itse en ymmärrä kalliita käsilaukkuja tai oikeastaan minkään hintaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 19:54"]

Mun mielestä on aivan järjetöntä maksaa merkistä niin paljon, koskien kaikkia kulutustavaroita. Toivoisin tuhlaajille kokemusta köyhyydestä.

[/quote]

kade oot 

Vierailija
4/27 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvikkaan. En minäkään ymmärrä, miksi joku laittaa 50 000€ autoon.

Vierailija
5/27 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:58"]

Ei sun tarvikkaan. En minäkään ymmärrä, miksi joku laittaa 50 000€ autoon.

[/quote]

Juu en minäkään.

ap

Vierailija
6/27 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka?

Vierailija
7/27 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen aikuisen ihmisen  pitää ihan itse päättää mihin rahansa laittaa. Kiinnostuksen kohteita on erilaisia ja kaikki ei voi olla samoista jutuista kiinnostuneita tai "ymmärtää" hankintoja: työkaverin kaksi lasta 10-15v saivat juuri lahjaksi iPhone 6 puhelimet, a-hinta kai siellä 700 eur hujakoilla eikä varmaan ollut esim työn takia pakollinen hankinta. Mieheni osti aseen harrastamaansa lajia varten hinta n.2000e. Monella tutulla isoja taulutelkkareita vähintään hintaan 1500 e. Sitten on vielä nämä moottoripyörät, veneet ym. Mitään en edellä mainituista itse ostaisi tai "ymmärrä", joten miksi jonkun muun pitäisi ymmärtää minun 1600e Fendin laukkua kun olen sen omilla ja itse tienaamillani rahoilla ostanut.  :)   

Vierailija
8/27 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:19"]Jokaisen aikuisen ihmisen  pitää ihan itse päättää mihin rahansa laittaa. Kiinnostuksen kohteita on erilaisia ja kaikki ei voi olla samoista jutuista kiinnostuneita tai "ymmärtää" hankintoja: työkaverin kaksi lasta 10-15v saivat juuri lahjaksi iPhone 6 puhelimet, a-hinta kai siellä 700 eur hujakoilla eikä varmaan ollut esim työn takia pakollinen hankinta. Mieheni osti aseen harrastamaansa lajia varten hinta n.2000e. Monella tutulla isoja taulutelkkareita vähintään hintaan 1500 e. Sitten on vielä nämä moottoripyörät, veneet ym. Mitään en edellä mainituista itse ostaisi tai "ymmärrä", joten miksi jonkun muun pitäisi ymmärtää minun 1600e Fendin laukkua kun olen sen omilla ja itse tienaamillani rahoilla ostanut.  :)   
[/quote]
No eikö samantyylisiä laukkuja saa alle tonnillakin :D siis varmasti joku parin sadankin laukku voisi sua yhtä hyvin miellyttää. Kukaan ei nää kaupungilla sitä sun laukun hintalappua, niin onko JÄRKEÄ kuluttaa sellaiseen noin paljon?

Vierailija
9/27 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:19"]Jokaisen aikuisen ihmisen  pitää ihan itse päättää mihin rahansa laittaa. Kiinnostuksen kohteita on erilaisia ja kaikki ei voi olla samoista jutuista kiinnostuneita tai "ymmärtää" hankintoja: työkaverin kaksi lasta 10-15v saivat juuri lahjaksi iPhone 6 puhelimet, a-hinta kai siellä 700 eur hujakoilla eikä varmaan ollut esim työn takia pakollinen hankinta. Mieheni osti aseen harrastamaansa lajia varten hinta n.2000e. Monella tutulla isoja taulutelkkareita vähintään hintaan 1500 e. Sitten on vielä nämä moottoripyörät, veneet ym. Mitään en edellä mainituista itse ostaisi tai "ymmärrä", joten miksi jonkun muun pitäisi ymmärtää minun 1600e Fendin laukkua kun olen sen omilla ja itse tienaamillani rahoilla ostanut.  :)   
[/quote]
No eikö samantyylisiä laukkuja saa alle tonnillakin :D siis varmasti joku parin sadankin laukku voisi sua yhtä hyvin miellyttää. Kukaan ei nää kaupungilla sitä sun laukun hintalappua, niin onko JÄRKEÄ kuluttaa sellaiseen noin paljon?
[/quote]

No eiköhän se veska osteta itseä varten, ei muita.

Vierailija
10/27 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kuka kuka?

Vierailija
11/27 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 jatkaa..

Tottahan toki niitä eväitä ym kantelee vaikka ihan muovipussissa, ei siitä olekaan kysymys. Ostatko sinä vain halvinta mahdollista ruokaa kaupasta, koska kyllähän silläkin elää? Tai ajatko halvimmalla mahdollisella autolla koska sekin ajaa saman asian kuin ilmastoitu, turvatyynytetty ja  nahkapenkkinen Audi? Käytäthän myös halvimpia vaatteita kun niilläkin suojaa itsensä tai asut perheesi kanssa halvimmassa ja pienimmässä asunnossa kun siinäkin voi elää? Matkailetko? Etkö käytä rahaa mihinkään turhaan? 

Meillä jokaisella on sellaisia asioita, joihin haluaa panostaa ja mistä toisaalta haluaa säästää. Mikäli peruselämän pilarit on turvattu, niin ylijäävän osuuden minä käytän siihen "luksukseen" josta itse koen saavani iloa. Toisille se on uusi auto, isompi asunto, ravintoloissa käynti tai lomamatka, toisille taas vaikka se laukku tai kultakoru.  

Vierailija
12/27 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karla?

Vierailija
13/27 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ohhoh. Munkkelilla on yli 4000€ laukku(ja)

Vierailija
14/27 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei ihan voi verrata laukkuja harrastusVÄLINEISIIN. Tai siis kun niillä välineillä tehdään jotain, laukkua vain kanniskellaan olalla, eikä sitä voi oikein harrastukseksi kutsua... Johonkin keräilyharrastukseen tms. voisi ehkä verrata. 

Kyllä mä itsekin voisin ostaa kahden tonnin laukun, jos mulla olisi sen verran ylimääräistä... Mutta mielummin ehkä ostaisin vain viiden sadan ja laittaisin sen 1500 vaikka matkusteluun tai jotain. Valintojahan nämä on, mikä kenellekin on tärkeää :)

Vierailija
15/27 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän harrastaa muodista bloggausta, eikös tuo ole sitten juurikin harrastusväline?

Vierailija
16/27 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:19"]

Jokaisen aikuisen ihmisen  pitää ihan itse päättää mihin rahansa laittaa. Kiinnostuksen kohteita on erilaisia ja kaikki ei voi olla samoista jutuista kiinnostuneita tai "ymmärtää" hankintoja: työkaverin kaksi lasta 10-15v saivat juuri lahjaksi iPhone 6 puhelimet, a-hinta kai siellä 700 eur hujakoilla eikä varmaan ollut esim työn takia pakollinen hankinta. Mieheni osti aseen harrastamaansa lajia varten hinta n.2000e. Monella tutulla isoja taulutelkkareita vähintään hintaan 1500 e. Sitten on vielä nämä moottoripyörät, veneet ym. Mitään en edellä mainituista itse ostaisi tai "ymmärrä", joten miksi jonkun muun pitäisi ymmärtää minun 1600e Fendin laukkua kun olen sen omilla ja itse tienaamillani rahoilla ostanut.  :)   

[/quote]

Toki. Tässä ihmetelläänkin, että miksi ihmeessä.

Vierailija
17/27 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:03"]kuka?
[/quote]

Lintu? Alexa?

Vierailija
18/27 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:19"]Jokaisen aikuisen ihmisen  pitää ihan itse päättää mihin rahansa laittaa. Kiinnostuksen kohteita on erilaisia ja kaikki ei voi olla samoista jutuista kiinnostuneita tai "ymmärtää" hankintoja: työkaverin kaksi lasta 10-15v saivat juuri lahjaksi iPhone 6 puhelimet, a-hinta kai siellä 700 eur hujakoilla eikä varmaan ollut esim työn takia pakollinen hankinta. Mieheni osti aseen harrastamaansa lajia varten hinta n.2000e. Monella tutulla isoja taulutelkkareita vähintään hintaan 1500 e. Sitten on vielä nämä moottoripyörät, veneet ym. Mitään en edellä mainituista itse ostaisi tai "ymmärrä", joten miksi jonkun muun pitäisi ymmärtää minun 1600e Fendin laukkua kun olen sen omilla ja itse tienaamillani rahoilla ostanut.  :)   
[/quote]
[/quote]

Mitä järkeä kalliissa autossa kun vastaavan saa viidelläkun tonnilla, ei niitä hevosvoimia tartte Suomessa uliuliuli.
Antaa jokaisen timuhlata mihin tahansa rahansa haluaa, ei luulisi olevan sinun ongelma. Tililläkö niitä pitäisi pitää inflaation kourissa? Todellista varallisuutta on materia, ei numerot pankkitilillä

Vierailija
19/27 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi suoraan sanoa kuka bloggari ja pistää linkkiä? Ei täällä ajatuksenlukijoita olla.

Vierailija
20/27 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin niin, että kuka bloggari ei ole? Charia kai tässä haetaan, osti äsken käytetyn Chanelin noin 2500 eurolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme