Selityksiä, kiitos!
Mikä tuo hiton "up" on, jonka monet laittavat viesteihin. Ei mitään muuta, pelkkä up! Mitä se tarkoittaa?
Kommentit (28)
Voi siinä muutakin kirjoittaa kuin "up". Minä kirjoitan aina viestieni perään -ap, jotta viesti menisi ylimmäiseksi.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:17"]Minä nyt vielä selitän, eli jos esim aiemmin päivällä tai vaikka eilen on ollut joku keskustelu eikä siihen ole kommentoitu mitään moneen tuntiin, niin se ei pysy täällä etusivulla, vaan se pitäisi kaivaa tuolta kauempaa, mutta kun siihen tulee uusi kommentti, niin se nousee taas etusivulle jolloin suurempi yleisö pääsee näkemään sen ja tällöin kenties keskustelu taas jatkuu. Kirjoittamalla johonkin vanhaan vajonneeseen viestiketjuun "up", se saadaan siis nostettua taas esille, jos itsellä ei ole siihen mitään lisättävää, mutta haluaa kuulla aiheeseen uusia näkökulmia.
[/quote] saa sen muullakin kuin kirjoittamalla "up"
Se on sellaista mammakieltä.
Riippuen ketjusta merkitys vaihtelee. Ainoastaan aito mamma tietää, mitä milloinkin tarkoitetaan.
Ulkoista paska!
Unelmaa parempaa!
Ukkoni pieree. :(
Usko piruun.
Uudelleen pannaan. :)
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:23"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:17"]Minä nyt vielä selitän, eli jos esim aiemmin päivällä tai vaikka eilen on ollut joku keskustelu eikä siihen ole kommentoitu mitään moneen tuntiin, niin se ei pysy täällä etusivulla, vaan se pitäisi kaivaa tuolta kauempaa, mutta kun siihen tulee uusi kommentti, niin se nousee taas etusivulle jolloin suurempi yleisö pääsee näkemään sen ja tällöin kenties keskustelu taas jatkuu. Kirjoittamalla johonkin vanhaan vajonneeseen viestiketjuun "up", se saadaan siis nostettua taas esille, jos itsellä ei ole siihen mitään lisättävää, mutta haluaa kuulla aiheeseen uusia näkökulmia. [/quote] saa sen muullakin kuin kirjoittamalla "up"
[/quote]
Niin saakin. Minähän kirjoitinkin että aina kun tulee uusi kommentti niin se nousee ylös. "Up" on vain vakiintunut tapa nostaa ketju, jos ei ole muuta kommentoitavaa.
Ap:lle vielä, se "up" tai mikään muukaan ei nosta yksittäistä viestiä kutjussa ylös, vaan koko viestiketjun tällä foorumilla kärkipäähän, koska viestiketjut ovat siinä järjestyksessä, mihin viimeksi on kommentoitu.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:29"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:23"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:17"]Minä nyt vielä selitän, eli jos esim aiemmin päivällä tai vaikka eilen on ollut joku keskustelu eikä siihen ole kommentoitu mitään moneen tuntiin, niin se ei pysy täällä etusivulla, vaan se pitäisi kaivaa tuolta kauempaa, mutta kun siihen tulee uusi kommentti, niin se nousee taas etusivulle jolloin suurempi yleisö pääsee näkemään sen ja tällöin kenties keskustelu taas jatkuu. Kirjoittamalla johonkin vanhaan vajonneeseen viestiketjuun "up", se saadaan siis nostettua taas esille, jos itsellä ei ole siihen mitään lisättävää, mutta haluaa kuulla aiheeseen uusia näkökulmia. [/quote] saa sen muullakin kuin kirjoittamalla "up"
[/quote]
Niin saakin. Minähän kirjoitinkin että aina kun tulee uusi kommentti niin se nousee ylös. "Up" on vain vakiintunut tapa nostaa ketju, jos ei ole muuta kommentoitavaa.
Ap:lle vielä, se "up" tai mikään muukaan ei nosta yksittäistä viestiä kutjussa ylös, vaan koko viestiketjun tällä foorumilla kärkipäähän, koska viestiketjut ovat siinä järjestyksessä, mihin viimeksi on kommentoitu.
[/quote]
Juu kutjut on hankalia. :(
Ahaa! Kiitos. Vihdoin minä typerä akka ymmärsin :)
Ap