Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Broileria riisipedillä -kauanko pitää pitää uunissa? Nahka pois?

Vierailija
02.02.2015 |

Joo joo, tumpelo-kokki täällä.

Muistan joskus syöneeni broileria riisipedillä, ja siis muistelen että oli tehty jotenkin silleen että syvälle uuninpellille ensin riisiä ja jotain kasviksia ja päälle liha-/kanaliemi, ja sitten ne luulliset koipi-reisipalat whatever siihen päälle. Haluaisin siis itse käyttää niitä valmiiksi marinoituja, en halua itse marinoida. Ei kai sitä nahkaa tarvitse poistaa?

Kauankohan pitää pitää uunissa ja missä asteessa, jotta on varmasti kypsää, enkä tarjoile perheelle mitään salmonellaa kyytipoikana?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta marinoimatonta, älä poista nahkaa.

Vierailija
2/9 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:02"]

[/quote]

Mielestäni sanoin kyllä jo aloituksessa, että haluan ostaa marinoitua. Minä en tiedä marinoinnista mitään, eikä huvita leikkiä raa'an kanan kanssa yhtään, salmonellan pelossa. Mutta eli nahkaa ei tartte poistaa?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä nyt hyvänen aika nahkaa poista. Minä pistän riisiä vuoan pohjalle, purkki uncle bens sweet and sour kastiketta ja reilu purkillinen vettä joukkoon ja kanankoivet päälle. Paistolämpötila on kanapaketin kyljessä ja pidän niin kauan, että ovat kypsiä. Leikkaa veitsellä kanaa luuhun asti ja näet tuleeko sieltä verta vai lähteekö liha hyvin irti luun ympäriltä..

Vierailija
4/9 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koipireidet 200 astetta ja 1,5 tuntia tai ylikin.

Vierailija
5/9 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannattaa kääntää välillä ne koivet. Paistuu tasaisemmin. Paistoaikaa vähintään tunti ja tuo 200C.

Vierailija
6/9 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:08"]

[/quote]

Mielestäni sanoin kyllä jo aloituksessa, että haluan ostaa marinoitua. Minä en tiedä marinoinnista mitään, eikä huvita leikkiä raa'an kanan kanssa yhtään, salmonellan pelossa. Mutta eli nahkaa ei tartte poistaa?

ap

[/quote]

No, jos haluat sontaa syödä, niin ok :)

Vierailija
7/9 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:08"]

[/quote]

ap

[/quote]

No, jos haluat sontaa syödä, niin ok :)
[/quote]
Millälailla se on sontaa? :D t: ohis

Vierailija
8/9 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/9 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisessa broilerissa ei ole salmonellaa. Toki broileri pitää aina kysentää hyvin, ei kuitenkaan siksi että pitäisi juuri salmonellaa pelätä. Ulkomaisen lihan kansssa toinen juttu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän